Gå til innhold

Skal passe søsteren sine barn for første gang


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gutt på 5 og jente på 3. Litt bekymret, spesielt med tanke på han, for er jo mye styr med disse to, han er sjalu og slår henne en del, hører ikke så mye etter på foreldrene når de sier det er stygt å slå osv, sutrer en del. Hun kommer bort og vil være med på det han gjør, da blir det ofte bråk.

Noen grunnleggende tips her? Skal altså ha dem fra midten av dagen og ut dagen inkludert leggetid. Får selvsagt alt av rutiner fra foreldrene men når de selv ikke alltid har kontroll lurer jeg på hvordan det skal gå med meg.. De kjenner meg jo litt og jeg har et bra forhold til dem, men aldri vært i en situasjon hvor jeg har hatt en ansvarlig rolle overfor dem.

Anonymous poster hash: 5b982...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende de oppfører seg fint med pass. Unger tar ut mere på foreldre en andre.

Så ikke bekymr deg.

Å holde på ute er en fin ting.

(Gutter er gjerne litt mere voldsomme en jenter. Har gutt og jente med 2 års mellomrom)

Lykke til og kos deg med tantebarna

Anonymous poster hash: dbee0...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger oppfører seg ofte penere når de blir passet av andre voksne. De lærer fort at det er forskjell på regler her og der. "Nei, det er ikke lov her!" er helt legitimt. Ha noen aktiviteter klare, vær positiv, blid og sammen med dem. Forebrygg, fremfor å brannslukke. Ser du treåringen krabbe bortover der femåringen sitter og maler, finner du frem ark og pensel til henne også. F.eks.

Dette går bra!



Anonymous poster hash: 7757b...356
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barn er på besøk hos andre viser de hva de har lært av foreldrene. Det er foreldrene de utsetter for tøying av grenser. Men hvis du aldri har hatt ansvaret for dem alene før og satt grenser kan det hende at de prøver seg likevel.

Anonymous poster hash: 9302e...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...