Gå til innhold

Er det stygt av kjæresten min å si at det ser ut som om jeg har levd livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han høres veldig teit ut. Er han perfekt selv da eller? Hadde blitt rimelig fornærma hadde samboeren min sagt det, og kunne aldri finne på å sagt det til han... 

Leser mye her om hva kjærester gjør og sier osv, og jeg må si; det finnes utrolig mange RARE folk. Blir helt sjokka av noen innlegg.. 

Håper det meste er tull.............. 



Anonymous poster hash: 34575...12a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett om du er vakker eller ei, skal ikkje kjæresten gjøre deg usikker! Du kunne sett ut som et troll, og likevel fortjener du en kjæreste som ikke bryter deg ned.

Du bør ikke lure på om du er vakker (for det tror jeg du innerst inne vet at du er), men du bør lure på hvorfor kjæresten din manipulerer deg og bryter deg ned litt etter litt, og om dette er mannen for deg.

Jeg er ikke supervakker, og har heller ikke vært sammen men flotte menn, men min kjæreste har alltid fått meg til å føle meg bra :) Håper du finner det samme!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du passer inn i definasjonen "levd livet". Når jeg hører det tenker jeg noen som har merker på kroppen, og når du har tatovering og arr, er det kanskje ikke helt på tryne.

Men det er vel ikke akkurat det denne tråden handler om, som jeg forstår. Det er flere hendelser som gjør deg usikker på utséendet ditt, og det er ikke hyggelig å være usikker på seg selv!

 

Vet ikke helt hva jeg hadde gjort her... Tror jeg kanskje hadde tatt det opp litt snikende enten når vi ligger i senga (letter når man koser og ikke trenger å se på hverandre) eller når man drikker. Konfrontering er lettere og begge parter er mer "elskende" og forståelsesfull.

 

Sier han noe sånt igjen, kan du si med et litt ydmykt og trist ansikt "synes du jeg er stygg? :(", "bare føler det når du sier sånt". Så tar han nok hintet på en god måte.

Og husk; har du aldri hørt det fra andre og du selv synes du ser ok ut, så kan du umulig være så fæl! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde du ikke tolere. En kjæreste skal ikke si sånt!

Jeg godtok slikt selv lenge, og selvtillitet ble elendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du passer inn i definasjonen "levd livet". Når jeg hører det tenker jeg noen som har merker på kroppen, og når du har tatovering og arr, er det kanskje ikke helt på tryne.

Såå, alle med arr og/eller tatoveringer har "levd livet"? Jeg forbinder det å ha "levd livet" med et hardt liv, gjerne inkludert store mengder alkohol og/eller narkotika. Da blir man ofte litt seende "herjet" ut, og da gjerne i ansiktet. Men det er ingen selvfølge at en person som har "levd livet" har arr og tatoveringer, ei heller at en person med arr og tatoveringer har "levd livet" :)

Edit: slengte på en smiley

Endret av _Tvillingjenta_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Det høyrest ikkje så fint ut med dei eksempla du kjem med, og det vidare tankespinnet ditt er ikkje ulogisk heller, men samidig er det noko med det å få ein mann sine ord filtrert igjennom ein kvinnehjerne. Kan det hende det også er eit lite snev av "så du tykkjer eg ser feit ut i den andre kjolen" - problematikk ute og går her? Det høyrest for meg ut som han har eit sosialt kompleks i forhold til stilen din, at han kanskje tykkjer du er for "rocka" for venene og familien hans. Men ikkje nødvendigvis noko verre enn det.

 

Eg ville t.d. brukt nett den same beskrivelsen av ho som er den desidert finaste dama på jobben min. Ho er dødsfin, og ser ut som ho har levd. Piercingar, tattisar, nagler, svarte kler, småfrika hårfrisyrar, heile pakka. Ser ut som ho har vore på minst ein Burning Man - festival, og har tatt sin dose LSD i livet. Og kanskje det er nett det han er ukomfortabel med, i forhold til den meir snobbete familien sin.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå, alle med arr og/eller tatoveringer har "levd livet"? Jeg forbinder det å ha "levd livet" med et hardt liv, gjerne inkludert store mengder alkohol og/eller narkotika. Da blir man ofte litt seende "herjet" ut, og da gjerne i ansiktet. Men det er ingen selvfølge at en person som har "levd livet" har arr og tatoveringer, ei heller at en person med arr og tatoveringer har "levd livet" :)

Edit: slengte på en smiley

 

Jeg tror det er det mange kanskje mener når de sier "levd livet", ja.

 

Selv tenker jeg at når man har merker fra forskjellige hendelser i livet, så viser jo det også at man har gjort noe. At man har "livsspor". Men det er kanskje mer negativt ladet enn motsatt.

 

Rusmisbrukeren som bruker å sitte på benken utenfor her jeg bor får sikkert høre det oftere enn Kate Von D, selv om hun har mer "herjet" ut :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en slik mann, de er usikre på seg selv og så tråkker de på ditt selvbilde. Jeg var fornøyd med meg selv i utgangspunktet, tenkte ikke på slike ting og var komfortabel i livet. Men etter mange år med en slik mann, så sitter det enda i. Til å begynne med brydde jeg meg ikke om hva han sa, men når man lever med slike kommentarer over tid, så synker det gradvis inn..ikke bra. 



Anonymous poster hash: f07e0...602
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hodet betyr '' Å ha levd livet'' at man har f.eks rynker, ser sliten ut osv...  Så ikke noe positivt altså.

 

Sier han fine ting til deg også eller er det bare kritikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg  er 33 år gammel, slank og høy.Har tatovering på armen. Har ikke helt feilfri hud, har som regel ikke kviser men hender jeg får et utbrudd. Jeg har noen små arr på haken og noen sting i pannen etter tryn på sykkel i fireårs alderen. Jeg har alltid fått høre at jeg er pen og ofte vakker. Har hatt pene kjærester og datet flotte menn. Men min nye kjæreste har fått meg til å tvile på meg selv. Jeg begynte å gråte en dag han sa et eller annet negativt om utseendet mitt og da sa han til meg " ja, ja men jeg har sagt til hele familien min og alle jeg kjenner at JEG synes du er vakker". ????høres ut som om han har forsvart utseendet mitt? Og han fortalte at venninen hans hadde sagt " ja, men hun var jo søt hun da", etter jeg hadde møtt henne. Som om han hadde advart henne på forhånd. Han sier også at folk dømmer meg etter utseendet. Jeg har jobbet som bartender  og tatt meg en fest,  men det er mange år siden og jeg var ikke alkoholiker, så jeg skjønner ikke hva han mener når han  sier at det "ser ut som jeg har tatt meg en fest" "har levd livet" Han har til og med prestert å si " det ser ut som om du har levd et hardt liv". Jeg har nå måtte spørre venner og de sier at jeg er fin og flott som før. At jeg ser bra ut for min alder.  Så her sitter jeg og stirrer i speilet og lurer på om det er mulig å forfalle noe så forferdelig sånn ca rett over natta? Og sparer til botox og restylane, noe han synes det er helt greit at jeg tar. Si meg er typen min slem? Hvorfor sier han sånn og ingen andre? Har jeg blitt jugd til av venner hele livet? Og hvorfor har jeg vært sammen med noen av de kjekkeste, da?   Anonymous poster hash: bdd58...c1a

Er dette noe han helt ute av det blå sa til deg eller spurte du?

Anonymous poster hash: f8d38...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe han helt ute av det blå sa til deg eller spurte du?

Anonymous poster hash: f8d38...a98

Han sier sånn ut av det blå.

 

Jeg har vært arbeidsløs i seks mnd etter at vikaroppdraget mitt gikk ut, har søkt mange jobber men har ikke vært på noe intervju. Alikevel presterer han å si at grunnen til at jeg ikke får jobb er fordi folk dømmer meg når de ser meg.

Anonymous poster hash: bdd58...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han sier sånn ut av det blå.

 

Jeg har vært arbeidsløs i seks mnd etter at vikaroppdraget mitt gikk ut, har søkt mange jobber men har ikke vært på noe intervju. Alikevel presterer han å si at grunnen til at jeg ikke får jobb er fordi folk dømmer meg når de ser meg.

Anonymous poster hash: bdd58...c1a

 

Hva har du tenkt å gjøre med saken? Bare lurte, siden du har fått ganske mange råd, og ikke gitt noen oppdatering.

Anonymous poster hash: 99f4e...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg  er 33 år gammel, slank og høy.Har tatovering på armen. Har ikke helt feilfri hud, har som regel ikke kviser men hender jeg får et utbrudd. Jeg har noen små arr på haken og noen sting i pannen etter tryn på sykkel i fireårs alderen. Jeg har alltid fått høre at jeg er pen og ofte vakker. Har hatt pene kjærester og datet flotte menn. Men min nye kjæreste har fått meg til å tvile på meg selv. Jeg begynte å gråte en dag han sa et eller annet negativt om utseendet mitt og da sa han til meg " ja, ja men jeg har sagt til hele familien min og alle jeg kjenner at JEG synes du er vakker". ????høres ut som om han har forsvart utseendet mitt? Og han fortalte at venninen hans hadde sagt " ja, men hun var jo søt hun da", etter jeg hadde møtt henne. Som om han hadde advart henne på forhånd. Han sier også at folk dømmer meg etter utseendet. Jeg har jobbet som bartender  og tatt meg en fest,  men det er mange år siden og jeg var ikke alkoholiker, så jeg skjønner ikke hva han mener når han  sier at det "ser ut som jeg har tatt meg en fest" "har levd livet" Han har til og med prestert å si " det ser ut som om du har levd et hardt liv". Jeg har nå måtte spørre venner og de sier at jeg er fin og flott som før. At jeg ser bra ut for min alder.  Så her sitter jeg og stirrer i speilet og lurer på om det er mulig å forfalle noe så forferdelig sånn ca rett over natta? Og sparer til botox og restylane, noe han synes det er helt greit at jeg tar. Si meg er typen min slem? Hvorfor sier han sånn og ingen andre? Har jeg blitt jugd til av venner hele livet? Og hvorfor har jeg vært sammen med noen av de kjekkeste, da?   Anonymous poster hash: bdd58...c1a

Du er sikkert bra nok som du er. Jeg synes der er trist å høre om kvinner som sparer til botox og restylane. Bruk heller pengene på noe annet. Kanskje han bare er humørsyk. Mange menn som lar det gå ut over de nærmeste. Spør familien din. De gir sikkert et ærlig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi

 

Han sier sånn ut av det blå.

 

Jeg har vært arbeidsløs i seks mnd etter at vikaroppdraget mitt gikk ut, har søkt mange jobber men har ikke vært på noe intervju. Alikevel presterer han å si at grunnen til at jeg ikke får jobb er fordi folk dømmer meg når de ser meg.

Anonymous poster hash: bdd58...c1a

 

 

Så bra at han vet hvordan han skal få jekket deg ned slik at du mister troen på deg selv.

Det er jo veldig til hjelp når du skal søke jobb og gå på intervju.

Han høres ut som den drømmetypen.....

 

Hva tenker du å gjøre med dette? Det er ikke ok i det hele tatt.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Han sier sånn ut av det blå.

 

Jeg har vært arbeidsløs i seks mnd etter at vikaroppdraget mitt gikk ut, har søkt mange jobber men har ikke vært på noe intervju. Alikevel presterer han å si at grunnen til at jeg ikke får jobb er fordi folk dømmer meg når de ser meg.

Anonymous poster hash: bdd58...c1a

 

 

Kvifor var du saman med han, sa du?

 

Ingen har rett til å knuse sjølvbiletet og sjølvtilliten din. Kjærester skal snakke deg OPP og ikkje ned! 

 

Klem<3 Du fortjener betre. Trur du han vil skjerpe seg?

Endret av Vill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg har fått nok!!! Jeg er fin nok, jeg! Og kan sikkert få mye bedre. 

 

Er dritt lei at han sier sånne ting. Fordommer mot meg?? Altså halve norge har jo tatoveringer nå.

Så har jeg ikke feilfri babyhud, men det er det flere som ikke har og de er fine for det!

 

Ikke min skyld at han kommer fra vestkanten og har en ekstrem trang til å putte folk i bås og dømme folk nedenom og hjem. Moren hans er 100 ganger værre. Æsj. 

 

Neste gang han sier noe har jeg planlagt å EKSPLODERE!! For å så å si at DET var dråpen og at han bare kan pakke seg ut av livet mitt. Fortelle at han bryter meg ned. Og be han finne seg noen som er perfekte. Må være fryktelig slitsom , og for ikke å snakke om totalt unødvendig å være sammen med noen som er så stygge og slitne. 

 

Next page, please.

 

 

Hva har du tenkt å gjøre med saken? Bare lurte, siden du har fått ganske mange råd, og ikke gitt noen oppdatering.



Anonymous poster hash: 99f4e...f08

 

 



Anonymous poster hash: bdd58...c1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er mer trist at du er så usikker på utseendet ditt i en alder av 33 enn det han sa til deg.

 



Anonymous poster hash: 44e54...715
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare dumpe han med en gang?

Anonymous poster hash: cd1b7...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hvem vil ha en kjæreste med null selvtillit som tror at bare kjæresten synes hun er pen?

Jeg kjenner til flere slike menn. De er kontrollerende, eiesyke.. Ser på dama som en eiendel, ikke som en person med egne tanker og følelser. De vil beholde henne for å booste selvtilliten sin, ha noen å rakke ned på, noen som gjør mer og mer selvutslettende ting for å være bra nok for en. Noen å ha sex med, noen å tilbringe tid med uten at det stilles spørsmålstegn ved ens bedritne oppførsel.

Samtidig som de gjerne har andre damer på kroken i tillegg.

 

De synes nok selv at de egentlig er dårlige folk. Dermed har de en trang til å rakke ned på noen for å selv føle seg bedre. De skjønner kanskje at en dame med god selvfølelse og selvrespekt fort ville gjennomskuet dem. Så de sikter seg inn på jenter som er usikre på seg selv og sin verdi.

 

At du finner deg i sånt, og gjør mer og mer for å please han (Botox osv), gjør at han tenker du ser på han som en Gud. Han har deg skikkelig rundt lillefingeren. Det er ingen respekt og kjærlighet, det er et rent ego forhold han har til deg.

Anonymous poster hash: 80878...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Altså, jeg  er 33 år gammel, slank og høy.Har tatovering på armen. Har ikke helt feilfri hud, har som regel ikke kviser men hender jeg får et utbrudd. Jeg har noen små arr på haken og noen sting i pannen etter tryn på sykkel i fireårs alderen.

 

Jeg har alltid fått høre at jeg er pen og ofte vakker. Har hatt pene kjærester og datet flotte menn. Men min nye kjæreste har fått meg til å tvile på meg selv.

 

Jeg begynte å gråte en dag han sa et eller annet negativt om utseendet mitt og da sa han til meg " ja, ja men jeg har sagt til hele familien min og alle jeg kjenner at JEG synes du er vakker". ????høres ut som om han har forsvart utseendet mitt?

 

Og han fortalte at venninen hans hadde sagt " ja, men hun var jo søt hun da", etter jeg hadde møtt henne. Som om han hadde advart henne på forhånd.

 

Han sier også at folk dømmer meg etter utseendet.

 

Jeg har jobbet som bartender  og tatt meg en fest,  men det er mange år siden og jeg var ikke alkoholiker, så jeg skjønner ikke hva han mener når han  sier at det "ser ut som jeg har tatt meg en fest" "har levd livet" Han har til og med prestert å si " det ser ut som om du har levd et hardt liv". Jeg har nå måtte spørre venner og de sier at jeg er fin og flott som før. At jeg ser bra ut for min alder. 

 

Så her sitter jeg og stirrer i speilet og lurer på om det er mulig å forfalle noe så forferdelig sånn ca rett over natta? Og sparer til botox og restylane, noe han synes det er helt greit at jeg tar.

 

Si meg er typen min slem? Hvorfor sier han sånn og ingen andre? 

Har jeg blitt jugd til av venner hele livet? Og hvorfor har jeg vært sammen med noen av de kjekkeste, da?

 

 

Anonymous poster hash: bdd58...c1a

 

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1PRFA_enNO438NO438&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Angelina+Jolie

 

Kanskje du ligner noe ala Angelina Jolie?

 

Hun er vakker, selvsikker og selvstendig, og det ser jo ut som om hun har levd livet. Har tatoveringer og arr.

 

Kanskje vennene og familien hans syns du er litt for tøff? Kanskje de heller ville at du skulle vært mer snobb? Som Gwyneth Paltrow?

 

https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1PRFA_enNO438NO438&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=Gwyneth+paltrow

Anonymous poster hash: 684ab...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...