Gå til innhold

Bruker du klut i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei bruker sjelden klut i dusjen men burde fordi man blir renere, Bruker klut til kattevask, den blir selvsagt kastet på vask etter en gangs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig, noe annet ville være uhygienisk i mine øyne...

Anonymous poster hash: 152b8...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker skrubbehanske til kroppen, hånd til underliv og bakdel. Tar på såpe på skrubbehansken etter jeg har vasket den og "skrubber skrubbehansken", bytter den når jeg bytter håndklær. Ca. annenhver dusj bruker jeg kun hendene og tar en "lettvint" dusj, da jeg ikke føler noe behov for å skrubbe meg hver dag.



Anonymous poster hash: 9a16c...902
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg syns det er uhygienisk å dra kluten over alle områder og jeg mener at det er ikke nødvendig å skrubbe seg hver gang man dusjer. Det er ikke bra for huden. I tillegg blir det mer vask når man skal ha en ny klut hver dag. Måtte også hatt to kluter for jeg vil ikke bruke samme kluten i musa som jeg nettopp har brukt på tærne, eller omvendt.

Anonymous poster hash: d1cdd...cfd

Siden jeg avslutter klutvasken der det er mest skadelige bakterier ser jeg ikke på det som uhygienisk. Jeg synes det er verre å gå rundt med død hud enn å få litt bakerier fra halsen til kneet. Siden jeg dusjer samtidig er det også mye som spyles bort sammen med den døde huden, og tross alt tåler vi de fleste bakteriene våre ganske godt uansett hvor de er.

Du har rett i at det ikke er nødvendig å skrubbe seg hver gang en dusjer hvis en dusjer hver dag, men det er nødvendig å skrubbe seg 1-2 ganger i uka, og siden det er så ofte jeg dusjer passer det ganske bra. Huden min tåler ikke mer for tiden. Dersom jeg trener hardt utenom dusjedag spyler jeg av svetten i dusjen, men jeg teller ikke det som dusj. svette er som noen nevnte tidligere vannløselig.

Jeg vet ikke hva slags kjempekluter du bruker, men mine tar ganske lite plass i vaskemaskinen. Alle klutene, trusene og sokkene som vaskes i en vask tar omtrent like mye plass som en håndduk, så det er ikke klutene mine som fyller maskinen.

Jeg er enig i at en ikke bør bruke samme klut på tærne som i musa. Jeg føler heller ikke så stort behov for å bruke klut i musa, for der trenger det ikke å skrubbes på samme måte som resten av kroppen Innenfor de ytre kjønnsleppene er det slimhinner, ikke hud, og slimhinner rengjør seg selv på en helt annen måte enn huden. Jeg brukte faktisk klut der da jeg var yngre, men så leste jeg meg opp på sammenhengen mellom overdreven renslighet og sopp/bakteriell vaginose. Etter at jeg sluttet med klut der har jeg ikke hatt problemer med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nødvendig å skrubbe huden 1-2 ganger i uka?

Fordi hud dør og bør fjernes. Hvis ikke klør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte det da jeg vokste opp, men etter jeg flytta for meg selv har jeg brukt en sånn dusj-pompom: k22433128.jpg

Såpe-forbruket gikk ned til under halvparten, og akkurat den jeg har gir en liten skrubb også:) Bruker jeg klut nå så er det for kattevask.



Anonymous poster hash: 63807...498
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg bruker aldri klut. Hender jeg bruker skrubbehansker hvis jeg skal skrubbe meg, men ellers bruker jeg aldri noe annet enn hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri brukt klut... Og huden min tåler "alt", den er ikke særlig sensitiv til tross for at jeg dusjer hver dag/annenhver dag. Klør sjelden. Får stadig kommentarer av folk som er nær meg (særlig kjæresten) over hvor usedvanelig myk hud jeg har.

Men for å være hygienisk på KG-standard må man skrubbe av seg huden hver gang man dusjer (som helst skal være morgen og kveld), ett håndkle til hver lem, ikke finne på å vaske underlivet med vann(!), og deretter tørke seg i håndklær som kommer rett fra 90 graders vask. Amirite?



Anonymous poster hash: e1e27...382
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er så svett at man ikke får det vekk med hender, såpe og vann så lurer jeg på hvor sjeldent man dusjer. Personlig har jeg ikke engang vurdert å ha med meg klut inn i dusjen i voksen alder. Hendene duger lenge og heldigvis er proffene enig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nå av skal jeg bruke klut i dusjen takk TS for å minne meg på det.

Det må føles godt å bruke klut og deretter være ren. :)

heereeeguuud så sykt egdy sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg avslutter klutvasken der det er mest skadelige bakterier ser jeg ikke på det som uhygienisk. Jeg synes det er verre å gå rundt med død hud enn å få litt bakerier fra halsen til kneet. Siden jeg dusjer samtidig er det også mye som spyles bort sammen med den døde huden, og tross alt tåler vi de fleste bakteriene våre ganske godt uansett hvor de er.

Du har rett i at det ikke er nødvendig å skrubbe seg hver gang en dusjer hvis en dusjer hver dag, men det er nødvendig å skrubbe seg 1-2 ganger i uka, og siden det er så ofte jeg dusjer passer det ganske bra. Huden min tåler ikke mer for tiden. Dersom jeg trener hardt utenom dusjedag spyler jeg av svetten i dusjen, men jeg teller ikke det som dusj. svette er som noen nevnte tidligere vannløselig.

Jeg vet ikke hva slags kjempekluter du bruker, men mine tar ganske lite plass i vaskemaskinen. Alle klutene, trusene og sokkene som vaskes i en vask tar omtrent like mye plass som en håndduk, så det er ikke klutene mine som fyller maskinen.

Jeg er enig i at en ikke bør bruke samme klut på tærne som i musa. Jeg føler heller ikke så stort behov for å bruke klut i musa, for der trenger det ikke å skrubbes på samme måte som resten av kroppen Innenfor de ytre kjønnsleppene er det slimhinner, ikke hud, og slimhinner rengjør seg selv på en helt annen måte enn huden. Jeg brukte faktisk klut der da jeg var yngre, men så leste jeg meg opp på sammenhengen mellom overdreven renslighet og sopp/bakteriell vaginose. Etter at jeg sluttet med klut der har jeg ikke hatt problemer med slikt.

Om du bare dusjer 1-2 ganger i uka er det ikke rart du trenger klut.

Anonymous poster hash: 3fcbb...546

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer hver eneste morgen (kroppen), og vasker håret med shampoo og balsam annenhver dag, men hender ofte at det blir hver dag det også. Tar peeling på hele kroppen 1 gang i uka. Kan ikke helt forstå at jeg er uhygienisk om jeg da ikke bruker klut...



Anonymous poster hash: 3fcbb...546
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har sånn nettingsvamp, men syns ikke jeg blir ren nok uten frotteklut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid brukt klut. Ellers blir det ikke rent under f.eks. armene. Svettelukten sitter igjen om det kun brukes såpe på hånd og skrubbes slik. Anonymous poster hash: 6d123...39e

Jo det blir rent.

Enten så er det du som har svetteproblemer ellers så aner du ikke hva du snakker om.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker aldri klut. Bruker ikke såpe en gang. Jeg tar sjampo i håret og masserer den inn. Så tar jeg litt av skummet jeg da får til å vaske kjapt under armene og underlivet. That's it.

Anonymous poster hash: 16393...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det blir rent.

Enten så er det du som har svetteproblemer ellers så aner du ikke hva du snakker om.

Kan man bli sur fordi andre bruker klut ved kroppsvask?

Jeg vet hva jeg snakker om. Du kan få lukte meg under armene om du vil?

De gangene jeg dusjer uten bruk av klut, får jeg ikke bort lukten under armene. Dette gjelder spesielt på dager hvor jeg er aktiv, enten etter trening eller tungt kroppsarbeid. Da nytter det ikke å kun ha såpe på hendene (som fort forsvinner i dusjvannet) og skrubbe i armhulen. Da må det en klut til, som bevarer såpen lenger og som samtidig gir en bedre skrubb.

Anonymous poster hash: 6d123...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bruker aldri klut i dusjen. Kluter brukes kun om jeg ikke dusjer, til kattevask. Man blir da mer enn ren nok bare med såpe og vann. Ingen grunn til å skrubbe huden ru.



Anonymous poster hash: cce5e...b93
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Nei, bruker ikke det.

Og vær så snill å ikke gjøre dette til en æsj så ekkelt å bruke/ikke bruke klut-diskusjon. Døde hudceller gror ikke fast i huden selv om man ikke skrubber - de skylles av de også. Og det er fint mulig å bytte klut hver gang eller vaske seg strategisk så det ikke blir "ekkelt". Så ingen av delene trenger å være uhygienisk. Det er bare smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...