Gå til innhold

Hvorfor ha egen solkrem til ansikt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke.. men det finnes jo krem til kropp og krem til ansikt i andre kremtyper også. Den er kanskje mindre fet så man ikke skal få kviser? Jeg bruker bodylotion i ansiktet også jeg så kanskje feil person til å svare.. :)



Anonymous poster hash: 03488...a07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi solfaktor til fjeset ofte er mattende og ufet, slik at den kan passe til å ha under sminke f.eks, uten at man får utbrudd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne for de kosmetiske egenskapene. Altså beskyttelsen er lik, men mer behagelig å bruke ansiktskrem enn kroppskrem i ansiktet. Ofte er de laget for å kunne trekke raskere inn i huden og kan brukes under sminke (som vanlig dagkrem/ ansiktskrem)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler det blir det samme som å spørre hvorfor ikke bruke bodylotion i fjeset



Anonymous poster hash: 95a1f...f23
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt barnas solkrem, og huden min ser ikke så bra ut lenger... tette porer eller hva jeg skal si. Sånne sorte og lomper liksom. Hvordan blir jeg kvitt det, og har det noe med solkremen å gjøre?

Anonymous poster hash: 00f75...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker bestandig samme solkrem i ansiktet som på resten av kroppen, men det gjør jeg for så vidt med alle mulige andre kremer også. Har bestandig hatt helt grei hud i ansiktet, hverken mer eller mindre utbrudd enn andre. Tror derfor at mye av dette med at man må egne kremer for ditt og datt bare er tull. Kun en måte å tjene penger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare brukt barnas solkrem, og huden min ser ikke så bra ut lenger... tette porer eller hva jeg skal si. Sånne sorte og lomper liksom. Hvordan blir jeg kvitt det, og har det noe med solkremen å gjøre?

Anonymous poster hash: 00f75...ad6

Vanskelig å si. Soler du deg mye/evt er du mye ute i sola generelt?

Hvor høy faktor har barnas solkrem? Hvilken solkrem bruker du? Er du flink med kosthold, nok søvn, bevegelse?

Anonymous poster hash: e0e21...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bestandig samme solkrem i ansiktet som på resten av kroppen, men det gjør jeg for så vidt med alle mulige andre kremer også. Har bestandig hatt helt grei hud i ansiktet, hverken mer eller mindre utbrudd enn andre. Tror derfor at mye av dette med at man må egne kremer for ditt og datt bare er tull. Kun en måte å tjene penger på.

Fordi du ikke trenger det så er det tull?

 

Noen får kviser og utbrudd fortere enn andre. Noen tåler ikke en så fet krem i ansiktet. Hadde jeg smurt bodylotion i ansiktet så hadde det aldri trukket seg inn. Lekkert med sminke over da... 

Anonymous poster hash: 31d82...e69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fordi du ikke trenger det så er det tull?

 

Noen får kviser og utbrudd fortere enn andre. Noen tåler ikke en så fet krem i ansiktet. Hadde jeg smurt bodylotion i ansiktet så hadde det aldri trukket seg inn. Lekkert med sminke over da... 

Anonymous poster hash: 31d82...e69

 

 

Ja, min erfaring tilsier at det ikke gjør den store forskjellen fra eller til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min erfaring tilsier at det ikke gjør den store forskjellen fra eller til. 

For deg er det ikke stor forskjell, men så har folk utrolig forskjellig hud. Bare fordi du kan bruke hva som helst i ansiktet betyr ikke det at alle andre kan det.

Anonymous poster hash: 073cc...f7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For deg er det ikke stor forskjell, men så har folk utrolig forskjellig hud. Bare fordi du kan bruke hva som helst i ansiktet betyr ikke det at alle andre kan det.

Anonymous poster hash: 073cc...f7d

 

 

Nei vel. De gangene jeg har hatt kviseutbrudd enten i tenårene eller nå i senere tid, har jeg prøvd meg på diverse kremer både fra apotek, parfymeri og hudpleier fordi man alltid blir fortalt at man ikke kan bruke samme krem i ansiktet som på resten av kroppen. For min del har disse ansiktskremene vært bortkastede penger, og jeg velger å tro at det er en måte for industrien å tjene mer penger på. Har man ekstremt tør hud, så kan man fint bruke den samme fete kremen både på beina og i ansiktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

føler det blir det samme som å spørre hvorfor ikke bruke bodylotion i fjeset

Anonymous poster hash: 95a1f...f23

 

 

Hvorfor kan man ikke bruke body lotion i ansiktet?

Anonymous poster hash: 3d634...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan nesten ikke se på en body lotion flaske før jeg får kviser i hele ansiktet. Derfor bruker jeg en mild og fin ansiktskrem tilpasset min problematikk.

Ja, noen kan bruke hva som helst i ansiktet. Andre kan ikke. Jeg må passe på uansett hva jeg skal kline i ansiktet. Krem, sminke,solkrem.

Så det er fint for dere som ikke trenger tenke på det, men forstå at sånn er det ikke for alle.

Anonymous poster hash: 2a661...c0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bestandig samme solkrem i ansiktet som på resten av kroppen, men det gjør jeg for så vidt med alle mulige andre kremer også. Har bestandig hatt helt grei hud i ansiktet, hverken mer eller mindre utbrudd enn andre. Tror derfor at mye av dette med at man må egne kremer for ditt og datt bare er tull. Kun en måte å tjene penger på.

 

For deg spiller det ingen rolle, men det vil allikevel ikke si at det er tull.

Selv kunne jeg bruke samme solkrem i ansiktet som på kroppen i årevis.

Men så fikk jeg problemer med urenheter i huden, og da reagerte jeg

på alt i ansiktet, spesielt solkrem. Jeg kunne aldri tatt body lotion i ansiktet

om kvelden, hvis jeg da ikke har særdeles lyst på å våkne opp med digre

underjordiske acne i hele ansiktet. Jeg er like dann når det gjelder diverse

sminkeprodukter, og merker fort hva som er bra for ansiktshuden min og ikke.

Og vanlig solkrem, body lotion og myyye av sminke fungerer definitivt ikke.

Så det er ikke tull selv om det er slik for deg...

Anonymous poster hash: 49c56...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vel. De gangene jeg har hatt kviseutbrudd enten i tenårene eller nå i senere tid, har jeg prøvd meg på diverse kremer både fra apotek, parfymeri og hudpleier fordi man alltid blir fortalt at man ikke kan bruke samme krem i ansiktet som på resten av kroppen. For min del har disse ansiktskremene vært bortkastede penger, og jeg velger å tro at det er en måte for industrien å tjene mer penger på. Har man ekstremt tør hud, så kan man fint bruke den samme fete kremen både på beina og i ansiktet. 

Jeg har veldig, veldig tørr hud på kroppen, men har mer kombinasjonshud i ansiktet, hvis jeg bruker samme fuktighetskremen som jeg bruker på kroppen i ansiktet får jeg masse kviser og urenheter.

Selv om din erfaring er at du kan bruke det samme på kropp og i ansikt uten problemer, er det mange som har helt motsatt erfaring.

Mange av oss har helt forskjellig hud på kroppen enn vi har i ansiktet.

Anonymous poster hash: 073cc...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel gjerne for de kosmetiske egenskapene. Altså beskyttelsen er lik, men mer behagelig å bruke ansiktskrem enn kroppskrem i ansiktet. Ofte er de laget for å kunne trekke raskere inn i huden og kan brukes under sminke (som vanlig dagkrem/ ansiktskrem)

Solkrem skal ikke trekke inn i huden :)

Endret av godtesyk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem skal ikke trekke inn i huden :)

Trekker ikke den kosmetiske kremdelen inn i huden selv om de kjemiske og/ eller fysiske filtrene blir et beskyttende lag?

Det kjennes jo slik ut når jeg smører på solkrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker La Roche Posay, den som er ekstra tyntflytende til ansiktet. Jeg har fet hud og annen solkrem gir meg kviser. Den gir ikke et oljete utseende. Jeg synes den er kjempebra!

 

På resten av kroppen er det ikke så farlig hva slags solkrem man bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker ikke den kosmetiske kremdelen inn i huden selv om de kjemiske og/ eller fysiske filtrene blir et beskyttende lag?

Det kjennes jo slik ut når jeg smører på solkrem.

Visstnok ikke. Jeg lærte det i går faktisk :fnise:

Altså, solkrem skal bare ligge som en hinne på huden :) hvis solkremen trekker inn i huden, fungerer den ikke på riktig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...