Gå til innhold

Svigerinne velger navnet vi ønsker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjerpings! Du er ikke gravid en gang.

Anonymous poster hash: 030ae...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jacklost

Hun ga ikke ungen sin "et navn". Hun ga ungen sin navnet svigerinnen hadde snakket om og ønsket seg lenge! Det er totalt respektløst. Hun kunne i det minste ha snakket med henne om det først. Du er tydeligvis en sånn person selv som ikke klarer å forstå at sånt gjør man bare ikke. Anonymous poster hash: c1918...2ca

For noe forbaska fjas... Hele denne tråden er en vits, first world problems liksom... Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er respektløst å ikke ta det opp med deg først. Noen tenker dessverre ikke over sine handlinger.. 



Anonymous poster hash: 1b385...8d3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg er enig i at det er respektløst å ikke ta det opp med deg først. Noen tenker dessverre ikke over sine handlinger..  Anonymous poster hash: 1b385...8d3

Folk kan kalle barna sine for det de vill, fri verden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan kalle barna sine for det de vill, fri verden

Ja, det er sant, men jeg hadde ikke gjort det selv, uten å ta det opp med den som evt. ville bry seg om det. En veldig enkel måte å unngå å såre/støte andre. Svigerinna vil hun jo ha noe med å gjøre for all fremtid, så hvorfor tråkke rett uti, og risikere "krig".. 

Anonymous poster hash: 1b385...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid :hoppendeglad:

Og ultralyden til svigerinna mi lot de se en frisk og aktiv jente! Snedig hvordan alt ordner seg :laugh:

Anonymous poster hash: ed721...de0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gravid :hoppendeglad:

Og ultralyden til svigerinna mi lot de se en frisk og aktiv jente! Snedig hvordan alt ordner seg :laugh:

Anonymous poster hash: ed721...de0

Gratulerer!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at ingen "eier" et navn, og bror/svigerinne har all rett i å ta navnet... MEN det betyr i mine øyne at de har utrolig liten respekt for trådstarter og kjæresten. Noen av oss legger mye følelser inn i våre fremtidige barn og deres hypotetiske navn. Har man sett for seg ett navn (kun ett jentenVn og ett guttenavn telles, ellers blir det useriøst) man vil bruke og familie/venner vet om dette, så synes jeg det er rart av dem å bruke det (med mindre det er et veldig vanlig navn, eller at de har gode grunner for å bruke det utover at de kun synes navnet er fint). Noen grenser trår man bare ikke over når man er noen relativt nær.

Anonymous poster hash: 3e46f...7fd

Signerer denne!

Anonymous poster hash: 58cf0...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan kalle barna sine for det de vill, fri verden

Flott tankegang. Folk kan gjøre akkurat som de vil. Fri verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kun sagt dette navnet? Kun pernille du har pratet om?

Spør fordi en venninne av meg blir forbanna hver gang hun får vite hva andre sine barn skal hete fordi DET NAVNET HADDE HUN PLANLAGT FØRST! :P hun slenger rundt navneforslag, nytt navn hver uke. Hun har ikke barn. Mener det blir litt feil å bli snurt når noen kaller barnet sitt ett av de 863 favorittnavnene hennes, men det skjønner ikke hun :P

Anonymous poster hash: 6f90a...518

Selvfølgelig har jeg kun sagt det navnet. Jeg har heller ikke sagt noe til bestis om det, men syns det var kjipt gjort..

Anonymous poster hash: 84b24...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kohnrad, Kånrad..Conrad, Cånrahd.. mange måter å skrive navnet på..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Conrad ser best ut

Hvorfor ikke bare bruke det istedenfor da? :)

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du og får en jente. Så kan du biter negler i hele kappløpet om nr to. Skikkelig kjerring er du.

Anonymous poster hash: 9ca3a...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du og får en jente. Så kan du biter negler i hele kappløpet om nr to. Skikkelig kjerring er du.

Anonymous poster hash: 9ca3a...86e

Gå og legg deg ditt troll

Anonymous poster hash: c1918...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt et navn veldig lenge i flere år , da vi fikk en nydelig jente og gav henne verdens fineste navn. Men 10'dager etter meg fikk min bror en datter også så selvsagt ga han henne samme navn fordi dama hans hadde så lyst på det lenge .... Vi ble svært skuffe og det endte med at vi endret navn fordi vi taklet det kkke , svært egoistisk av dem.....

Ja vi er nå svært fornøyd med det navnet vi ga henne som var mellom navn :-)

Dere kommer nok til å finne et fint navn og blir vant md det :-)

Anonymous poster hash: 35fd8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid :hoppendeglad:

Og ultralyden til svigerinna mi lot de se en frisk og aktiv jente! Snedig hvordan alt ordner seg :laugh:

Anonymous poster hash: ed721...de0

Fantastisk ! Dere var jammen svært heldig !

Da kan du gi han navnet dere snakker masse om ! Konrad eller Conrad ;-)

Anonymous poster hash: 35fd8...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastisk ! Dere var jammen svært heldig !

Da kan du gi han navnet dere snakker masse om ! Konrad eller Conrad ;-)

Anonymous poster hash: 35fd8...86e

Eventuelt Konradine.

Anonymous poster hash: 0a059...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt et navn veldig lenge i flere år , da vi fikk en nydelig jente og gav henne verdens fineste navn. Men 10'dager etter meg fikk min bror en datter også så selvsagt ga han henne samme navn fordi dama hans hadde så lyst på det lenge .... Vi ble svært skuffe og det endte med at vi endret navn fordi vi taklet det kkke , svært egoistisk av dem.....

Ja vi er nå svært fornøyd med det navnet vi ga henne som var mellom navn :-)

Dere kommer nok til å finne et fint navn og blir vant md det :-)

Anonymous poster hash: 35fd8...86e

 

Er det ikke naturlig å diskutere navn på forhånd når man får barn helt samtidig som broren sin? Min bror får barn samtidig med meg, og hadde det vært samme kjønn hadde vi selvfølgelig snakket om det på forhånd for å unngå nettopp dette. Har også en venninne som har termin ti dager etter meg, og de er de eneste vennene våre som er oppdatert på hvilket navn vi tenker på (og vice versa), slik at vi ikke ender opp med det samme.

 

Er ikke spesielt gøy å måtte endre navnet man har bestemt seg for for lenge siden omtrent i fødselsøyeblikket heller, fordi noen andre var så heldige og fikk skvisa ut ungen først. Man har jo gjerne kalt barnet i magen ved navnet man har valgt i flere måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...