Gå til innhold

Vurderer kjøpe nettbrett. Anbefalinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pcen er utdatert, og jeg trenger igrunn ikke noe avansert da jeg kun bruker den til å se film,serier, lese nyheter, instagram, google, sortere bilder før de legges på en minnepinne, betale regninger og evt bestille noe på nett.

Lurer derfor på å kjøpe et nettbrett med minst 10" skjerm. Men hva er vanlig? Jeg har ingen erfaring med noen av produktene som heter ipad osv. Jeg kan gjerne ha android da jeg ikke har så lyst på apple produkter.

Opplys meg? Og er det mulig å koble ekstern harddisk og dvdbrenner til? Pluss løst tastatur? og gjerne med bilde av forslag. Pris helst under 3500,-

Hilsen frøken blank :)

Anonymous poster hash: 4f0e6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei 

Du får en Samsung Galaxy Tab for rundt den prisen du oppgir: https://www.komplett.no/samsung-galaxy-tab-a-97-sort/842878

Eller denne: https://www.komplett.no/product/826338#

 

Jeg har personlig hatt endel problemer med batterilevetiden på Samsung nettbrett, men det kan hende de har blitt bedre med tiden ;) 

 

Tastatur får du i mange slag til nettbrett, så her er det flere å velge mellom. 

Det vil dog være litt mer utfordringer med å koble dvdbrenner og ekstern harddisk da disse mest sannsynlig bruker usb 3, og nettbrett bruker mikro usb eller usb 2. Her er det sikkert mulig å kjøpe en overgang, men det har jeg ikke erfaring med. 

 

Hvis du har en androidtelefon så kan du forsatt bruke samme brukerkonto på nettbrettet og du får tilgang til de samme appene og dataene som på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg tror ikke jeg blir å dra med nettbrettet ut noe særlig, men kanskje på reise og da bruke kun på hotell. Regner med det er mulig å bruke lader selv om jeg bruker brettet?

Det siste du skrev, tenkte du på bank og instagram app? Er det mulig å legge ut bilde på instagram direkte fra nettbrettet?

Jeg er veldig blank dessverre :)

Anonymous poster hash: 4f0e6...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Skal du koble til DVD brenner og ekstern disk kommer du nok ikke utenom Windows Nettbrett. å få android til å jobbe med eksterne enheter er rimelig knotete, ios er verre. her er en til 3000 

 

https://www.komplett.no/acer-aspire-switch-101-full-hd/842675#

 

Min erfaring er at minnepinner fungerer greit som "ekstern disk" under android, så lenge brettet støtter OTG. Harddisker trenger vanligvis mer strøm enn brettet er villig til å gi (selv de små med 2,5" disk). Brenner er bare å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler denne i så fall. Den har batteri som holder en 6-9 timer, avhengig av om du bruker den som nettbrett eller koblet til tastatur m. harddisk. Den har to batterier innebygget, derav så lang holdbarhet på batteristrøm.

 

Godt fornøyd med den som nettbrett. Siden den både kan brukes som PC til å skrive dokumenter på og jobbe litt med, og som vanlig PC. Og ja, tastaturet er stort nok til å fungere helt glimrende.

 

Siden det er en forretning som selger den, selv om den ligger på finn.no, så har du garanti også.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56929589



Anonymous poster hash: eab36...c0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kikket på Surface?

Jeg har brukt min i noen måneder nå, er veldig fornøyd!

Anonymous poster hash: 53e5e...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket på Surface?

Jeg har brukt min i noen måneder nå, er veldig fornøyd!

Anonymous poster hash: 53e5e...1f1

Dette er RT = forkrøplet Windows. RT står for "Real Trash". Unnvik som pesten!

Anonymous poster hash: eab36...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en surface 2 i over et år nå, kjempefornøyd.



Anonymous poster hash: 20e6c...355
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er RT = forkrøplet Windows. RT står for "Real Trash". Unnvik som pesten!

Anonymous poster hash: eab36...c0a

 

 

Hvorfor det, hvis jeg er fornøyd? :lol:

Anonymous poster hash: 53e5e...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...