Gå til innhold

Tips for å forhindre hold når jeg jogger?


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

For meg handler det som regel om for mye mat for tett oppi økta, som du allerede har fått mange råd om.

Men jeg la merke til en ting da jeg jogget i går... mulig det var helt tilfeldig, men nevner det allikevel. Jeg løper alltid rolig først for å varme opp, men da jeg satte opp farten etter oppvarmingen, fikk jeg hold med en gang. Merket at jeg hadde en litt "stresset" eller anstrengt løpestil da, med mange raske, men korte steg. Jeg greide å slappe av litt slik at stegene ble lengre og ikke så trippete, og da ga det seg igjen.

Det kan jo ha sammenheng med pusten som flere nevner oppi her, at man puster bedre når man slapper mer av og får mindre anstrengt teknikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde meg igjen i går, og fokuserte skikkelig på pustingen. Og da fikk jeg ingenting hold! :nigo: Jeg kjente starten på det i oppoverbakkene, da klarte jeg ikke å puste rolig og dypt, men ellers kunne jeg løpe så raskt jeg bare klarte uten å få hold. Deilig! :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg igjen i går, og fokuserte skikkelig på pustingen. Og da fikk jeg ingenting hold! :nigo: Jeg kjente starten på det i oppoverbakkene, da klarte jeg ikke å puste rolig og dypt, men ellers kunne jeg løpe så raskt jeg bare klarte uten å få hold. Deilig! :nigo:

Så bra!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...