Gå til innhold

It works strekkmerkekrem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi diskutere ikke på generelt grunnlag i tråden her, vi diskuterer kremer som er ment for å redusere strekkmerker.

Ja, det har jeg fått med meg - men akkurat det jeg skrev var på generelt grunnlag ;)

--

Og jeg mener fortsatt at noen produkter kan fungere (i ulik grad) for forskjellige personer. Det er ikke alt som er testet og forsket grundig nok på, eller dokumentert, men det betyr ikke nødvendigvis at de ikke har effekt for noen.

For meg hjalp for eksempel en ganske dyr aloevera-gel til å redusere/bleke noen strekkmerker jeg hadde på hoftene. Om akkurat det produktet hadde en dokumentert effekt mot strekkmerker vet jeg ikke, men for meg funket det! ;)

Endret av Magnifique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke strekkmerker så jeg trenger ikke det takk skal du ha. Men du bør virkelig være moden nok til å se at du kan ha missforstått noe av det som har blitt skrevet og ikke helt forstått poenget, så jeg vil fortsatt anbefale deg å lese alt på nytt.Lykke til :blomst:Anonymous poster hash: aee03...45f

Jeg har ikke strekkmerker så jeg trenger ikke det takk skal du ha. Men du bør virkelig være moden nok til å se at du kan ha missforstått noe av det som har blitt skrevet og ikke helt forstått poenget, så jeg vil fortsatt anbefale deg å lese alt på nytt.Lykke til :blomst:Anonymous poster hash: aee03...45f

Hva gjør du her da hvis du IKKE har strekkmerker?

Anonymous poster hash: e9c40...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg mener fortsatt at noen produkter kan fungere (i ulik grad) for forskjellige personer. Det er ikke alt som er testet og forsket grundig nok på, eller dokumentert, men det betyr ikke nødvendigvis at de ikke har effekt for noen.

For meg hjalp for eksempel en ganske dyr aloevera-gel til å redusere/bleke noen strekkmerker jeg hadde på hoftene. Om akkurat det produktet hadde en dokumentert effekt mot strekkmerker vet jeg ikke, men for meg funket det! ;)

Selv om noen produkter kan fungere i ulik grad for forskjellige personer, er det problematisk å hevde at noe har en effekt basert på anekdoter fremfor faktiske bevis. Dette gjelder ikke bare i skjønnhetsbransjen, men også i blant annet medisinske sammenhenger. Når noen blir desperate nok, er de ofte villig til å bruke penger på noe uten dokumentert effekt, så lenge det finnes noen som sier at det virket for dem.

Folk får bruke pengene sine på det de selv vil, men jeg synes man bør være forsiktig med å hevde at noe fungerer uten at man har dokumentert bevis for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om noen produkter kan fungere i ulik grad for forskjellige personer, er det problematisk å hevde at noe har en effekt basert på anekdoter fremfor faktiske bevis. Dette gjelder ikke bare i skjønnhetsbransjen, men også i blant annet medisinske sammenhenger. Når noen blir desperate nok, er de ofte villig til å bruke penger på noe uten dokumentert effekt, så lenge det finnes noen som sier at det virket for dem.

Folk får bruke pengene sine på det de selv vil, men jeg synes man bør være forsiktig med å hevde at noe fungerer uten at man har dokumentert bevis for det.

Jeg ser poenget ditt, absolutt. Men så lenge produktet man bruker ikke er skadelig for personer eller omgivelser, ser jeg ikke problemet med å fortelle at det har hatt en effekt for meg. Jeg vet selvsagt at det er mye u-dokumentert humbug ute og går, som ikke fungerer og som til og med kan være skadelig. Jeg ville aldri ha anbefalt noen skadelige produkter. Selvsagt er det, som sagt, best om produktene er dokumentert effektive - men poenget mitt var at et produkt med eller uten dokumentert effekt fungerte for meg. Så får folk gjøre som det passer dem.

Endret av Magnifique
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt, absolutt. Men så lenge produktet man bruker ikke er skadelig for personer eller omgivelser, ser jeg ikke problemet med å fortelle at det har hatt en effekt for meg. Jeg vet selvsagt at det er mye u-dokumentert humbug ute og går, som ikke fungerer og som til og med kan være skadelig. Jeg ville aldri ha anbefalt noen skadelige produkter. Selvsagt er det, som sagt, best om produktene er dokumentert effektive - men poenget mitt var at et produkt med eller uten dokumentert effekt fungerte for meg. Så får folk gjøre som det passer dem.

Det finnes dessverre mange som har økonomiske baktanker ved å hevde effekt av ulike produkter. For øvrig blir bruken av anekdoter mer spiselig når det går klart frem at det ikke finnes beviser for at produktet faktisk har en dokumentert effekt, men at dette kun er en helt subjektiv erfaring - da prøver man i alle fall ikke aktivt å lure noen.

Litt av problemet jeg har med promotering av udokumenterte produkter, er ikke nødvendigvis at de er skadelige i seg selv, men at noen er svært kostbare, og at man i andre tilfeller kan få mennesker til å velge vekk en dokumentert behandling til fordel for et slikt produkt. Derfor synes jeg det er svært viktig at opplysninger om et gitt produkt er så tydelige og sannferdige som mulig. På den måten får flest mulig sjansen til å gjøre en kvalifisert beslutning om hvorvidt de skal gå til anskaffelse av produktet eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg ser for meg at skrubben fra md formulations kan være gunstig for å dempe røde strekkmerker, men sånne hvite som nesten går inn i huden må man nesten fjerne med laser eller ta tiden til hjelp med? Mange av de mirakelkremene et jo bare full av dritt uansett, så skjønner ikke hvordan det skal gjøre annet enn å legge seg som et lag oppå huden og lure forbrukeren til å tro at det glatter ut strekkmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Tror man får best effekt av noe som inneholder eksfolierende syrer med andre ord :) glykolsyre eller hva det nå kalles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at skrubben fra md formulations kan være gunstig for å dempe røde strekkmerker, men sånne hvite som nesten går inn i huden må man nesten fjerne med laser eller ta tiden til hjelp med? Mange av de mirakelkremene et jo bare full av dritt uansett, så skjønner ikke hvordan det skal gjøre annet enn å legge seg som et lag oppå huden og lure forbrukeren til å tro at det glatter ut strekkmerkene.

Du ser det for deg altså? Har du erfaring med det?. Strekkmerker er strekkmerker uansett hvilken farge de har.

Rødhet og ujevnhet kan dempes men ikke med den skrubben. Jeg syns det er rart at du tror md skubben kan gi en forbedring men alle andre midler/kremer er bare tull.

Anonymous poster hash: aee03...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Du ser det for deg altså? Har du erfaring med det?. Strekkmerker er strekkmerker uansett hvilken farge de har.

Rødhet og ujevnhet kan dempes men ikke med den skrubben. Jeg syns det er rart at du tror md skubben kan gi en forbedring men alle andre midler/kremer er bare tull.

Anonymous poster hash: aee03...45f

Det har fungert ypperlig mot røde aknearr for meg, så hvorfor skal det ikke ha en effekt på strekkmerker i forhold til andre produkter? Grunnen til at jeg tror det kan ha noen effekt er fordi den inneholder glykolsyre, som virker blekende på huden og kan dempe rød pigmentering til en viss grad.

Det eneste spektakulære med denne strekkmerkekremen er at den inneholder aloe vera og noen eteriske oljer, men man kan ærlig talt spare de pengene og heller kjøpe seg en tube med ren aloe vera - da det virker som om det er det som er den aktive ingrediensen i denne kremen. Har i tillegg lest noen tilbakemeldinger, og virker ikke som om folk er helfrelste akkuratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at skrubben fra md formulations kan være gunstig for å dempe røde strekkmerker, men sånne hvite som nesten går inn i huden må man nesten fjerne med laser eller ta tiden til hjelp med? Mange av de mirakelkremene et jo bare full av dritt uansett, så skjønner ikke hvordan det skal gjøre annet enn å legge seg som et lag oppå huden og lure forbrukeren til å tro at det glatter ut strekkmerkene.

Alle strekkmerker er røde når de er nye, når det er gått en stund blir de hvite/blålige. Hvis de er dype forårsaker de rippling i huden. Jeg har 3-4 små på hver hofte, de er glatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...