Gå til innhold

Avlyst bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar:)

Han blir 3 år, og i bhg vår er det ikke vanlig å begynne med bursdager før de blir 4.

Derfor var de innviterte våre venner/bekjente med barn på samme alder.

Vi har gjort det slik i alle år, fordi vi nesten ikke har familie, men synes ungene fortjener en fering alikevel

Det er vel derfor jeg føler litt ekstra på det, for det er liksom ingen "hvilken som helst bra bhg" men mine beste venner....

TS

Anonymous poster hash: d883a...fb6

Mener du seriøst at dine beste venner skal bruke helgen sin på å komme i en 3 års barnebursdag?! Du vet at barnet ikke vil huske noe av det uansett?

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du seriøst at dine beste venner skal bruke helgen sin på å komme i en 3 års barnebursdag?! Du vet at barnet ikke vil huske noe av det uansett?

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Hallo? Jeg hadde blitt dritskuffet selv om ingen av mine nærmeste venner kunne kommet i mitt barns bursdag. De må få lov å ha andre planer, men er det planlagt i god tid i forveien, ser jeg ingen god grunn til å ikke komme..

Anonymous poster hash: 9b284...ba4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at dine beste venner skal bruke helgen sin på å komme i en 3 års barnebursdag?! Du vet at barnet ikke vil huske noe av det uansett?

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Ja, for besøket varer heeeele helgen.

I min verden er venner og familie opptatt av hverandre og blir glade for å komme i hverandres bursdager, barn som voksne. Synd det ikke gjelder deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at dine beste venner skal bruke helgen sin på å komme i en 3 års barnebursdag?! Du vet at barnet ikke vil huske noe av det uansett?

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Om man inviterer slekt og venner på barnebursdag til en 3-åring, og de ikke ønsker å prioritere det er det snakk om rimelig kjipe folk. Da vi var små feiret vi en dag med vennefamilier (dvs vennegjengen til mamma og pappa og vi ungene som naturlig nok også ble venner) og en dag med slekt. Det var noe alle så frem til, og det var aldri snakk om å nedprioritere dette enten det var hverdag eller helg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det alle reiser hver helg, egentlig? :klo:

Det har jeg også lurt på ;)

Anonymous poster hash: 012f0...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du seriøst at dine beste venner skal bruke helgen sin på å komme i en 3 års barnebursdag?! Du vet at barnet ikke vil huske noe av det uansett?

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Jeg har ikke barn, men jeg mener seriøst at jeg forventer å bli invitert i slike seleskaper om mine venner holder det for sine barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo? Jeg hadde blitt dritskuffet selv om ingen av mine nærmeste venner kunne kommet i mitt barns bursdag. De må få lov å ha andre planer, men er det planlagt i god tid i forveien, ser jeg ingen god grunn til å ikke komme..

Anonymous poster hash: 9b284...ba4

Ungen er 3! Jeg synes det er utrolig lite omtenksomt å drasse folk land å strand rundt i en helg for en 3 års bursdag. Hadde det vært 1 år (som er barnets første) så hadde jeg skjønt det, men ikke 3.

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men jeg mener seriøst at jeg forventer å bli invitert i slike seleskaper om mine venner holder det for sine barn.

Om de bor ett kvarters kjøretur unna så gjør også jeg det, men ikke om jeg må hoppe på ett fly eller kjøre i timesvis for å komme.

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man inviterer slekt og venner på barnebursdag til en 3-åring, og de ikke ønsker å prioritere det er det snakk om rimelig kjipe folk. Da vi var små feiret vi en dag med vennefamilier (dvs vennegjengen til mamma og pappa og vi ungene som naturlig nok også ble venner) og en dag med slekt. Det var noe alle så frem til, og det var aldri snakk om å nedprioritere dette enten det var hverdag eller helg.

En 3 åring husker ikke bursdagen sin og jeg synes det er egoistisk å få folk til å farte land å strand rundt for noe så lite viktig. Ungen blir like glad om naboene tar en tur innom å spiser kake og folk sender pakker i posten. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke ville komme.

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt trist nå.

har nå fått avbud av alle som var innvitert i bursdagen til sønnen min.

synes dette er så inmari trist, men det er vel "ett tegn i tiden", at ingen er hjemme i helgene lenger...

Men jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over at selv mine beste venner, med barn på samme alder ikke prioriterer oss.

Men men, det er jo ikke noe å gjør med, men gleder meg ikke til å fortelle barna at ingen kommer i bursdagen:(

Anonymous poster hash: d883a...fb6

Har ikke de voksne heller lært seg at når man er invitert så kommer man?? Seriøst, for noe folk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de bor ett kvarters kjøretur unna så gjør også jeg det, men ikke om jeg må hoppe på ett fly eller kjøre i timesvis for å komme.

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Jeg forventer å bli invitert uansett. Men i god nok til til at jeg kan legge det inn i kalenderen. Er det lang reisevei må det mer enn en uke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 3 åring husker ikke bursdagen sin og jeg synes det er egoistisk å få folk til å farte land å strand rundt for noe så lite viktig. Ungen blir like glad om naboene tar en tur innom å spiser kake og folk sender pakker i posten. Jeg skjønner veldig godt at folk ikke ville komme.

Anonymous poster hash: 748e3...f6a

Jeg svarte på et noe generelt grunnlag, idet jeg ikke har fått med meg hvor lang reisetid det faktisk er snakk om. Har dog ikke fått noe inntrykk av at det er "land å strand rundt", men såpass at TS mener at det kan være litt langt på en hverdag. Om det er snakk om mange timer reisevei blir saken naturligvis annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fri på dagtid og bor i nærheten av barnehagen så går det an å invitere avdelingen/ aldersgruppen på besøk hjem til dere. Dvs med voksne fra barnehagen ( uten gaver). Det er det en del som har gjort her og det har vært veldig populært! Da holder det gjerne m ballonger, pølse og lompe og en sjokoladekake. Superstas for barna og du får hjelp av andre voksne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen har mer enn 3 kvarters reising, så er ikke land og strand rundt! Bare litt langt etter jobben. jeg trodde det var vanlig å feire barnas bursdag hvert år, og har reist i burdsgen til mine venners barn hver gang...

ts

Anonymous poster hash: d883a...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge i forveien inviterte du da? Og fikk du avslagene med en gang slik st de tydeligvis allerede hadde planer? Eller har anslagene kommet en stund etterpå slik at det virker som om de har lagt andre planer etter at de fikk invitasjonen?

Jeg skjønner godt at du er skuffet, jeg hadde nok strukket meg langt for å delta hvis det var en av mine nærmeste sitt barn. Men, der forutsetter jo at jeg ikke allerede hadde planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barnebursdagene vi søsknene hadde var i ukedagene. Ikke tenkt over det før nå :P

Anonymous poster hash: 6b012...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her feires barnas bursdager sammen ned nærmeste familie ( de av besteforeldre og tanter/ onkler som bor i nærheten og har anledning) og med barnas venner. Bursdager er kjempeviktige for barn og en treåring har som regel gode venner i barnehagen, hvorfor ikke invitere dem ( med foreldre)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterer barnebursdager her og, men det er stor forskjell på å levere et av barna i selskap og å stille opp hele familien. Vi er en aktiv familie, minste er 3 år, men de eldste har aktiviteter i helgene (de driver med idrett og det er ofte turneringer). Å reise 30-45 min for et selskap med hele familien krever faktisk god planlegging.



Anonymous poster hash: f4b44...f59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har mer enn 3 kvarters reising, så er ikke land og strand rundt! Bare litt langt etter jobben. jeg trodde det var vanlig å feire barnas bursdag hvert år, og har reist i burdsgen til mine venners barn hver gang...

ts

Anonymous poster hash: d883a...fb6

Hvor lang tid i forveien ble de invitert?

Vi har opplevd å bli invitert til lørdagsbursdag på onsdag eller til og med torsdag.

Inviterer man 2-3 uker før, blir det MYE lettere å få det til.

Anonymous poster hash: a9611...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...