Gå til innhold

29 år og ut på byn. Hva tenker du om det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker at jeg synes synd på deg som ikke kjenner alle de bra stedene i Oslo der folk er 25-35, drikker god øl og har det gøy sammen. Oslo er fantastisk for å gå ut og møte folk uten å møte på 20-åringene. Jeg hadde forstått problemet i en mindre by (i hjembyen min har stedet jeg gikk på som ung blitt for ungt, mens pubene er for slitne og gamle), men som nevnt over, det er mange bra steder i Oslo.

Anonymous poster hash: cc69f...3c8

Du synes synd på meg fordi jeg ikke kjenner til de bra stedene??

Jeg ber jo om tips til hvor man går ut, så kan du ikke heller gi det enn å være så nedlatende?

Anonymous poster hash: ad978...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det er ingenting som tilsier at du ikke bør gå ut etter du har fylt 29 på byen. Skjønner ikke hvorfor folk skal blande seg inn i andres liv. Jeg er 24 år, og liker å ha det gøy. Om noen år så har jeg muligens stiftet familie, og da er det familien jeg bruker min tid på, og ikke byen. Men det vil ikke si at jeg ikke kommer til å gå ut på byen etter jeg har fylt 29, selvom jeg har fått barn. Kan hende jeg går ut 1 gang i halvåret eller noe. Men det er mitt valg, og jeg dømmer ingen som går ut på byen og koser seg, selvom de er over 29 år.
Vi lever i 2015, og det vil si at det er mye mer frihet, enn for mange år siden. Og synes at alle får gjøre det de ønsker, uten at det skal være sosial uaksetabelt (så lenge det er innen loven og ikke vil skade noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Hva tenker dere om 29 år gamle single jenter som går ut på byn? Er det patetisk?

Og hvor er det man går ut når man er så gammel egentlig? Pub? Føler jeg vil bli sett rart på på utestedene :s

Anonymous poster hash: ad978...382

Ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri forstått meg på de som føler det er en øvre aldersgrense på ting. Gå ut og kos deg og ikke bry deg om hva de andre sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags tone er det å ta, da? Fortsatt ruset etter helgen heller? Jeg er ikke den eneste som trenger å slappe av her.

folk kan gjøre hva de vil, jeg fie egentlig faen. Men når du skriver ut på byen, TS, så tenker jeg automatisk på klubber hvor det spilles techno. Jeg synes det er rart at folk ikke blir lei av det. Men å gå ut og spise, konserter, ta et par pils på pub o.l anser jeg egentlig ikke som "å gå ut på byen". Det er bare å ha det hyggelig med venner. Ser at det er mye party-folk her som tar seg har tatt seg nær av min kommentar, haha.

Eh nei. Jeg er ikke en "partyperson", men kommentaren var idiotisk.

At DU assosierer "ut på byen" med klubb og techno sier jo mest om deg og menneskene rundt deg. De aller, aller fleste anser "ut på byen" som det det beskriver - ut og ta en drink, ett glass vin osv. Det er mer av det ute i Oslo enn det er techno.

Anonymous poster hash: 5eb74...1bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om 29 år gamle single jenter som går ut på byn? Er det patetisk?

Og hvor er det man går ut når man er så gammel egentlig? Pub? Føler jeg vil bli sett rart på på utestedene :s

Anonymous poster hash: ad978...382

Unnskyld...?

Bor du på landet?

I Oslo går folk ut på byen for å spise, drikke vin, lese avisen i baren og selvsagt hvis man er ute etter det: "sjekke".

Men det å "gå ut på byen" er vanlig og bra og ikke noe galt med det/ så lenge du lever og har glede av det.

Ærlig talt, spørsmålet ditt gjør at jeg ser for meg en could have been nonne med bibelen i hånden.

Anonymous poster hash: 1492b...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei. Jeg er ikke en "partyperson", men kommentaren var idiotisk.

At DU assosierer "ut på byen" med klubb og techno sier jo mest om deg og menneskene rundt deg. De aller, aller fleste anser "ut på byen" som det det beskriver - ut og ta en drink, ett glass vin osv. Det er mer av det ute i Oslo enn det er techno.

Anonymous poster hash: 5eb74...1bc

Byen - Oslo - å gå ut på byen betyr gjerne:

Vi er 55 år, vi vil ut på byen: vi drikker noen glass vin, vi prater sammen, vi leser en avis, vi er innom en konsert eller ikke. Kanskje snakker vi med noen hyggelige vi møter på, kanskje ikke. Men målet er å ha det hyggelig - uansett alder.

Forstår ikke spørsmålet ditt, TS.

Anonymous poster hash: 1492b...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld...?

Bor du på landet?

I Oslo går folk ut på byen for å spise, drikke vin, lese avisen i baren og selvsagt hvis man er ute etter det: "sjekke".

Men det å "gå ut på byen" er vanlig og bra og ikke noe galt med det/ så lenge du lever og har glede av det.

Ærlig talt, spørsmålet ditt gjør at jeg ser for meg en could have been nonne med bibelen i hånden.Anonymous poster hash: 1492b...9a8

Ååå, blir så matt av alle disse innleggene... kG bør snart skjerpe inn reglene og tonen i forumet, hvis ikke kommer det snart til å gå ad-undas med de... Skjerp dere folkens, og snakk til folk på en ordentlig måte. Er så utrolig mange hurpete megger her inne!!

Byen - Oslo - å gå ut på byen betyr gjerne:

Vi er 55 år, vi vil ut på byen: vi drikker noen glass vin, vi prater sammen, vi leser en avis, vi er innom en konsert eller ikke. Kanskje snakker vi med noen hyggelige vi møter på, kanskje ikke. Men målet er å ha det hyggelig - uansett alder.

Forstår ikke spørsmålet ditt, TS.Anonymous poster hash: 1492b...9a8

Hvaler det du ikke skjønner? Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener heller.. Snakker du om deg selv som er 55år? Da er det jo flott at dere fortsatt setter pris på natteløver som følger en storby.

Anonymous poster hash: ad978...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, blir så matt av alle disse innleggene... kG bør snart skjerpe inn reglene og tonen i forumet, hvis ikke kommer det snart til å gå ad-undas med de... Skjerp dere folkens, og snakk til folk på en ordentlig måte. Er så utrolig mange hurpete megger her inne!!

Hvaler det du ikke skjønner? Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener heller.. Snakker du om deg selv som er 55år? Da er det jo flott at dere fortsatt setter pris på natteløver som følger en storby.

Anonymous poster hash: ad978...382

Jeg kan skjønne at hun ble forundret over spørsmålet ditt. Selv synes jeg det er helt merkelig at du bor i Oslo selv og ikke har fått med deg at det er fullt av mennesker som går ut i 30- og 40-årene. Har du aldri vært på Grünerløkka? Det er også en del plasser rundt Youngstorget.

Anonymous poster hash: 24731...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste jeg var på Rebell bar er jeg sikker på at jeg så flere som var rundt 30, og også endel som var over! De spiller 80-tallsmusikk, så den appelerer kanskje til folk som var født rundt disse tider....
Er selv 27 og singel, og føler meg ikke klar for å slutte å gå på byen helt enda. Jeg har mye å ta igjen da ungdomstiden OG de tidligere 20-årene kun har vært et stort sort hull. Hvorfor skal man la seg stoppe av alderen sin? Det er synd at det blir sånn.
Men jeg merker at holdningen blant mine etablerte venner har forandret seg drastisk, så jeg føler meg litt alene (og 'krampeaktig', hoho).



Anonymous poster hash: d34ad...1b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tomasjj

Hva tenker dere om 29 år gamle single jenter som går ut på byn? Er det patetisk?

Og hvor er det man går ut når man er så gammel egentlig? Pub? Føler jeg vil bli sett rart på på utestedene :s

Anonymous poster hash: ad978...382

Nei, det er ikke patetisk.

Hva er gammel?

Det er ulike steder å velge i, og klientellet varierer i alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det går så foooort! Har ikke skjedd noe spennende de siste 3årene, så kommer sikkert ikke til å skje noe spennende de neste 3 heller..,, så hva gjør jeg etter det da?

Da kjøper man seg en stor veggklokke i tre og begynner å strikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke føler meg gira på å bruke lørdagskveldene på å gå på syklubb helt enda...

Anonymous poster hash: ad978...382

Vel, er mye annet å gjøre en fredag eller lørdagskveld enn enten å dra ut på fylla eller sitte hjemme å strikke ;-)

Anonymous poster hash: 94050...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha kvinnfolk i 50-60 årene går ut på byen du, så bare kos deg på byen du :) Man blir for gammel for det når man havner på gamlehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22, men hadde ikke stusset på å se en 29-åring på de stedene jeg drar ut i Oslo. Dvs Kulturhuset, Mono, Fisk og vilt, Dattera til Hagen, Cafe Sara...



Anonymous poster hash: f2874...71f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha jobbet jævlig mange år i utelivsbransjen... så har jeg et stort problem med å se hvordan alder blir et problem for å gå på byen. singel eller ei. fritt land og alt det der.

tvert imot synes jeg folk burde gå mer på byen. få seg litt luft. se og snakke med andre mennesker. *kraftig hint til TS*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...