Gå til innhold

Bryllupskonto?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opprettet dere en bryllupskonto hvor oppsparte penger ble satt inn og alle utgifter i forbindelse med bryllupet ble trukket ifra?

Anonymous poster hash: 51cfa...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Alt gikk ut eller inn på en av mine kontoer. Men vi førte eget bryllupsregnskap.

Anonymous poster hash: 42b48...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi sparte på egen konto, men hver gang utgiftene kom betalte vi fra vår vanlige konto, så nå har vi plutselig mye penger til overs. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker sparekonto. Prøver å betale så mye som mulig uten å bruke av den, men den er hovedsaklig til bryllup akkurat nå. Det som blir til overs sparer vi videre på til andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Har egen konto for det. Den kontoen og har jeg morsomsmaring på, går inn 10kr for hver gang jeg drar kortet eller betaler regning i nettbank. Sparer et fast beløp i mnd, og litt mer når jeg har igjen noe ekstra før ny lønn kommer inn. Sparer også det vi får av kontantgaver, disse er mest for ting utenom bryllup, men synes den er kjekk som en ekstra buffer. I år gikk nesten alle feriepengene inn på den kontoen. Jeg ville anbefalt en slik konto for de som er litt kontrollfreak som meg, og hvis man skal ha et litt større bryllup, ser stadig at den vokser og føler jeg har kontroll på å klare å holde et ryddig budsjett.

Endret av melatonin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egen sparekonto til bryllupet, hvor vi sparer en viss sum hver mnd. Noen utgifter går selvsagt ut av vår vanlige konto, men de største utgiftene som lokale, toastmaster o.l går ut fra denne sparekontoen. Kontoen er også knyttet opp til DNB's "morsom sparing" slik at hver gang vi drar Visa- eller MasterCardet går en viss sum inn på den samme kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi lagde bryllupskonto hvor vi satte inn en viss sum hver måned. Vi hadde også et bankkort til den kontoen slik at vi som regel alltid betalte utgiftene direkte fra den kontoen. Veldig kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...