Gå til innhold

Noen som skal til Japan i sommer?2015


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiste dere mye da? Sånn som vi har planlagt å rekker vi på en 7-dagers pass bare tre turer. (fra flyplassne inn til Tokyo, samt tur/retur kyoto)

Andre tips???

Vi var der 15 og 21 dager. Vi reiste mye ja. Synes at 7 dager høres fryktelig lite ut, men det lar seg gjøre :) togene går veldig fort og reisene tar overraskende kort tid. Skal du overnatte i Kyoto? Der er der myeeeee å se men der må man også regne med å ta buss, tog og metro rundt til utkantene. Dette blir heller ikke dekket av railpass.

Tips som ikke har blitt nevnt før har jeg ikke. Spørs hva du er mest interessert i. Vi var på et utested i Shibuya som heter Womb og likte det godt. De har åpent hver dag mandag til søndag men det er mere liv på helgene. masse turister der da men likevel gøy og veldig trygt. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men de har 20 år aldersgrense på utesteder i Japan.

Hadde også tatt meg en tur til Ebisu for å spise men da må man være ute i god tid hvis man skal rekke en sitteplass i restaurantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk.

Vi har ikke mer tid rett og slett. Skolen til min datter vet du. :) Så vi skal konsentrere oss på Tokyo, med en natt i kyoto.

Håper jo vi reiser tilbake en annen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer seg reisen! Og da dukker det opp noen spørsmål...

Vi reiser 27. Mars, kommer til Narita lørdag formiddag, reiser hjem igjen søndag 5 april. Altså 8 dager.

Sånn railwaypass er jo på 7 eller 14 dager, så det lønner seg vel ikke for oss?

På 7 dager blir det:

Narita-Tokyo (den railwaypassen gjelder vel ikke på t-banen i Tokyo??) lørdag 27. Mars

Tokyo-kyoto t/r: 30 mars/1 april.

Og ikke før den åttende dagen skal vi til Narita igjen... vet ikke om vi reiser noe mer, men tror ikke det. Regner det er nok å oppleve i Tokyo! Eller anbefaler du noe? Funderer på dagsturer til andre steder også.

Fant denne her:

http://www.hyperdia.com/en/cgi/en/search.html?dep_node=TOKYO&arv_node=KYOTO&via_node01=&via_node02=&via_node03=&year=2015&month=03&day=02&hour=09&minute=35&search_type=0&search_way=&transtime=undefined&sort=0&max_route=5&faretype=0&airplane=off&ship=off&sprnozomi=off&utrexprs=off&slputr=off&exprs=off&slpexprs=off&liner=off&regular=off&bus=off&walk=off&privately=off&lmlimit=null&search_target=route&facility=reserved&sum_target=7

Her står det dog att en vei (?) mellom Tokyo og kyoto med shinkansa (jr Railway) koster totalt 13000 yen. Da blir det kanskje. Altså 26 000 yen for tur/retur... Da lønner det seg plutselig med turist railwaypass??

Men så ulik pris på de passene, noen steder står det 29 000 yen for 7 dager, andre steder bare 2000 sek (http://www.japan-rail-pass.com/jr-pass)

Edit: så nå att 26 000 yen er under 2000, ca 1850:- svenske kroner (jeg bor i Sverige)....

Hei igjen!

Jeg vet dessverre lite om JR pass, da jeg aldri har brukt det selv. Men det går an å bruke på alle JR-linjene også i Tokyo, det vil si Yamanote Line, Chuo line osv. Her er en oversikt: http://jrp.s3.amazonaws.com/images/JR_Tokyo_map.pdf

Så man kommer seg jo litt rundt :) men om du mente metroen så kan det ikke brukes på den, nei.

For dagsturer fra Tokyo, så har jeg sikkert vært på færre enn jeg burde, men for eksempel:

-Hakone (f.eks nasjonalparken (Fuji-Hakone-Izu), varme kilder og veldig bra utsikt til Mt. Fuji om været er bra)

-Kamakura (masse templer, "Kyoto of the East")

-Yokohama (masse å gjøre, f.eks Chinatown, masse morsomme museer (Cup noodle museum, blant annet), Cosmo Clock 21 (pariserhjul)

-Kawagoe (søt liten gammel by som er kjent for søtpotet av alle ting. Prøv søtpotetis, det er veldig godt!)

osvosvosv..Men det er mer enn nok å gjøre i selve Tokyo også, ja ;) er det noe spesielt dere er interessert i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fnisu!! :blomst:

interessert i... tja. Alt??? Vi har jo ikke vært i japan før, så vil vel bare få med oss litt her og der , atmosfære og sånt.

Nasjonalparken Hakone skal jeg legge på minnnet!

Ginzu, er det stedet for shopping? Eller mest veldig dyre ting? Hva bør man kjøpe med hjem fra japan? Elektronikk er vi ikke så interessert i. Jeg liker interiør og dill dall, min datter vil ha klær.

Og spise, min datter er vegetarianer, spiser egg og ost, men ikke fisk/kjøtt. Tofu finnes jo så burde være ok. Jeg vil gjerne dra til Ishikawa (eller hvordan det staves), den restauranten med stjerner i Michelin guiden.

Og skal besøke hello kitty butikken, har en 3 åring hjemme som ikke får bli med. ;)

Tror vi kan sammenfatte det slik:

- kultur (templer, museum, parker, kirsebærtre, geisha, etc)

- mat

- shopping

I den rekkefølgen tror jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk fnisu!! :blomst:

interessert i... tja. Alt??? Vi har jo ikke vært i japan før, så vil vel bare få med oss litt her og der , atmosfære og sånt.

Nasjonalparken Hakone skal jeg legge på minnnet!

Ginzu, er det stedet for shopping? Eller mest veldig dyre ting? Hva bør man kjøpe med hjem fra japan? Elektronikk er vi ikke så interessert i. Jeg liker interiør og dill dall, min datter vil ha klær.

Og spise, min datter er vegetarianer, spiser egg og ost, men ikke fisk/kjøtt. Tofu finnes jo så burde være ok. Jeg vil gjerne dra til Ishikawa (eller hvordan det staves), den restauranten med stjerner i Michelin guiden.

Og skal besøke hello kitty butikken, har en 3 åring hjemme som ikke får bli med. ;)

Tror vi kan sammenfatte det slik:

- kultur (templer, museum, parker, kirsebærtre, geisha, etc)

- mat

- shopping

I den rekkefølgen tror jeg.....

For shopping kan man kaste bort en hel dag. Jeg hadde ikke anbefalt det. Så er kvaliteten på klærene litt dårligere enn her i Norge og størrelsene er veldig små. Styr unna Takeshita Dori, altfor mye folk der! Når jeg var på shopping i Japan gikk jeg på 109 rett ved Shibuya krysset. Der finner man mye fint! Alle klærene der er ganske små men hvis datteren din er 16 år så må det nok gå bra. Ellers så har de også en del kjedebutikker som forever 21 i nærheten der i Shibuya også. Billig og butikker har hele 6 etasjer!

For interiør er det kanskje Tokyu hands som gjelder? Ellers er disse 100 yen butikkene også et alternativ. Jeg var mye innom en butikk som heter Cou Cou og som selger alt for 300 yen. Tingene der er veldig søte. Den som er i Kyoto er større og lettere tilgjengelig enn den som er i Tokyo.

Jeg anbefaler en butikk som heter Don Quijote. Den har absolutt alt det du kunne tenke deg. Det jeg var mest interessert i når jeg var innom der var kosmetikk. Billig,bra og man finner mye man ikke får tak i her i Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg har så lyst til å reise dit (har planlagt Tokyo, Nagoya, Kyoto så langt), men ingen ønsker å være med ha ha

Japan er så fint! :) Kyoto er super bra! Anbefaler Hiroshima også :)

Anonymous poster hash: ff4fa...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk fnisu!! :blomst:

interessert i... tja. Alt??? Vi har jo ikke vært i japan før, så vil vel bare få med oss litt her og der , atmosfære og sånt.

Nasjonalparken Hakone skal jeg legge på minnnet!

Ginzu, er det stedet for shopping? Eller mest veldig dyre ting? Hva bør man kjøpe med hjem fra japan? Elektronikk er vi ikke så interessert i. Jeg liker interiør og dill dall, min datter vil ha klær.

Og spise, min datter er vegetarianer, spiser egg og ost, men ikke fisk/kjøtt. Tofu finnes jo så burde være ok. Jeg vil gjerne dra til Ishikawa (eller hvordan det staves), den restauranten med stjerner i Michelin guiden.

Og skal besøke hello kitty butikken, har en 3 åring hjemme som ikke får bli med. ;)

Tror vi kan sammenfatte det slik:

- kultur (templer, museum, parker, kirsebærtre, geisha, etc)

- mat

- shopping

I den rekkefølgen tror jeg.....

Ginza er veldig mye department stores og merkeklær om du er interressert i det! For klær, prøv Shibuya 109 og Shinjuku Alta (som har mye av det samme og som jeg personlig liker bedre). Ser Don Quijote (Donki) også er nevnt, og ja, der har de mye gøy! Men prøv å unngå å dra dit når det er mye folk (gjerne på kveldstid og i helger), da det er så trangt der inne at det bare blir irriterende :P

Jeg anbefaler å kjøpe med litt snacks (f.eks Kit Kat, det fins både strawberry cheesecake, green tea og wasabi som smak her), kanskje yukata om dere vil ha det? Vifter, spisepinner.. de selger tradisjonelle souvenirer overalt, så dere finner nok mye.

Jeg er også vegetarianer, og klarer meg generelt veldig greit her, selv når jeg spiser ute. Fins som regel i alle fall et vegetarisk alternativ. Bare vær obs på at en del restauranter ikke har ansatte som prater engelsk, og det hender at menyene heller ikke fins på engelsk (men bildemenyer er ganske vanlig). I tillegg er det ikke lett å få tilpasset måltidet her, står det at noe kommer med, tja. for eksempel løk og bacon, så kommer det med løk og bacon og sånn er det :P

Om dere blir fysen på vestlig mat så anbefaler jeg Freshness Burger, veggisburgeren deres er kjempegod!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen fnisu!!

Regnet med suvenirer finns overalt. Men ikke så interessert i billig bling bling skrap. Men skal nok finne noe! Vi får rett og slett bare glo og kikke, både her og der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen fnisu!!

Regnet med suvenirer finns overalt. Men ikke så interessert i billig bling bling skrap. Men skal nok finne noe! Vi får rett og slett bare glo og kikke, både her og der. :)

tror min 16 åring har yukata, men jeg vil ha iaf!! Og tenkte kjøpe med til mannen og den yngste hjemme, det hadde vært moro. Praktisk og fint, ikke helt jalla.

Shibuya og donki skal besøkes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Har noen av dere som var i Japan vår/sommer 2015 flere tips å komme med? Skal til Japan nå i høst! Har bare 7 dager da, så tenker et par dager i Tokyo også kanskje to netter i Kyoto. 

Noen forslag til hva vi bør se gjøre? Restaurant forslag..? Både i Tokto og Kyoto :)



Anonymous poster hash: 28a13...a23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...