Gå til innhold

Lukter betent fra skjeden, baby 3 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi har vært utrolig urolig sisste dagene, i tillegg til at det var litt blod i bleia i morges når jeg skulle skifte på henne.

Har ellers komt en slags betent lukt fra henne når jeg tar av bleia, og virker som om det er betent/slimete mellom kjønnsleppene.

Tok en q-tips i lunket vann og fikk vaska litt forsiktig, som først ble gul men deretter helt ren.

Kan det hende hun har fått uvi? Eller har skjedekatarr? Hvor vanlig er det at spedbarn får lignende?

Helsesøster mente blødningen var mini-menstruasjon, som forekommer i forbindelse med hormonforandringer. Eller at hun har fått i seg blod gjennom melka, da jeg har vært litt sår sisste gangene jeg har ammet.

Er så redd for at hun har uvi eller noe, iom at hun har vært så urolig. Akkurat som om det er hver gang hun tisser. Vil kroppen hennes ordne opp av seg selv evnt? Eller bør jeg dra til legen med henne?

Hun har ikke feber, og spiser som normalt.

Anonymous poster hash: 6daac...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun mørk urin, eller illeluktende?

Er du i tvil ringer du fastlege i morgen.

Anonymous poster hash: 9a6c7...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slimete, mener du da det hvite belegget som er mellom kjønnsleppene? For det skal være der. Jenta vår hadde det en ganske lenge etter fødselen. Det skal du ikke vaske bort. Du skal heller ikke bruke noe Q-tips for å rense der nede. Om det er bæsj skal du selvfølgelig ta bort den, men ikke noe mer utover normal vask.

Hvis du mistenker uvi, får du kjøpt egne "plastlommer" som fanger opp urinen i bleia slik at du kan levere den på legekontoret og få sjekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mørk urin nei, heller ikke illeluktende, men mer stram tisselukt og en slags betent lukt.

Slim som i blankt utflod.. Vaska ikke bort det hvite som er på siden av de indre kjønnsleppene, men heller noe gulbrunt som enten var bæsj eller betendelse :(

Anonymous poster hash: 6daac...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sikker på at det ikke var lukt fra navelen da? Den kan lukte litt vondt.



Anonymous poster hash: 0f664...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer alle som skifter bleie på henne på å tørke rett vei? Særlig menn kan glemme at jenter skal tørkes fra fram til bak for å ungå å få tarmbakterier i sjede og urinrør.



Anonymous poster hash: 6ac48...224
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde mini-menstruasjonene kom den første uken etter fødselen, ikke tre uker...

Uansett jeg hadde tatt en tur til legen, bedre enn gang for mye.

Alt er jo sannsynligvis i orden :) Men greit å sjekke hvis du er usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått i seg blod gjennom melka? Hvorfor skulle det påvirke noe? Sa helsesøster noe om det?

Om det lukter betent og hun virker utilpass ville jeg tatt henne med til legen, ikke til helsesøster. Bedre med en ekstra sjekk, ikke kjekt å være urolig for en så liten baby!

Anonymous poster hash: d16ce...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...