Gå til innhold

Faen har skjedd på kjøttdeigprisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Weeping_Angel

Jeg kommer ofte over tilbud på gildekjøttdeig på ene Rimibutikken i nærområdet. Da er tilbudspisen på 20,-. Bruker å hamstre og hive i fryseren de gangene :danse: Men ja, kjøttdeig er blitt dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøper Gilde kjøttdeig (vanlig) og den ligger på ca 45,- og oppover. Helt vanlig pris. Det er lenge siden kjøttdeigen var billigere enn det. Iallefall her hos oss. Jeg husker når Gilde kjøttdeig kostet mellom 35-38,- og det begynner å bli noen år siden. Når kjøttdeigen koster så lite som under 30,-, da er den som oftest på tilbud. Så jeg kan ikke si at kjøttdeigen har fått et megahopp i prisen i det siste.

 

 

Det er ikke lenge siden FP kjøtteig kostet 29,90 fast. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kostet 500 gram kjøttdeig 19.90 eller deromkring.

Noen fant ut at de kunne senke mengden til 450, senere til 400 og 300 gram for samme prisen, altså 19,90. Folk har ikke merket så mye til at mengden har krympen gjennom de siste årene. Det kundene derimot nå merker er at 450/500 gram plutselig koster mye mere enn "lettvektpakkene" på tilbud til 19,90.

Anonymous poster hash: 5ab7c...fbf

Før? Ja, altså. Før kostet kroneisen en krone, men det var før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 har storfekjøttdeig til 15 kr denne uken. :)

Hvis du sjokker pakken så er det sikkert den på 220 gram.

Anonymous poster hash: aef7f...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med jevne mellomrom er coop sin kjøttdeig på tilbud til 19.90. For 400 gram.

Da handler jeg inn for 300 kroner , altså 15 pakker og fryser.

Det holder som regel til neste gang det er tilbud. Så jeg har aldri kjøttdeig som koster over 20 kroner pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før kostet 500 gram kjøttdeig 19.90 eller deromkring.

Noen fant ut at de kunne senke mengden til 450, senere til 400 og 300 gram for samme prisen, altså 19,90. Folk har ikke merket så mye til at mengden har krympen gjennom de siste årene. Det kundene derimot nå merker er at 450/500 gram plutselig koster mye mere enn "lettvektpakkene" på tilbud til 19,90.Anonymous poster hash: 5ab7c...fbf

Dette måtte da være lavpris eller spesialtilbud. Jeg husker at 500 g frossen gilde kjøttdeig kostet 37 kroner , på Rema i 1991 og at prisen har holdt seg merkverdig stabil siden - bare at det nå er fra kjøledisken og i 400 g pakker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foretrekker egentlig kyllingkjøttdeg, men den blir ikke brukt mer pga velferden til kyllingene. Pleier å blande svin og storfe. Kjøper helst økologisk storfekjøttdeig, dyrt men verd det for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knusktørt og helt uten smak, akkurat det samme med kylligkjøttdeig. Gir det heller til katta. 

 

Knusktørt er det ikke. Det kommer an på stekinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knusktørt og helt uten smak, akkurat det samme med kylligkjøttdeig. Gir det heller til katta.

Da er det noe du ikke har fått med deg. Kyllingkjøtt tar til seg mye mer smak enn okse og svin. Kyllingkjøttdeig er ikke tørt, heller motsatt. Du har sikkert overstekt det.

Anonymous poster hash: 43739...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DreamOn, on 02 Sept 2015 - 15:59, said:

Det er knusktørt og helt uten smak, akkurat det samme med kylligkjøttdeig. Gir det heller til katta.

Hos oss foretrekkes svinekjøttdeig til kjøttboller. De smaker mye bedre enn de av storfekjøtt. Anonymous poster hash: c8c75...467
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt tragisk når det er ekstremt billig. Hvor bra tror du dyra som har blitt til det kjøttet hadde det når det selges så billig? Spesielt gjelder dette kyllingfilet. Ingen god dyrevelferd kommer av 19.90 for to fileter. Jo dyrere det er, jo litt større er sjansen for at dyra har hatt det litt bedre.

 

En av mange grunner til at jeg etter over tredve år som hyklersk kjøtteter (mente dette, men kjøpte og spiste det likevel) ble vegetarianer.



Anonymous poster hash: ac531...eae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Syns det er helt tragisk når det er ekstremt billig. Hvor bra tror du dyra som har blitt til det kjøttet hadde det når det selges så billig? Spesielt gjelder dette kyllingfilet. Ingen god dyrevelferd kommer av 19.90 for to fileter. Jo dyrere det er, jo litt større er sjansen for at dyra har hatt det litt bedre.

 

En av mange grunner til at jeg etter over tredve år som hyklersk kjøtteter (mente dette, men kjøpte og spiste det likevel) ble vegetarianer.

Anonymous poster hash: ac531...eae

 

 

 

Syns du også at mør biff skal koste 500 kr kiloen?

Endret av DreamOn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du også at mør biff skal koste 500 kr kiloen?

Ja, jeg synes det. Gjerne mer. Biff skal være festmat og det er ikke nødvendig med en halvkilo til hver.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange år siden kjøttdeig kostet rundt 30 kroner og det var Gilde.

Det er ikke nødvendigvis sånn at jeg absolutt må ha billig kjøttdeig,men jeg lurer jo litt på hva som er grunnen til at den nå er nesten 20 kroner dyrere?

Ble det så mye dyrere når de tok vekk salt og vann?

Gilde har jo beholdt kjøttdeigen med salt og vann,og den koster vel rundt 45-46. Spørs hvilken butikk det er.

Det er kun svin og kylling som koster rundt 20 kroner.

Anonymous poster hash: e8e3a...a4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...