Gå til innhold

Ubehag ved fasting på 5:2 dietten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet på 5:2 dietten for noen uker siden. Har gått greit hittil, men i går spiste jeg litt i underkant av 500 kalorier, og våknet klokka 4 i natt (jeg sover ALLTID hele natten til klokka ringer), og fikk ikke sove mer. Følte meg svimmel, kvalm og nummen og ble så stressa av dette at jeg fikk hjertebank. Trodde jeg skulle besvime.

Noen som har opplevd liknende? Kan det ha vært ketose (?). Går det evt over??

Anonymous poster hash: 5a91b...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du absolutt gå på 5:2 dietten?

Er det ikke nok å bare holde seg til 1500-1600 kcal om dagen, i tillegg til å trene 2-3 ganger i uka? :)



Anonymous poster hash: df77f...a4d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke lett å komme i ketose med 5:2 dersom du spiser "normalt" på de vanlige dagene.

Du følte nok ubehaget fordi kroppen har fått for lite næring over en lengre periode.



Anonymous poster hash: b182e...3a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil på 5:2 dietten for å kickstarte slankinga mi, er ikke noe jeg kommer til å holde på med over lengre tid :) får vel bare vente og se om det skjer flere ganger så må jeg vel revurdere det ;p

Anonymous poster hash: 5a91b...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hypoglykemi, noe du altså kan få uten å ha diabetes. Jeg har nøyaktig samme erfaringen som deg, og ved måling, har jeg vært nede i blodsukker på <2,5 mmol/l

Ha med deg druesukker eller lignende som du kan bruke neste gang dette skjer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville revurdert det, selv om det er for å kickstarte slakingen - i mine øyne vil fasting to ganger i uken aldri bli sunt. Ofte er det livsstilendringer som gir store endringer, ikke dietter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville revurdert det, selv om det er for å kickstarte slakingen - i mine øyne vil fasting to ganger i uken aldri bli sunt. Ofte er det livsstilendringer som gir store endringer, ikke dietter. :)

Fastingen i seg selv er ikke noe problem. Mennesker har alltid fastet av mange forskjellige grunner. Religiøse,politiske og av egen interesse.

Problemet,er som du sier,dietten. Når man faster fordi man "må"pga en diett er det ikke det samme som å gjøre det av egen vilje,og hvis man er overvektig så vil man lettere gå på en smell av å gå fra å spise junk food til å holde seg lavt i kcal inntak og ikke spise 2 dager i uka.

Folk som slanker seg bør slutte å hoppe på dietter og hardtrening. Det er beste er litt og litt. Begynne med å kutte ut enkelte matvarer eller begrense dem i større grad og begynn med mer aktivitet i hverdagen, så kan man øke etterhvert. Det å være en sofapotet som har levd på junkfood til å hoppe på strenge dietter og 5x trening pr uke så vil folk bare gi opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastingen i seg selv er ikke noe problem. Mennesker har alltid fastet av mange forskjellige grunner. Religiøse,politiske og av egen interesse.

Problemet,er som du sier,dietten. Når man faster fordi man "må"pga en diett er det ikke det samme som å gjøre det av egen vilje,og hvis man er overvektig så vil man lettere gå på en smell av å gå fra å spise junk food til å holde seg lavt i kcal inntak og ikke spise 2 dager i uka.

Folk som slanker seg bør slutte å hoppe på dietter og hardtrening. Det er beste er litt og litt. Begynne med å kutte ut enkelte matvarer eller begrense dem i større grad og begynn med mer aktivitet i hverdagen, så kan man øke etterhvert. Det å være en sofapotet som har levd på junkfood til å hoppe på strenge dietter og 5x trening pr uke så vil folk bare gi opp.

Må bare utdype det jeg sa - jeg har et problem med fasting ift slanking. På 5:2-dietten er det veldig vanlig tankegang, slik jeg har sett det, å spise mye på 5dager fordi "jeg har jo fastet to dager", slik at det går opp i opp med inntak/forbrenning. Dessuten mener jeg at dette er en løsning som lett kan tulle med psyken, uten at jeg skal være helt bastant på det :) Er enig i alt du sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...