Gå til innhold

Alder


Diskreten

Anbefalte innlegg

Hei. Leste litt på en tråd under her ang alder man trekkes mot.

Kunne skrevet i den, men det ville blitt mer og mer off-topic.

Så her kommer spørsmålet. Hva føler dere er mest normalt? Gutter/menn som trekkes mot yngre jenter, at man tiltrekkes jevnaldrede eller jenter/damer tiltrekkes yngre menn?

Og gjerne sleng med hvor gammel din evnt partner er kontra deg(kanskje kjønn er greit å ha med og) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rent statistisk sett, er det mest vanlig at mannen er 2-3 år eldre enn kvinnen, disse er også mest stabile.

Jeg kjenner også et par der de er akkurat like gamle, og ett der hun er noen få år eldre enn ham. En god venninne er 29 og dater en på 40, og jeg kjenner endel der fyren er 2-3 år eldre. Mye forskjellig.

Hva folk velger selv er opp til dem - så lenge de holder seg innen lovens grenser og opptrer bra har jeg ingenting imot hva folk velger. Men jeg synes selvsagt folk kan ha et realistisk bilde på hva som oftest fungerer dersom de er på jakt etter en livspartner.

Jeg er 24 og dater en som er litt over 40. Har alltid vært en "gammel sjel" som trives bedre i selskap med mennesker endel år eldre. Han har ingen barn og ingen "bagasje" så det fungerer fint. Har selv et godt forhold til far og ingen "daddy issues", god råd selv og egen leilighet så ingen pengemessige insentiver. Ettersom jeg er ung har jeg tid, så om det ikke er "den rette" har jeg tid til å finne ut av ting.

Har aldri vært tiltrukket av yngre menn. Den yngste jeg har datet var 5 år eldre enn meg da jeg var 21.



Anonymous poster hash: cd6f7...c53
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er 3 år eldre enn meg, og jeg tror også sånn ca at det er det mest normale (han er mann og jeg er dame)



Anonymous poster hash: aa441...eae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren er like gamle, vi skiller bare et par uker. Jeg har tidligere vært sammen med noen som har vært ett år eldre og to år yngre. Han har vært sammen med ei som var to år eldre og ei som var 3 år yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler vel at det normale er at mannen er 2-3 år eldre, men det begynner vel å bli mer og mer normalt med større aldersforskjell også.

Det er 9 år mellom meg og min samboer. Jeg er 21 og han er 30.



Anonymous poster hash: 9af8b...7e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er typen bare noen uker mindre enn 4 år eldre enn meg. :) Syns det er helt all-right, da jeg føler at menn på min egen alder er utrolig umodne. (Ble selv 23 år gammel i 2014.)



Anonymous poster hash: 19957...de7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser raskere nedover i alder enn oppover.

Kan jeg spørre hvorfor? :-)

Anonymous poster hash: 96f77...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi yngre kvinnr lettere tenner meg?

Ja er vel sånn det er for de fleste menn :-)

Anonymous poster hash: 96f77...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er han 3 år eldre enn meg. Har faktisk flere venner der dama er/har vært opp til 10 år eldre. Felles for de alle er at de enten går fra hverandre eller så er mennene utro så det synger etter med yngre damer. Kan jo være helt tilfeldig selvsagt...

Anonymous poster hash: 83692...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid sett det som mest normalt at menn ønsker litt yngre damer og damer litt eldre menn.



Anonymous poster hash: 6f773...51f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er 3 år eldre enn meg. Har tidligere vært sammen med en som var 14 år eldre, og en som var 1 år yngre. Liker tanken på eldre menn fordi de ofte har mer erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine menn har vært fem år eldre og to år yngre. Nå dater jeg en som er to år eldre.

Har hatt affærer med menn ti år eldre og femten år yngre, men i et kjærlighetsforhold foretrekker jeg at vi har nogenlunde lik alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæresten min er 5 år yngre enn meg, jeg er 34, han er 29. Kan ikke akkurat si jeg merker noe til dette i det daglige.Føler ikke at det er noen "aldersforskjell". At folk snakker om alderforskjell når det er 2-3 år skjønner jeg ingenting av, det er jevngammelt for meg.

Aldersforskjell tenker jeg på som 10 år+ ( vel og merke gjelder dette voksne folk selvfølgelig)



Anonymous poster hash: 6019c...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ekser og tidligere dater har ligger på ca 2-6 år eldre enn meg. Når man ligger i midten av 20årene føler jeg ikke at det er snakk om "aldersforskjell", da er man ca jevngamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Leste litt på en tråd under her ang alder man trekkes mot.

Kunne skrevet i den, men det ville blitt mer og mer off-topic.

Så her kommer spørsmålet. Hva føler dere er mest normalt? Gutter/menn som trekkes mot yngre jenter, at man tiltrekkes jevnaldrede eller jenter/damer tiltrekkes yngre menn?

Og gjerne sleng med hvor gammel din evnt partner er kontra deg(kanskje kjønn er greit å ha med og) :)

Kvinne, trekkes mot menn 10-15 eldre enn meg. Slik har det vært siden slutten av tenårene.

Jeg synes det meste er normalt, men (fra gammelt av?) er det vel mest vanlig at mannen er noen få år eldre enn damen?

Anonymous poster hash: a2ebe...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tiltrekker meg, uten å helt vite hvorfor, stort sett jenter som er noen år yngre, type sånn 5-8 år yngre. Får nesten null oppmerksomhet fra jevnaldrende, uten å helt skjønne hvorfor. Personlig har jeg ingen preferanser på alder, men erfaringsmessig er de litt eldre ofte litt stagnet intellektuelt, mens de på rett over 20 ofte er ganske umodne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe i det du sier der Okapi.. Tror at menn gjerne kunne vært sammen med jevngamle(her snakker jeg fra tenårene og opp t.o.m 30). Men at mange(ikke alle) damer ser opp, og enser ikke interessen fra menn på samme alder. Mulig jeg tar feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...