Gå til innhold

HJELP! Det er noe veldig galt med pc'n min........


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det begynte med tvguiden VG. Jeg fikk ikke trykke på film lenger, for å se hve den handlet om. Ingen av programmene gikk an å trykke på, for ingenting kommer opp slik som det alltid har gjort.

Her på KG, så kommer jeg meg ikke inn på profilen min. Det skjer altså ingenting når jeg trykker.

Så var det viaplay. Jeg har kunnet se på viaplay inntil igår, og siden da har jeg bare fått opp "

Oi, en feil oppstod!

Feilkode play-timeout

Forsøk igjen eller kontakt kundeservice om du behøver hjelp."

Beklager om det siste ble litt stort, men kopierte direkte. I tillegg er det grovt med reklame uansett hvilke sider jeg er på, og enkelte ord i tekster leder meg til reklamesider. Og av og til hopper jeg direkte til en reklameside om jeg sitter og leser noe på den opprinnelige siden, uten at jeg trykker på noenting som helst..

Hva er i veien med pc'n min? Håper noen kan hjelpe meg.



Anonymous poster hash: 5c365...01c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Chrome nettleser forresten. Men dette gjelder alle nettlesere....

Ts



Anonymous poster hash: 34d98...c5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å last ned Malwarebytes AntiMalware. Den fjerner det meste av virus og annet surr som gjerne har snoka seg inni maskineriet.

Og nei, vanlig antivirus funker faktisk dårlig, så du er aldri helt sikker selv med det :fnise:

http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/how-to-use-malwarebytes-anti-malware-tutorial

Her har du en side hvor det står hvordan du kjører programmet, samt nedlastning. Bruker dette mye selv, så det er ikke noe tullball :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et virus spør du meg. Jeg ville prøvd å gjenopprette datamaskinen til et tidligere tidspunkt. Da mister du alt du har lagret fra det punktet utover, men det kan være du også blir kvitt jævelskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et virus spør du meg. Jeg ville prøvd å gjenopprette datamaskinen til et tidligere tidspunkt. Da mister du alt du har lagret fra det punktet utover, men det kan være du også blir kvitt jævelskapen.

Det eneste man mister er faktisk kun programmer som ble installert etter tidspunktet. Alle dokumenter osv blir liggende igjen :)

Om du gjenoppretter til fabrikkinnstillinger forsvinner alt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver det nå. Forresten, så får jeg heller ikke svare her på KG med hurtigsvar lenger, må inn på "svar" på rosa knapp oppe om jeg skal svare......................

Ts



Anonymous poster hash: 34d98...c5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver det nå. Forresten, så får jeg heller ikke svare her på KG med hurtigsvar lenger, må inn på "svar" på rosa knapp oppe om jeg skal svare......................

Ts

Anonymous poster hash: 34d98...c5b

Du burde oppdatere Java/Flash osv også om du ikke har gjort det :) Kjør den Malwarebytesscannen, helt fullt søk så du får renska skikkelig opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man mister er faktisk kun programmer som ble installert etter tidspunktet. Alle dokumenter osv blir liggende igjen :)

Om du gjenoppretter til fabrikkinnstillinger forsvinner alt da.

Stemmer :jepp:

Å gjenopprette til fabrikkinnstillinger er jo en kriseløsning, men om alt annet som er nevnt her i tråden ikke funker så må det nok gjøres..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er scanningen igang..

Håper håper håper dette ordner seg. Tror jeg må tilbake ca 5 dager, da var det ingen problemer. Har heldigvis ikke lagret noe som jeg kommer til å savne, om jeg skulle være nødt å ta gjennopprettning.

Ts



Anonymous poster hash: 34d98...c5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer :jepp:

Å gjenopprette til fabrikkinnstillinger er jo en kriseløsning, men om alt annet som er nevnt her i tråden ikke funker så må det nok gjøres..

Resetting til tidligere tidspunkt pleier å fungere bra på f eks politiviruset og lignende, men om du har fått malware/spyware er det som oftest greit å bruke malwarebytes istedet!

Ccleaner er også greit å kjøre i etterkant for å rense registeret på maskinen, slik at ting ikke ligger igjen og kan spre seg videre. Disse to programmene burde vært et must på alle maskiner :fnise: Bruker det daglig omtrent i jobben min, utrolig kjekke verktøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er scanningen igang..

Håper håper håper dette ordner seg. Tror jeg må tilbake ca 5 dager, da var det ingen problemer. Har heldigvis ikke lagret noe som jeg kommer til å savne, om jeg skulle være nødt å ta gjennopprettning.

Ts

Anonymous poster hash: 34d98...c5b

Så bra :) Den fjerner det meste, så tviler på at du må gjenopprette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett sjokoladenøtt, for jeg er rett og slett deprimert nå, pga hele maskinen :fnise::( :( Hittil er det funnet 6 ting..

Ts



Anonymous poster hash: 34d98...c5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det gjort, og pc,n er startet på nytt. Ingen forandring......... :( :( :( Flere tips og triks utenom gjennoppretting?

Ts



Anonymous poster hash: 34d98...c5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...