Gå til innhold

Vanskelig avgjørelse...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd.. Har vært sammen med barnefar i 4 år. Det siste året var vi samboere. Til slutt flyttet han ut pga han følte seg ikke komfortabelt (vi bodde i min leilighet). Han vil ikke kjøpe en felles bolig heller, men han fortsatt vil være kjærester. Baby blir født om 1 måned og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til BF. Det er ikke bra å ha en far som kommer og går, jeg vil ikke være "særbo" heller, men det blir nok vanskelig for meg å være med en nyfødt helt alene hvis jeg avslutter forholdet. Har også et barn fra et tidligere ekteskap. Hva synes dere, bør jeg avslutte forholdet? Er i vanskelig situasjon...

Anonymous poster hash: 10342...dde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut ifra de opplysningene du kommer med i hovedinnlegget ville nok jeg gjort det slutt. Om han flytte ut fordi han er ukomfortabel(?) hvordan blir han da med en liten baby? Det blir en veldig uforutsigbar hverdag om dere ikke skal bo sammen, men være kjærester og han skal komme og gå. Hvor gammel er det andre barnet ditt? Hvordan blir hverdagen til det barnet?

Anonymous poster hash: ab425...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eldste barnet er 8 år. Må også si at jeg er økonomisk uavhengig, har en god betalt jobb. Tenker bare på at babyen må ha både mor og far å vokse sammen med. Har prøvd å skape en normal familie alle disse årene med ham, men det ser ut at det går ikke, kan vel ikke presse han å bo sammen med oss. På den annen side, jeg er veldig glad i han, men vil ikke at han skal bare misbruke meg for sine behov, liksom å være "kjærester"

Anonymous poster hash: 10342...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide dere tar en grundig prat, gjerne med en rådgiver, og får ting satt i perspektiv?

Anonymous poster hash: 8382a...c4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om han er på vei til å forlate deg, men har ikke baller nok til å si det.



Anonymous poster hash: 05921...e95
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forklart han at de aller færreste føler seg 100 % komfortabel under samme tak med en gravid kjæreste.. Men at det er i småbarnsperioden at du mest trenger han..

Han virker rimelig ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg forstår at noe har forandret seg, kanskje han mistet følelser for meg rett og slett. Det er også mulig at han fant en ny flamme som kan han være intim med. Men likevel han vil ikke miste sjansen å være med meg som kjæreste etter fødsel, holder mulighetene åpne.... Uff...men for min del er det ikke særlig behagelig å forbli i uvisshet og tenke hele tiden om det blir oss eller ikke, spesielt i den sårbare perioden eg er nå...

Anonymous poster hash: 10342...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sender meg 1-3 sms per dag, spør om tilstanden, men ikke mer enn det, ikke ringer en gang. Fødselen kan egentlig starte hva tid som helst, og han er ikke tilgjengelig, bor et stykke unna. Vet ikke hva må jeg gjøre, ringe taxi og informere han om babyen etter fødsel eller ta han med på fødselen? Ser ut at han bryr seg veldig lite om meg, han bare sier at han fortsatt vil være kjærester. Jeg tror at selv om folk er kjærester de bryr seg om hverandre mer enn han gjør for øyeblikket...føler meg ganske ensom.. Kanskje eg bør selv avslutte det vanskelige forholdet og ikke svare han på sms. Hvis han trenger meg kommer han tilbake eller hva synes dere?

Anonymous poster hash: 10342...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sender meg 1-3 sms per dag, spør om tilstanden, men ikke mer enn det, ikke ringer en gang. Fødselen kan egentlig starte hva tid som helst, og han er ikke tilgjengelig, bor et stykke unna. Vet ikke hva må jeg gjøre, ringe taxi og informere han om babyen etter fødsel eller ta han med på fødselen? Ser ut at han bryr seg veldig lite om meg, han bare sier at han fortsatt vil være kjærester. Jeg tror at selv om folk er kjærester de bryr seg om hverandre mer enn han gjør for øyeblikket...føler meg ganske ensom.. Kanskje eg bør selv avslutte det vanskelige forholdet og ikke svare han på sms. Hvis han trenger meg kommer han tilbake eller hva synes dere?

Anonymous poster hash: 10342...dde

Han bryr seg ikke veldig mye om deg.

Min mann ringte meg flere ganger om dagen den siste måneden. Og vi bodde sammen og så hverandre hver dag.

Jeg tror du skal ta en avgjørelse nå, før barnet er født, for da får du litt tid alene til å tenke på det før det kommer et lite barn som trenger full oppmerksomhet.

Og ingenting er vel så ille som å være i et dårlig forhold når man har er lite barn? Da tror jeg faktisk at det er like greit at det er ferdig må også er det noe du ikek trenger og fokusere på når barnet er født...

Fortsetter det sånn som dette så ville jeg nok ha ringt han når fødselen var over og informert om hvordan det stod til. Han virker jo ikke til å være særlig interessert i deg eller barnet, og jeg ville vel helst ikke hatt med en sånn på fødestue , da det er andre ting enn et forhold som skranter og tanker om utroskap som skal fylle hodene på en fødestue.

Og hvis du går nå, så vil ikke faren ha noe foreldreansvar. Som betyr at du behøver ikke å krangle med han hver gang det er noe med barnet (åpne konto, pass osv).

Og keg er i utgangspunktet for at fedre skal ha like mye ansvar som mødre og ha like mye de skal ha sagt og like mye samvær osv, men når man er så egoistisk og lite ansvarsfull før kjæresten skal føde og har ikke tanke for annet enn seg selv, så vil jeg tro at denne mannen vil kunne ombestemme seg eller i fremtiden kanskje bli sur på deg fordi du ikke gjør som han vil og vil da lage et helvete hver gang det er noe..

Anonymous poster hash: 5061e...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du går nå, så vil ikke faren ha noe foreldreansvar. Som betyr at du behøver ikke å krangle med han hver gang det er noe med barnet (åpne konto, pass osv).

Og keg er i utgangspunktet for at fedre skal ha like mye ansvar som mødre og ha like mye de skal ha sagt og like mye samvær osv, men når man er så egoistisk og lite ansvarsfull før kjæresten skal føde og har ikke tanke for annet enn seg selv, så vil jeg tro at denne mannen vil kunne ombestemme seg eller i fremtiden kanskje bli sur på deg fordi du ikke gjør som han vil og vil da lage et helvete hver gang det er noe..

Anonymous poster hash: 5061e...22d

Må han ikke melde flytting først? Altså formelt?

TS: har han gjort det?

Anonymous poster hash: baaa7...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det slutt og få det registrert før barnet blir født så du får foreldreansvar alene. Høres ut som om han prøver å holde på adressen til barnet blir født... Så kan han lage et helvete for deg i 18 år...



Anonymous poster hash: e35a7...c06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har meldt seg ut, så det blir ingen foreldreansvar på ham uansett

Anonymous poster hash: 10342...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har meldt seg ut, så det blir ingen foreldreansvar på ham uansett

Anonymous poster hash: 10342...dde

Hvis de er registrert på samme adresse når barnet blir født så får han automatisk del i foreldreansvaret. Så det kan være greit å få fikset slikt før barnet kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er ikke registrert på samme adresse. Han har meldt flytting.

Anonymous poster hash: 10342...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan få foreldreansvar selv om de ikke bor sammen. Han kan søke gjennom Nav eller han kan skrive under på papirene på sykehuset. Og mor kan "gi" han delt foreldreansvar.



Anonymous poster hash: ff870...d1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...