Gå til innhold

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag holde jeg på å sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, om ei jeg kjenner. Hun har oppgjennom tiden tatt til seg masse dyr, hovedsakelig katter, og når (det virker sånn) hun blir lei dem, tar hun livet av dem. Hun skylder på forskjellige ting, som at kattene tisser utenfor kattesanden, og hun hadde en hund som ble "gal" (altså han begynte å løpe mye etter halen sin) -(la det også være sagt, at hunden sto i bur både ute OG inne)-

Hun har en gammel hund og en ung katt nå. De dyrene hun har tatt livet av tidligere, har vært unge dyr! Hun har hatt denne katten en stund, og nå plutselig skriver hun at han har begynt å tisse inne.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har spurt andre, og jeg har fått høre at jeg overreagerer. Jeg har både sosial angst og er konfliktsky, (og jeg kjenner henne ikke sånn kjempe godt), så jeg kan ikke (klarer ikke) ta dette opp med henne.

Kan noen gi meg tips?...

Anonymous poster hash: 5f3fa...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo sende en bekymringsmelding, og si at du vil være anonym. Så kan de sjekke opp i det og avgjøre om det er noe de vil ta tak i.

Utfra det du skriver så høres det ikke ut som en person som bør ha dyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sende en bekymringsmelding, og si at du vil være anonym. Så kan de sjekke opp i det og avgjøre om det er noe de vil ta tak i.

Utfra det du skriver så høres det ikke ut som en person som bør ha dyr.

Evt også ta kontakt med en dyrevernsorganisasjon i nærheten av deg. Mest sannsynlig vil de ringe henne for å høre hva som skjer og da vil hun vite at hun er oppservert. Du kan også ringe rundt til alle dyreklinikker rundt dere og advare dem. Om du er riktig heldig så drar hun å avliver hos en som nekter å avlive friske katter.

Anonymous poster hash: a005d...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag holde jeg på å sende en bekymringsmelding til Mattilsynet, om ei jeg kjenner. Hun har oppgjennom tiden tatt til seg masse dyr, hovedsakelig katter, og når (det virker sånn) hun blir lei dem, tar hun livet av dem. Hun skylder på forskjellige ting, som at kattene tisser utenfor kattesanden, og hun hadde en hund som ble "gal" (altså han begynte å løpe mye etter halen sin) -(la det også være sagt, at hunden sto i bur både ute OG inne)-

Hun har en gammel hund og en ung katt nå. De dyrene hun har tatt livet av tidligere, har vært unge dyr! Hun har hatt denne katten en stund, og nå plutselig skriver hun at han har begynt å tisse inne.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har spurt andre, og jeg har fått høre at jeg overreagerer. Jeg har både sosial angst og er konfliktsky, (og jeg kjenner henne ikke sånn kjempe godt), så jeg kan ikke (klarer ikke) ta dette opp med henne.

Kan noen gi meg tips?...Anonymous poster hash: 5f3fa...7ce

Jeg ville ringt mattilsynet eller dyrebeskyttelsen for råd.

En hund som jager halen sin (med mindre det er en valp som gjør dette for gøy) er en stresset/understimulert hund. En katt som tisser inne, er vel enten syk, har ikke ren kattedo, får ikke gå ut.

Anonymous poster hash: 7c6d2...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...