Gå til innhold

Hva er dine værste historier fra barnehagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Magdalene

De fleste ettåringer (12 måneder) klarer ikke å spise yoghurt selv. De fleste mestrer (med litt søl, selvfølgelig) det når de nærmer seg to år.

Noen ettåringer (12 måneder) klarer det nok. Noen går når de er åtte måneder, men det betyr slett ikke at alle åtte måneder gamle barn kan gå. Enkelte kan ikke krabbe når de fyller et år, og det er også helt normalt.

Du kan selvfølgelig ikke sette dine egne barn som fasit, eller mal for hvordan andre barn er, og hva de bør mestre. Såpass burde du vite, som flerbarnsmor!

De fleste ettåringer (12 måneder) klarer ikke å spise yoghurt selv. De fleste mestrer (med litt søl, selvfølgelig) det når de nærmer seg to år.

Noen ettåringer (12 måneder) klarer det nok. Noen går når de er åtte måneder, men det betyr slett ikke at alle åtte måneder gamle barn kan gå. Enkelte kan ikke krabbe når de fyller et år, og det er også helt normalt.

Du kan selvfølgelig ikke sette dine egne barn som fasit, eller mal for hvordan andre barn er, og hva de bør mestre. Såpass burde du vite, som flerbarnsmor!

Alle småbarna på min miste sin avdeling har hele dette året spist yoghurt selv. Så jeg går ikke bare ut i bra egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er tidlig å kunne spise yoghurt selv som ettåring ... men noen klarer det sikkert. Uansett er det ikke noe å regne med, og jeg er enig i at med mindre man vet at barnet klarer å spise maten selv, så sender man det ikke med. Med mindre det er snakk om babyer da, under ett år.

Kald på føttene - slikt kan skje. Det er ikke så lett for de ansatte å få med seg alt, og så små barn klarer ikke å si fra selv. Men du som forelder må si ifra til de ansatte, slik at de er bevisste på det. Samme med at hun er så tørst, hun sier nok ikke ifra selv. Så minn dem på det!

Si ifra om bæsjerestene også. Så lenge de ansatte ikke hører noe, regner de nok med at alt er greit. Man må gå i dialog med barnehagen, så retter det meste på seg.

Ellers har mitt barn i en kort periode forsvunnet fra barnehagen. Det er min verste historie.

Endret av Harlekin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen vår skjer det også ganske ofte at gutten er veldig skitten (pga sand, pålegg som har sølt nedover genseren osv). Det har ikke engang falt meg inn å reagere på dette, det er jo på ingen måte skadelig for ham å være litt skitten på genseren eller bukse.

I vår barnehage byttes klær stort sett bare hvis klærne er blitt våte eller søkere av utelek, det er gått tiss eller bæsj gjennom bleia o.l. Og det er jeg i grunnen bare glad for, for ellers ser jeg for meg at det hadde blitt fryktelig mye ekstra klesvask. Da måtte vi antakelig regne med å ta med hjem minst én skiftegenser og/eller bukse hver eneste dag, og det blir mye ekstra på toppen av alt det familien allerede produserer av skittentøy...

Anonymous poster hash: 3e304...098

Joda sand og påleggskliss er greit. Men når ungen har f.eks flere brødbiter på seg så lurer jeg litt på hvorfor de ikke tørker/plukker/børster det bort og heller lar de stivne fast. Men skal ikke klage, for som jeg sa selv så er det ikke skadelig.

Anonymous poster hash: 8a86f...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Ellers har mitt barn i en kort periode forsvunnet fra barnehagen. Det er min verste historie.

Skrekk og gru! Det må være det værste! Håper de fant henne fort, og i god behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda sand og påleggskliss er greit. Men når ungen har f.eks flere brødbiter på seg så lurer jeg litt på hvorfor de ikke tørker/plukker/børster det bort og heller lar de stivne fast. Men skal ikke klage, for som jeg sa selv så er det ikke skadelig.

Anonymous poster hash: 8a86f...812

Glemte å nevne at noen ganger når jeg har hentet så har bodyen vært veldig våt pga sikkel. Og vi har alltid sikkelsmekke på npt vi leverer og har liggende i barnehagen som de kan skifte til om den er klissvåt. Men de bare tar de av så bodyen blir våt, og han sikler mye! Så er ikke bare en liten våt flekk. Kan være våt nesten helt ned til buksekanten. Det syns jeg er dumt.

Anonymous poster hash: 8a86f...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru! Det må være det værste! Håper de fant henne fort, og i god behold.

Ja, heldigvis, de fant henne fort og alt var i orden. Det verste er jo tanken på det som kunne ha skjedd ... Jeg har før opplevd å miste henne av syne selv på en strand i et kvarter, det var det absolutt verste. Dette fikk jeg ikke vite før etterpå, og det var kortere tid enn dette, men likevel ... en ille opplevelse. Jeg var jo ekstra var på dette på grunn av min tidligere opplevelse. Vil aldri oppleve det igjen. Hun blir nok passet ekstra godt på av meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville sett det ann. Om det skjedde flere/to ganger hadde jeg sagt ifra.

Gutten min har tendenser til å bite iblant. Noe vi har sagt ifra til barnehagen om. Møtte en mann på butikken her om dagen, og så sier han at han hadde hørt at gutten min hadde bitt en annen kraftig. Det har ikke vi hørt noe om. Det er IKKE greit å få vite på butikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle min verste opplevelse fra barnehagen, fra en i personalets ståsted.

Uten å gå i detaljer, en forelder henta barnet unormalt tidlig på dagen, ved å kun lukke opp porten og slippe barnet ut. Forelderen trodde jeg hadde sett bilen og forstått at barnet ble henta. Jeg hadde ikke sett noe bil som skulle tilsi henting, jeg har uansett ikke oversikt over hva slags bil alle foreldre kjører. Men barnet hadde sett bilen og løpt til porten mens jeg så til et annet barn et lite minutt.

Den panikken som slo over meg da jeg ikke fant barnet, de meget få minuttene som gikk fram til ped.leder hadde ringt foreldre og fått bekrefta henting er virkelig det verste jeg har vert med på gjennom jobben. Alt gikk veldig fort, men føktes som en evighet.

Det er viktig at de som henter faktisk snakker med personalet. Både på grunn av situasjoner som dette, og at det kanskje har hendt noe i løpet av dagen det er viktig å informere om, eller at vi må gi en så enkel beskjed som at joggeskoene har blitt våte og må tas med hjem for tørk.

Ja, foreldrene betaler for barnehagen og kan til en viss grad sette krav. Men dere har virkelig en del plikter overfor barnehagen og. Godt samarbeid mellom barnehagen og hjemmet er viktig for at barna skal ha en god hverdag mens foreldrene jobber eller studerer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo større barn nå, men da jeg hadde barnehage barn, så trodde jeg de var trygge i barnehagen. Jeg og mamma skulle ut å handle og ikke langt fra barnehagen så kjørte jeg forbi 2 barn sok gikk hånd i hånd langs veien, jeg tenkte " jøss, den ligner på min sønn og en av hans venner. Stoppet siden de gikk alene og jop da det var min sønn, de skulle ned å kjøpe grønnsaker til suppa. Jeg tok de med meg og dro opp til barnehagen, gikk inn, mens de satt i bilen, spurte om sønnen min var ute, og ja da han sov i vogna han. Når sjekket dere sist spurte jeg? Akkurat han sover så godt, skal vekkes om 15 min. Ok sa jeg, gikk å hentet daglig leder, sa at jeg fikk info om at min sønn lå i vogna og lurte på om de kunne bli med ut, min mor kom ut av bilen med sønnen min og den andre gutten.

la meg si det sånn det blr bråk av dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo større barn nå, men da jeg hadde barnehage barn, så trodde jeg de var trygge i barnehagen. Jeg og mamma skulle ut å handle og ikke langt fra barnehagen så kjørte jeg forbi 2 barn sok gikk hånd i hånd langs veien, jeg tenkte " jøss, den ligner på min sønn og en av hans venner. Stoppet siden de gikk alene og jop da det var min sønn, de skulle ned å kjøpe grønnsaker til suppa. Jeg tok de med meg og dro opp til barnehagen, gikk inn, mens de satt i bilen, spurte om sønnen min var ute, og ja da han sov i vogna han. Når sjekket dere sist spurte jeg? Akkurat han sover så godt, skal vekkes om 15 min. Ok sa jeg, gikk å hentet daglig leder, sa at jeg fikk info om at min sønn lå i vogna og lurte på om de kunne bli med ut, min mor kom ut av bilen med sønnen min og den andre gutten.

la meg si det sånn det blr bråk av dette.

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp:

Og dette er ikke et tule svar det du reagerte på, ikke noe troll her altså. Jeg tok å anmeldte hele barnehagen til kommunesjefen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plusset deg med en feil...

De fleste ettåringer klarer vel å spise yoghurt selv? Det har hvertfal begge mine klart.

Ifølge TS så fremstod det som at hennes barn trenger hjelp til å spise yoghurt, og hun irriterte seg over at dette ikke var blitt gjort. Da mente jeg at man heller ikke bør sende med mat barna ikke greier å spise selv! Jeg sa ingenting om at ettåringer ikke greier å spise yoghurt selv!

Anonymous poster hash: 09c7f...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår veldig godt når folk reagerer, men vet dere hva- i noen barnehager løper folk hele tiden, planer blir ikke holdt, blir skjelt ut og behandlet dårlig, det er alltid brannslukking og gir du beskjed blir du skjelt ut. I tillegg til dette er det mye ansatte selv må betale, det er helt sant. Noen er så utslitt at de blir utbrent.



Anonymous poster hash: 0bca0...8c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt når folk reagerer, men vet dere hva- i noen barnehager løper folk hele tiden, planer blir ikke holdt, blir skjelt ut og behandlet dårlig, det er alltid brannslukking og gir du beskjed blir du skjelt ut. I tillegg til dette er det mye ansatte selv må betale, det er helt sant. Noen er så utslitt at de blir utbrent.

Anonymous poster hash: 0bca0...8c2

De ansatte må betale hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er ikke et tule svar det du reagerte på, ikke noe troll her altså. Jeg tok å anmeldte hele barnehagen til kommunesjefen.

Troll var ikke i tankene mine i det hele tatt her. Jeg ble oppriktig sjokkert over historien din. Hadde anmeldt jeg og ja!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo større barn nå, men da jeg hadde barnehage barn, så trodde jeg de var trygge i barnehagen. Jeg og mamma skulle ut å handle og ikke langt fra barnehagen så kjørte jeg forbi 2 barn sok gikk hånd i hånd langs veien, jeg tenkte " jøss, den ligner på min sønn og en av hans venner. Stoppet siden de gikk alene og jop da det var min sønn, de skulle ned å kjøpe grønnsaker til suppa. Jeg tok de med meg og dro opp til barnehagen, gikk inn, mens de satt i bilen, spurte om sønnen min var ute, og ja da han sov i vogna han. Når sjekket dere sist spurte jeg? Akkurat han sover så godt, skal vekkes om 15 min. Ok sa jeg, gikk å hentet daglig leder, sa at jeg fikk info om at min sønn lå i vogna og lurte på om de kunne bli med ut, min mor kom ut av bilen med sønnen min og den andre gutten.

la meg si det sånn det blr bråk av dette.

Hva sa de i barnehagen da? Gikk de i forsvarspossisjon eller la de seg flate? tror alt i meg hadde kokt! Fortsatte du å ha barnet i den barnehagen, og hvis du gjorde det klarte du da å stole på de igjen? Fikk foreldra til det andre barnet beskjed? Masse spørsmål, men dette er jo en historie å lære av :opplyser:

Anonymous poster hash: f1f35...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble dyttet ut av vinduet da jeg gikk i barnehagen. Slo panna rett i asfalten utenfor, fikk hjernerystelse og måtte sy. Ingen som hadde sikret vinduene der, nei. Pappa fløy i taket når han fikk telefon fra barnehagen.



Anonymous poster hash: c8501...676
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...