Gå til innhold

Egen familie og svigerfamilie,bli kjent eller helst ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hos oss har det vært litt slik du beskriver. Da jeg møtte min mann fortalte han at han var ferdig med sine foreldre. De hadde forskjellsbehandlet han og et søsken, spesielt moren hadde ikke vært grei. Han ønsket ikke å holde kontakt, gi gaver osv. Den som har fått skylden for alt dette er meg. Svigermor har baksnakket meg til alt og alle og sier jeg har hjernevasket hennes sønn.

Aner ikke hvordan ting har vært hos dere, men det kan være noe som ikke er slik det ser ut som.

Reagerer på at du sier sønnen deres ikke har noe å si hjemme og lar kona bestemme alt. Han er vel ikke så redd henne at han er helt underkuet?



Anonymous poster hash: c1b59...213
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er den geografiske avstanden mellom husene til de involverte?

Alle bor i samme by

Ts

Anonymous poster hash: 8036e...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Hos oss har det vært litt slik du beskriver. Da jeg møtte min mann fortalte han at han var ferdig med sine foreldre. De hadde forskjellsbehandlet han og et søsken, spesielt moren hadde ikke vært grei. Han ønsket ikke å holde kontakt, gi gaver osv. Den som har fått skylden for alt dette er meg. Svigermor har baksnakket meg til alt og alle og sier jeg har hjernevasket hennes sønn.

Aner ikke hvordan ting har vært hos dere, men det kan være noe som ikke er slik det ser ut som.

Reagerer på at du sier sønnen deres ikke har noe å si hjemme og lar kona bestemme alt. Han er vel ikke så redd henne at han er helt underkuet?

Anonymous poster hash: c1b59...213

Det finnes kvinnelige psykopater også ... og menn som er deres ofre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Det finnes kvinnelige psykopater også ... og menn som er deres ofre.

Enig. Den delen med arbeidsledig partner som bestemmer alt er jo som snytt ut av alle psyko-samboer-trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor legge skylden kun på svigerdatteren din? Din sønn burde tatt tak i dette, eller har du oppdratt en tøffel?

Jeg vet at svigermor la skylden på meg for at hun ikke så sønnen og barnebarna så ofte. Sannheten var at det var hennes egen skyld og hadde det ikke vært for meg hadde hun ikke sett dem i det hele tatt.

Snakk med sønnen din, det er han som kan fikse eller forklare dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då mi svigerinne og min svoger såg at det vart veldig mange i familiebesøket i år (tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre på begge sider), delte dei det opp slik at vi tanter og onkler med barn kom klokka eitt og besteforeldre og oldeforeldre kom klokka fire. Vi kunne sjølvsagt bli lenger om vi ville det. Eg synes det var ein fin måte å gjøre det på. Då fekk vi bli endå bedre kjent med tantene og onklene på den andre sida, og besteforeldre og oldeforeldre fekk bli bedre kjent. Det passa best for besteforeldra å komme klokka fire denne gangen, så då var det greit å dele det opp litt. Neste gang blir det kanskje motsatt rekkefølge eller på ein anna måte.

Eg stemmer i med dei andre som skriv at du må prate med sonen din. Hadde aldri falt meg inn å bare gi julegaver til min familie og ikkje til min samboers familie eller motsatt. Det skal vere likt. :) Det er lov til å seie at det sårar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ive Lina

Hvorfor legge skylden kun på svigerdatteren din? Din sønn burde tatt tak i dette, eller har du oppdratt en tøffel?

Jeg vet at svigermor la skylden på meg for at hun ikke så sønnen og barnebarna så ofte. Sannheten var at det var hennes egen skyld og hadde det ikke vært for meg hadde hun ikke sett dem i det hele tatt.

Snakk med sønnen din, det er han som kan fikse eller forklare dette.

Psykisk mishandling av menn er et tabubelagt område - men det eksisterer og det må ikke bagatelliseres.

De svarene som er blitt gitt i denne tråden ville aldri blitt gitt til en kvinne - ord som tøffel ol brukt i en så negativ vending ser man ikke i tråder der kvinner føler seg overkjørte av menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk mishandling av menn er et tabubelagt område - men det eksisterer og det må ikke bagatelliseres.

De svarene som er blitt gitt i denne tråden ville aldri blitt gitt til en kvinne - ord som tøffel ol brukt i en så negativ vending ser man ikke i tråder der kvinner føler seg overkjørte av menn.

jeg ville gitt nøyaktig det samme svaret om det var kvinnen og ikke mannen som holdt på slik.

Svaret mitt er fortsatt at hun må snakke med sønnen sin for å få en forklaring. Det er nemlig ingen andre som kan gi henne svaret.

hvor psykisk mishandling kom inn i bildet vet jeg ikke og det er heller ikke det som diskuteres her. Du får holde deg til sak og vennligst holde opp med å tillegge meg et syn på kjønnsroller jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

jeg ville gitt nøyaktig det samme svaret om det var kvinnen og ikke mannen som holdt på slik.

Svaret mitt er fortsatt at hun må snakke med sønnen sin for å få en forklaring. Det er nemlig ingen andre som kan gi henne svaret.

hvor psykisk mishandling kom inn i bildet vet jeg ikke og det er heller ikke det som diskuteres her. Du får holde deg til sak og vennligst holde opp med å tillegge meg et syn på kjønnsroller jeg ikke har.

Når til og med utenforstående reagerer så bør varselklokkene ringe for TS og familien.

Du sier at jeg ikke holder meg til sak? Du som påstår at TS har oppdratt en tøffel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk mishandling av menn er et tabubelagt område - men det eksisterer og det må ikke bagatelliseres.

De svarene som er blitt gitt i denne tråden ville aldri blitt gitt til en kvinne - ord som tøffel ol brukt i en så negativ vending ser man ikke i tråder der kvinner føler seg overkjørte av menn.

Uenig. Der kvinner lar seg behandle dårlig, og overkjøre av menn, blir hun da bedt om å tøffe seg opp, forlate ham og komme seg ut av martyrrollen.

Hvis en far hadde skrevet om manglende kontakt med sin datter, og han har mistanke om at det er fordi hun var under tøffelen av en ufyselig svigersønn: Jeg tror svarene ville vært at først og fremst måtte han ha snakket med sin datter om hva som lå under: Er hun underkuet, for hun ikke lov til å ha mer kontakt, eller er det bare at hun ikke har tid i hverdagen og "glemmer" faren? Tror hun faren ikke bryr seg? Ønsker hun mer kontakt? Er hun bortskjemt og bare forventer og krever? Eller er svigersønnen en psykopat? Skjønner hun at det sårer/bekymrer?

Rett og slett det samme vi ber TS om å ta opp med sin sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at her har din sønn like mye av skylden siden han lar seg overkjøre på den måten der. Vi inviterer begge sider til bursdagsfeiring samme dag og når vi hadde konfirmasjon så sørget vi for at folk ble plassert sånn at de satt med begge sider. Vi kjøper julegaver til begge sider også (nieser, nevøer, svigerforeldre, svigersøsken m.m)

Å invitere en siden på selve dagen og den andre siden dagen etter og servere rester, blir rett og slett for dumt. Jeg hadde ikke følt meg særlig velkommen hvis jeg ble satt til sides på denne måten og på toppen av det ble servert restemat.... Også toppes det med at man ikke får en julegave eller så mye som et julekort.

Å ikke inkludere hans/hennes familie synes jeg er fullstendig respektløs og det sier veldig mye om en som person. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan oppføre seg sånn mot svigerfamilien. Svigerfamilien er noe man får med på kjøpet og man må rett og slett bare lære seg å omgås dem, spesielt hvis man har gitt dem barnebarn.

Her må du nok riste litt i din sønn og få han til å snakke litt vett til din svigerdatter. Han kan da virkelig ikke la din svigerdatter behandle dere på denne måten. Hadde jeg behandlet mine svigerforeldre på denne måten, da kan jeg love deg at min mann hadde gitt meg så ørene flagret og bedt meg om å bli voksen.

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når til og med utenforstående reagerer så bør varselklokkene ringe for TS og familien.

Du sier at jeg ikke holder meg til sak? Du som påstår at TS har oppdratt en tøffel?

Du må gjerne vise meg hvor jeg har påstått at ts har oppdratt en tøffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg svært godt igjen...! Jeg og ei venninne er vel de eneste jeg kjenner som ikke holder svigerfamilien langt unna.



Anonymous poster hash: fc3a3...f09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Truer hun sønnen din? "Hvis du ikke gjør som jeg sier, så går jeg fra deg og du ser aldri barna dine igjen". Evt. at han bare ikke gidder å krangle. At blid kone er viktigere enn å ikke såre dere.

Eller er hun den eneste som gidder å holde kontakt med familien, og dermed blir hennes familie prioritert. Han tenker kanskje at det er hennes "jobb" å involvere hans familie, holde kontakten osv.

Er det kanskje kun hun som steller i stand selskapene mens han slapper av, og at hun dermed prioriterer sin familie først? Hadde han engasjert seg, så hadde han jo sørget for at det ble rettferdig. Med mindre det er snakk om trusler som nevnt i første avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...