Gå til innhold

4 åring som tråkket på snegle!


Allegodetinger3

Anbefalte innlegg

Trykke på knappen svar? :P

slik at man quoter direkte på det innlegget? :fnise:

Var det det? :P[/quote

Prøver nå😄

Spennende.....😜

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det gikk visst ikke!!

Hmmmm....

Anonymous poster hash: eee53...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gikk visst ikke!!

Hmmmm....

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Prøver igjen...

Jeg vil ha den ramma rundt...😉

Jeg er relativt ny kan man si!!!

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen...

Jeg vil ha den ramma rundt...😉

Jeg er relativt ny kan man si!!!

Anonymous poster hash: eee53...2a6

YES.....👍

Men altså... Man skal alltid være snill,uansett dyr eller menneske, liten eller stor, stygg eller pen, kort eller lang, tjukk eller tynn, lys eller mørk....

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en brunsnegle så overreagerer du!

Har skjønt nå at brunsneglene er fritt fram men syntes fortsatt ikke man skal lære små barn at man kan drepe de!! Isåfall skal det gjøres på en ordentlig måte sånn at barna skjønner at det er en nødvendighet om man kan si det sånn! Det er vel ikke noe galt i å lære barn å respektere alt levende uansett om de er skadedyr eller ikke! Levende er levende!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg får meg barn så er det å ikke plage dyr noe av det første poden skal lære seg. Grunnen for at mange barn river av beina på stankelbein, forstørrelseglass og maur og etc. er jo fordi de ikke forstår at dyret lider (vel, jeg håper de ikke forstår)

Ville reagert dersom ungen med vilje tråkket på et dyr, om det så er bille, mus, eller brunsnegle. Dyr er dyr. En ting er når det er nødvendig (jeg er i mot inhumane metoder som salt og klipping) og man kan drepe momentant ved at det lider. Ikke for moro skyld. Det vitner om at empati er noe manglende.



Anonymous poster hash: 67482...1fd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lærer barna at brunsnegler er skadedyr. De får bøtte og pølseklype, og den som klarer å plukke flest får ros (har vært lite snegler i år forresten, men i fjor var det en fast aktivitet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iberiasnegler SKAL man drepe, men det er ikke så lett å forklare småbarn forskjellen.

Anonymous poster hash: 9e531...01f

Joda, man sier bare sannheten. De hører ikke til i vår fauna. Og så snakker man om hva det betyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese alle svar.... Nå var det altså ikke sånn at jeg skrek og kjeftet på han. Jeg sa klart ifra at sånn gjør man ikke og at jeg syntes det var skuffende! Men jeg syntes fortsatt ikke at man skal drepe brunsneglene... de har følelser de også,så det kommer jeg aldri til å lære han! Heldigvis har han jo en farsfigur, for det er jo veldig skadelig men en følsom mor som lærer at man ikke skal drepe uskyldige vesener ( les: ironi) man setter seg virkelig i skuddlinjen her.....

Brunsnegler har følelser de også...

Bare på KG kan man lese sånn. Du for organisere et fakkeltog for brunsneglene, og starte en gruppe for brunsneglers rettigheter.

Anonymous poster hash: 4d06e...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunsnegler har følelser de også...

Bare på KG kan man lese sånn. Du for organisere et fakkeltog for brunsneglene, og starte en gruppe for brunsneglers rettigheter.

Anonymous poster hash: 4d06e...614

Herlig....

Hva er galt med å tenke at noen andre har følelser??

Tror det kalles empati.... Men det er dessverre kanskje blitt mangelvare i dagens samfunn!!!

Anonymous poster hash: eee53...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig....

Hva er galt med å tenke at noen andre har følelser??

Tror det kalles empati.... Men det er dessverre kanskje blitt mangelvare i dagens samfunn!!!

Anonymous poster hash: eee53...2a6

Hvis man har empati med og bekymrer seg for følelsene til brunsnegler, amøber og bendelormer så bør man gå til en psykolog.

Men det er vel et tegn på hvor fantastisk få virkelige problemer folk flest har.

Anonymous poster hash: 4d06e...614

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg synes du overreagerer eller ikke i og med at noen snegler er det hensiktsmessig å drepe. Samme med fluer innendørs, edderkopper osv. Det er jo helt normalt.

Det jeg mener er viktig er at du ikke blir sint for at han dreper en snegle eller annet små kryp. Han skal jo ikke la være å gjøre det i frykt for at du eller andre skal bli sinte. Målet må være å få han til å forstå verdien av et annet vesens liv, å føle empati. En god samtale om liv og død blant alle levende vesen er kanskje et fint sted å begynne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunsnegler har like mye følelser som andre snegler som ikke er skadedyr. Jeg har betalt sønnen min for å plukke brunsnegler i hagen... :/

Men uansett. Han skjønte nok ikke hva han gjorde - at noen andre måtte "betale" for at han skulle få ha det gøy. Dette må læres. Men ikke ved å kjefte og bli hysterisk, men å forklare hvorfor han ikke skal gjøre det. Han gjorde det nok ikke for å være slem, men fordi han ikke visste bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da en grov undervurdering av barn.

Virkelig? Jeg tror ikke 4-åringer har fullt ut utviklet en hel del ting, blant annet empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn må lære seg at dyr ikke er fritt frem, uavhengig av om dyret skal være her eller ikke. Ble kvalm når jeg var i København for en uke siden, det var flere barn som fløy rundt å sparket etter duene. Niesa mi så jo dette og ville også gjøre det, men da tok jeg tak i ho å forklarte at sånn gjør man ikke med dyr og spurte ho om hvordan ho hadde likt om noen hadde kommet å sparket ho.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine foreldre lærte meg tidlig at å drepe insekter som edderkopper og snegler ikke var noe problem. Vi plukket ofte snegler sammen!

Nå har jeg blitt en psykopat seriemorder som elsker å drepe!

Ærligtalt skjerp deg, mange av kvinnene her inne er overhysteriske og syke!

Anonymous poster hash: 8c92e...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK- så er det kanskje ikke så farlig med disse sneglene eller edderkoppene da... Men det er isåfall noe man som voksen finner ut av selv.... For meg er det HELT feil å lære barn at noen dyr kan man drepe men ikke andre....

Anonymous poster hash: eee53...2a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sei at det er greitt å trakke på brune snegler. Dei gjer veldig mykje skade, og høyrer ikkje til i Noreg.

Men ja, det er ein uting å drepe alle smådyr ein ser. Men det må han jo lære, og dette var jo første gong (?). Sett deg ned på huk, altså hans nivå, og forklar han istadengor neste gong :)

Så liv har ikke verdi fordi de ikke har lang tilhørighet i landet eller er brune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så liv har ikke verdi fordi de ikke har lang tilhørighet i landet eller er brune?

Haha! Du kødda no?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...