Gå til innhold

Id-tyveri, hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle logge meg in på min gmail konto, men husket ikke passordet. Skrev derfor in min reserve email (hotmail) og sendte nytt passord til. Det viste seg da at istede lagde jeg nytt passord til en konto som noen andre har laget, med min hotmail addresse. Ble helt forskrekket og slettet kontoen med en gang, klikket "ja" til alt jeg ble minnet på "på veien ut" og at jeg måtte huske at jeg måtte betale alle ikke betalte gebyrer knyttet til min konto. Som sagt jeg klikket ja på alt og slettet kontoen. ( fikk confirmation email fra gmail, til min hotmail addresse, om at dette var gjort)

Nå sitter jeg her og føler meg nummen og id-overgrep utsatt, og lurer på hva skjer nå? kan noen ha knyttet opp penger til den kontoen, i mitt navn, som jeg nå er rettslig ansvarlig for? Skal jeg sende email til gmail folk? Eller har jeg gjort det rette og kan nå senke skuldrene? Jeg får helt angst av slikt og klarer ikke slappe av og sove...

tumblr_mdc75mz84Q1riiw1do1_500.gif



Anonymous poster hash: 1e7fa...ee2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bump!

TS

Anonymous poster hash: 1e7fa...ee2

Hør med Politiet

Anonymous poster hash: bf810...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal folk liksom kunne missbruke kontoen din bare fordi de har laget en konto som er koblet til din hotmail? Logisk. Dersom du har en noe vanlig hotmail konto navn så kan det jo godt hende at noen ved en feil skrev in din i stedet for sin egen når de lagde sin gmail konto.

Har du logget på gmail kontoen og sett om det er noe der?

Du har for øvrig ingenting å bekymre deg over, og ingenting de kan gjøre med en epost dersom den var i ditt navn. ID-tyveri er dersom man stjeler f.eks personnummer og bruker det til å bestille tjenester med, eller stjeler kortinformasjon. Det du beskriver vil nok ikke kvalifisere til id tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...