Gå til innhold

Fôrede Dr. Martens?


Nattsøsteren

Anbefalte innlegg

Hei!
Har tenkt å kjøpe meg fôrede Dr.Martens, men siden de er dyre tenkte jeg at jeg skulle høre om noen har noen erfaringer å komme med. Er de varme, er de glatte, osv. Kom også gjerne med forslag til andre vintersko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har svarte Dr. Martens med fôr som jeg kjøpte i fjor vinter, og er generelt sett godt fornøyd med dem. De holder føttene mine varme og tørre, og hvis det er ekstra kaldt så bruker jeg bare et par tykke sokker. Har hørt fra flere at Dr. Martens kan bli ganske glatte om vinteren, men har ikke merket det spesielt mye selv, så det kan jeg ikke si så mye om. I tillegg så pusser og impregnerer jeg dem, da holder de seg fine og svarte!

Endret av frøkenfranzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de var gode, de passet fint når jeg kjøpte de men ble for store når fôret "gikk seg til". Kan godt selge de hvis du vil ha et billig par, jeg får uansett ikke brukt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de var gode, de passet fint når jeg kjøpte de men ble for store når fôret "gikk seg til". Kan godt selge de hvis du vil ha et billig par, jeg får uansett ikke brukt de.

Størrelse?

Anonymous poster hash: e3178...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr Martens er ikke særlig glatte altså, men jeg ville satset på å kjøpt de uten fôr da jeg har hørt at fôret ikke varmer noe mer enn de vanlige med kun skinn. Dessuten er de perfekte å bruke på høsten og våren (og sommeren), og da er bare fôret i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ett par som jeg kjøpte i fjor. Holder meg absolutt varm og tørr, men kan fort skli litt om det er glatt ute. Synes også de er litt harde til hælen, skulle ønske de var litt mykere. Men absolutt ett vinterskopar jeg kommer til å benytte flere år så lenge jeg er flink til å ta godt vare på dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr Martens er ikke særlig glatte altså, men jeg ville satset på å kjøpt de uten fôr da jeg har hørt at fôret ikke varmer noe mer enn de vanlige med kun skinn. Dessuten er de perfekte å bruke på høsten og våren (og sommeren), og da er bare fôret i veien.

Ikke enig der, mine er veldig varme, nesten for varme. Har flere uforede varianter å sammenligne med. Men de er farlige på glatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dem i svart og er veldig fornøyd så langt, vi har hatt opp til 14 minus så langt i vinter og jeg synes de er veldig varm. Har aldri trengt noe annet enn tynne bomullsokker i dem. Men de er glatte synes jeg, har ramlet uendelig mange ganger de siste ukene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er varme, men på tredje sesongen måtte jeg inn med nye ullsåler pga slitasje. Derimot så er de glatte, så her brukes de ikke i overgangen hvor temperaturen varierer veldig og det både regner og snør om hverandre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år siden jeg kjøpte mitt par og de blir brukt kontinuerlig hver vinter. De er kjempe varme og gode, og de er ikke så lette å skli med akkurat ettersom solen er ganske grov. Jeg brukte mine utrolig mye i fjor og de er ikke noe særlig slitte egentlig, men man ser relativt lett at de er godt brukt da. Flotte sko!!



Anonymous poster hash: 858e4...dfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at sålen blir veldig stiv når det er mange kuldegrader, derfor ikke griper noe godt i underlaget - og det blir glatt. Men nå er det mange år siden jeg hadde Doc' Martens vintersko, så det kan jo ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Martens byttet sålemateriale for noen få år siden, de nye sålene er veldig mye mindre glatte enn de gamle. De er fortsatt ikke det mest sklisikre man kan få... Det tar litt tid å gå inn et par, men når de først er gått inn er de skikkelig gode å gå med.



Anonymous poster hash: 02231...549
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...