Gå til innhold

Frankfurt Airport - noen vært der?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer veldig an på om du skal mellomlande og videre med samme flyselskap. Eller om du skal videre med et annet flyselskap. 

 

Jeg har bare brukt Frankfurt Flughafen når jeg har reist med Lufthansa/Sas. Da har også turen videre gått med samme selskap. Aldri opplevd problemer. Ved forsinkelser, er de uhyre effektiv med å få transportert deg raskt til neste fly. 

 

Men jeg har aldri prøvd å mellomlande der for å fly videre med annet flyselskap. 



Anonymous poster hash: 69e84...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Det er mulig du ikke har reist mye, men buss til gaten kan forekomme over alt, inkludert Gardermoen. Det er et irritasjonsmoment og tar ekstra tid, men du kommer til og fra gaten og kjører deg ikke vill. Frankfurt er en flyplass med store avstander, så jeg ville beregnet meg god tid på mellomlandinger. Spesielt hvis du må bytte mellom to terminaler. Ikke for å skremme vettet av deg, men mellom terminalene går det tog :)

Anonymous poster hash: b1bd7...4fd

 

Buss til "gaten" på gardermoen?

Den må du forklare.

Du mener ikke shuttlebuss fra "gate" og til flyet da?

 

Ellers så er Frankfurt den eneste flyplass i verden (har vært på utrolig mange) jeg har klart å gå meg bort på.

Men, skyldtes sikkert en dårlig dag for meg.

Flyplassen er stor. Men, ikke veldig mye verre en mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri greid å rote meg bort der.

Og jeg syns faktisk det er litt fint med buss til gaten. Så slipper jeg å traske og traske, med håndbagasjet på slep og titte på nummere og se om jeg er i nærheten av dit jeg skal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss til "gaten" på gardermoen?

Den må du forklare.

Du mener ikke shuttlebuss fra "gate" og til flyet da?

 

Ellers så er Frankfurt den eneste flyplass i verden (har vært på utrolig mange) jeg har klart å gå meg bort på.

Men, skyldtes sikkert en dårlig dag for meg.

Flyplassen er stor. Men, ikke veldig mye verre en mange andre.

 

Eh, det er jo den samme bussen som går fra gaten til flyet og motsatt. 

 

Anonymous poster hash: b1bd7...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...Legger meg flat.

Hodet under armen.

Ble så opptatt av at man snakket om buss til gaten og så ikke det at buss fraaaa flyet.....til gate, skulle være noe problem overhode.

jeg som var blind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke undervurder avstandene er alt jeg har å si om denne flyplassen. Jeg tok litt lett på det da jeg var der, plutselig var det typ 20 minutter å GÅ til gaten jeg skulle til (hadde allerede tatt bussen, så trodde jeg var i nærheten hvert fall.. -den gang ei!). Det endte med at jeg var den aller siste til innsjekking, møtte en sur, streng dame som mumla noe jeg ikke hørte, fikk billetten og hasta om bord i flyet. Viste seg at jeg hadde fått business-class billetter! Mest sannsynlig fordi jeg var så sent ute til boarding at de trodde jeg ikke skulle komme, slik at de sikkert solgte min plass til stand-by-passasjer. Hadde en fortreffelig reise da  :laugh:



Anonymous poster hash: 0aead...83e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de fleste sier er Frankfurt svær. Jeg har bare brukt den til mellomlanding for flygninger innen Europa, men ender opp med å måtte gå mellom A og B terminalen hver gang. Kun en gang har flyet kommet til Gate, ellers har en hatt transfer med buss fra fly til gate. Lengste turen var på over 20 minutter med buss etter en lang taxing. Trodde jeg hadde god tid med 1,5 time transfer, men ente nok en gang med å springe i tunnelen fra B til A terminalen!. 

For å summere opp er det enkelt å finne frem, men en må ikke beregne korte mellomlandinger. Minumum 1 time er min anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt trøbbel de få gangene jeg har vært der. Har vært heldig med kort avstand mellom gate'ne. Men, ja, den er svær så det må beregnes god tid, for slik flaks som jeg har hatt, forekommer neppe hver gang. 

 

Eller som en kollega sa: "Skal jeg om Frankfurt så bestiller jeg business, for da er det en viss sjanse for at flyet venter." Det kan funke på jobbreiser, men er neppe det man går for på privatreise, så da er det greit å ha lagt inn god tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankfurt er en svær flyplass, men godt organisert. Likevel kan det ta tid mellom 2 gate. Jeg foretrekker Frankfurt enn Berlin for mellomlanding for å være ærlig. Berlin er så overbelastet at selv om flyplassen ikke er veldig stor, så er det mye mer slitsomt å bytte der. Siste gang måtte jeg gjennom halve flyplassen for å havne i gaten ved siden av den hvor flyet mitt landet og så endte jeg i samme fly som jeg kom med. Det var mildt sagt patetisk. Hver gang jeg måtte mellomlande i Berlin så fant jeg ikke bagasjen min ved endestasjonen. 



Anonymous poster hash: e4a82...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Frankfurt er en svær flyplass, men godt organisert. Likevel kan det ta tid mellom 2 gate. Jeg foretrekker Frankfurt enn Berlin for mellomlanding for å være ærlig. Berlin er så overbelastet at selv om flyplassen ikke er veldig stor, så er det mye mer slitsomt å bytte der. Siste gang måtte jeg gjennom halve flyplassen for å havne i gaten ved siden av den hvor flyet mitt landet og så endte jeg i samme fly som jeg kom med. Det var mildt sagt patetisk. Hver gang jeg måtte mellomlande i Berlin så fant jeg ikke bagasjen min ved endestasjonen. 

Anonymous poster hash: e4a82...45b

 

 

Hehe, det var en morsom variant. Satt du i samme setet også? :)

 

 

Anonymous poster hash: b1bd7...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Har vært i transit på Frankfurt flere ganger og aldri problemer. Buss tar man til terminalen- fungerer fint det. Syntes det tok litt tid,men var nok bare ivrig etter å komme meg videre da. Ellers er den oversiktlig og grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kjempe STOR! Husker jeg måtte mellomlande der og flyet jeg kom med til Frankfurt var forsinka. Hadde da en halvtime for å rekke flyet fra Frankfurt. Løp som en gal i en halvtime, rakk det akkurat. Fikk aldri helt oversikt inni der, men tror det kunne vært veldig mye lenger mellom gatene så vi ikke hadde rukket det også.  

 

 



Anonymous poster hash: 87f8a...826
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det stemmer at den er så svær. Jeg måtte ta buss til vår gate når jeg mellomlandet alene som 15 åring for ti år siden. Mulig de har endret og bygget om i ettertid, men når jeg var der var det svært uoversiktlig og ALT for vanskelig å vite hvor man skulle gå. Var alt for lite skilt, enkelte steder var det bare tyske skilt. Gikk meg vill og hylgrein da det var så mange mennesker og alt for kaotisk der. Rakk heldigvis flyet mitt, men det var nære på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere andre sier: FRA er en STOR flyplass.  Jeg har mellomlandet der flere ganger og synes det er en oversiktelig og grei flyplass å finne frem på.  Det er godt skiltet og preget av tysk effektivitet.

 

Har flydd Oslo-Frankfurt/Frankfurt-Oslo med Lufthansa flere ganger og på disse turenen har det stort sett alltid vært fjernparkering og buss fra fly til terminal/terminal til fly.  På long-haul flyvninger til/fra Frankfurt har jeg derimot aldri opplevd at flyet har fjernparkert, da har det vært parkering ved gate.

 

Korteste transfer jeg har hatt på FRA var 45 minutter.  Det betød småjogging gjennom terminalen og høy puls da jeg kom til gaten til flighten videre, men rakk det med grei margin. Foretrekker å ha ca 1,5 time på transfer, da er det ikke mye tid å slå ihjel, men samtidig ikke stress.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...