Gå til innhold

Har pappa ødelagt mye av bilde mitt av menn? Destruktiv kvinne trenger hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS

Ser du har fått både gode og mindre gode råd er. Syns du skal lese litt gjennom det du selv skriver, for du er absolutt inne på noe om du ser godt etter.

Ok, du er ikke noe offer slik enkelte påpeker, det kan vi være enige om. Og du ser selv at slik du lever nå kan du ikke fortsette med for det destruktivt for deg selv. Det blir en form for selvskading om du vil, uansett hva enkelte her måtte mene om å "ta ansvar" og "skjerp deg" osv. Du er jo klar over hva du gjør som ikke er bra og tar ansvar for det slik jeg leser innleggene din i hvertfall.

Det jeg ser at du fortviler over er spørsmålene om HVORFOR du til stadighet ødelegger for deg selv men å velge feil menn.

Jeg har ingen fasit, men jeg tror du ikke selv syns du fortjener bedre. Det bunner i en usikkerhet som er prentet inn i deg fra barndommen. Ingen mann i verden uansett hvor snill og god han er kan løse dette for deg og det vet du innerst inne også. For det er denne ekstreme lengselen etter å bety noen for noen, få kjenne på trygghet og kjærlighet fra et annet menneske som trigger denne "jakten" på en mann. Du vil trolig bare fortsette å velge feil helt til du finner tryggheten i deg selv, tryggheten på at du fortjener å bli elsket, at du er mer enn bra nok for den du er.

Det krever mye jobb å komme dit, og en psykolog er veien å gå. Samt egentrening og venner. Men ikke en kjæreste. For slik du er nå vil jeg tro du faller for oppmerksomheten du får, og så ender det bare med knulling som du sier og du føler deg enda mindre verdt for hver gang. Det er en destruktiv spiral.

Jeg synes du viser mye selvinnsikt som faktisk ser at det ikke kan fortsette slik. Og synes du er tøff som tar tak i det og jeg håper virkelig du finner din vei ut av dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS: Du er heldigvis ikke så gammel, noe som gjør at dette problemet kan løses lettere enn hos en på f.eks. 40 år.

Når du snakker om å jobbe med deg selv, hva mener du da? Hadde jeg vært deg ville jeg dratt til en profesjonell og fått hjelp, for dette er ikke ting man klarer å løse på egenhånd. Lykke til!

Ts her. Da mener jeg at jeg skal prøve å finne menn som behandler meg bra, samt elske meg selv litt bedre.

Anonymous poster hash: 79ada...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Ser du har fått både gode og mindre gode råd er. Syns du skal lese litt gjennom det du selv skriver, for du er absolutt inne på noe om du ser godt etter.

Ok, du er ikke noe offer slik enkelte påpeker, det kan vi være enige om. Og du ser selv at slik du lever nå kan du ikke fortsette med for det destruktivt for deg selv. Det blir en form for selvskading om du vil, uansett hva enkelte her måtte mene om å "ta ansvar" og "skjerp deg" osv. Du er jo klar over hva du gjør som ikke er bra og tar ansvar for det slik jeg leser innleggene din i hvertfall.

Det jeg ser at du fortviler over er spørsmålene om HVORFOR du til stadighet ødelegger for deg selv men å velge feil menn.

Jeg har ingen fasit, men jeg tror du ikke selv syns du fortjener bedre. Det bunner i en usikkerhet som er prentet inn i deg fra barndommen. Ingen mann i verden uansett hvor snill og god han er kan løse dette for deg og det vet du innerst inne også. For det er denne ekstreme lengselen etter å bety noen for noen, få kjenne på trygghet og kjærlighet fra et annet menneske som trigger denne "jakten" på en mann. Du vil trolig bare fortsette å velge feil helt til du finner tryggheten i deg selv, tryggheten på at du fortjener å bli elsket, at du er mer enn bra nok for den du er.

Det krever mye jobb å komme dit, og en psykolog er veien å gå. Samt egentrening og venner. Men ikke en kjæreste. For slik du er nå vil jeg tro du faller for oppmerksomheten du får, og så ender det bare med knulling som du sier og du føler deg enda mindre verdt for hver gang. Det er en destruktiv spiral.

Jeg synes du viser mye selvinnsikt som faktisk ser at det ikke kan fortsette slik. Og synes du er tøff som tar tak i det og jeg håper virkelig du finner din vei ut av dette :-)

Ts her. Takk for gode svar!

Men helt innerst inne så vet jeg faktisk ikke om jeg er klar for kjæreste eller ikke.. Men jeg vil gjerne kjenne på en trygghet, noe jeg ikke kan kjenne på med venner. Jeg ønsker nærhet og sex med en person som betyr noe.

Anonymous poster hash: 79ada...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for gode svar!

Men helt innerst inne så vet jeg faktisk ikke om jeg er klar for kjæreste eller ikke.. Men jeg vil gjerne kjenne på en trygghet, noe jeg ikke kan kjenne på med venner. Jeg ønsker nærhet og sex med en person som betyr noe.

Anonymous poster hash: 79ada...d69

Ut fra hva du skriver tror ikke jeg du er klar for noen kjæreste. For som sagt så kan ikke en mann "redde" deg slik man ser på film. Det kreves mye av deg selv for å endre mønsteret du ikke trives i og som hele tiden spenner ben for deg.

Du må starte med deg selv, for om du ikke er glad i deg selv eller trygg på at du er bra nok for din egen del vil du alltid søke etter den bekreftelsen hos andre. og da vil et forhold bli skjevt, hvor du "bare tar" og ikke har noe å gi. Eller du "gir" desperat av deg selv kun for å få bekreftelse i retur. Og det er et forhold som ikke er levedyktig over tid.

Å få kjærlighet er en gave man må ta godt vare på, og kunne gi ekte kjærlighet handler om å ikke forvente noe tilbake, altså gi fordi man virkelig vil glede den man elsker uten forventninger om du forstår hva jeg mener :-)

Ønsker deg lykke til med å finne trygghet og ro i deg selv, vet det ikke er lett men vet også at det er mulig å få til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...