Gå til innhold

Hvordan steller du skoene dine?


Gjest Enhjørning

Anbefalte innlegg

Gjest Enhjørning

Emnet sier vel alt. Har alltid vært litt lat angående dette og aldri impregnert mine sko, helt til idag. Gjerne si hvordan dere gjør det og hva dere gjør med forskjellig type sko :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjellstøvler: børste/vaske av skitt etter hver gangs bruk, og smøre inn med lærfett/lærsåpe, og når det er trukket inn; smøre med snoseal.

Hikingsko: børste/vaske av skitt etter hver gangs bruk. Burde vel impregnere de og, men det er jeg dårlig på.

Joggesko: børste/vaske av skitt hvis jeg har gått i gjørme...

Støvler: spyler av de når jeg har gått i gjørme.

Ridesko: tørke av etter hver gangs bruk, samt smøre inn med lærfett/lærsåpe hver gang.

Pumps i skinn: tørke av og pusse med litt skokrem en gang eller to i halvåret.

Gucci pumps i skinn: har ikke turd å smøre med noe enda, så de blir bare pakket inn i oppbevaringspose hver gang.



Anonymous poster hash: 19848...447
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellsko: børste av gjørme dagen etter bruk, impregnering ved behov.

Støvler: spyle ved behov

Joggesko: Børste av gjørme hvis de blir veldig skitne, vaske grundig hvis jeg tråkker i hundebæsj

Gamle joggesko: Sette ute i sola i håp om at de skal slutte å stinke.

Tøysko: koste av støv og tørket gjørme

Vintersko: Impregnering hver høst og en gang i januar mens det ikke er slaps

Pene skinnsko: Litt guffe ment for skinn etter bruk.

Bunadssko: En slags olje skobutikken anbefalte.



Anonymous poster hash: 1ca4b...443
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Gucci pumps i skinn: har ikke turd å smøre med noe enda, så de blir bare pakket inn i oppbevaringspose hver gang.

Anonymous poster hash: 19848...447

Ville virkelig smurt de, skinnsko blir fryktelig stygge etterhvert om man ikke smører med skokrem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Hvilke produkter bruker dere til skoene deres da? Og forresten, hva er forskjell på skinn og lær? Skal impregnere leggchaps og ridesko, men jeg er ganske sikker på at de er i lær så da ble jeg litt usikker på hva jeg skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprayer på de. pappa pusser og gnir på sine med alt mulig av lakk impregnering etc. men så er han old school og flink til det meste da. vet ikke hvor han har samlet seg alt utstyret, kanskje mamma kjøpte det til ham eller så har han kjøpt det selv.



Anonymous poster hash: 6f0d7...dea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Sko og støvletter i glatt skinn: Skokrem av fast type (kake). Jeg synes den er bedre enn den myke skokremen, Gir på, pusser. Blanker til slutt med en kunstfiberklut eller et par raknede nylonstrømper.

Sprayer så med impregneringsspray.

semskede sko/støvletter: Bøstes med spesialbørste og sprayes så med impregneringsspray, Pleier ta 2 runder impregneringsspray.

Fjellsko: Setter de grundig inn med voks, Pusser og påfører ekstra voks over sømmene, pusser over sømmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...