Gå til innhold

Hvordan bør/skal/må en 50 åring gå kledd? - utfordring


Gjest Lille-pus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke bare fortelle din egen mening, - kle modellen ;)

Modellen er rødhåret, ikke utstyrt med møkkete blondt hår ;)

Beklager, beklager, bare et lite innspill til de som mente at slike truser hørte hjemme kun på 70-åringer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Ikke bare fortelle din egen mening, - kle modellen ;)

Modellen er rødhåret, ikke utstyrt med møkkete blondt hår ;)

Nydelig undertøy, men den BH'en der funker ikke hvis man har større enn B-cup og ikke helt unge pupper :) Som den gamle kjerringa jeg er, foretrekker jeg også truser som er noen cm høyere i livet enn denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nanne70

Det var skikkelig gammel-dame truser! Ikke engang min mor på nærmere 60 ville valgt det undertøyet der. Får bestemor-følelse (altså kvinner 70++) av hele settet. Usj.

Smak og behag - jeg synes det kan være stilig med undertøy i retro-stil. Det kommer nok ikke så godt fram på bildet her, men det er snakk om ferskenfarget silke og blonder, ikke bestemorbeige polyester ;) En voksen dame med litt størrelse på puppene trenger dessuten som regel en BH som gir god støtte. Og så er det jo bare et forslag, da. Enhver står jo fritt til å bruke det undertøyet man selv liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal våge blande meg inn (jeg burde vite bedre, men klarer ikke la være :fnise:)

Den som bruker strømper ser alle fordeler ved retrotruser som dekker strømpebeltet 'in the american way' (og dermed også gir et tydelig sexy uttrykk når skjørtet er tatt av) fremfor en hipster som bare gir et 'rotete' uttrykk

Ergo ville jeg personlig velge den høye, retro trusen fra Dolce Gabana.

The sexiness is within what's almost seen, but not revealed.

Edit: Her hagler det inn med flotte eksempler :klappe:

Jeg tror vi hadde behov for en slik tråd nå damer :)

Da er jeg litt mer enig, men ei slik truse er ikke fint til jeans. Da blir det slike stygge trusemerker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Er det berre meg, eller er det mest bukser her, og ei overveldande overvekt av smale olabrøker? Og så er det då vitterleg litt lite fargar her også, er det ikkje? Har vi komme til det stadiet at alt anna enn svart, grått, kvitt, beige og jeansblått er "kjerring" eller "harry", eller?

Eg slår eit slag for skjørt i alle varianter, og grønt. Folk brukar for lite grøne klede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvira Madigan

Nå det gjelder trusa som diskuteres, så kan jeg bare meddele om at jeg som er i tyveårene også liker slikt retroundertøy, og det er mange som synes det er veldig sexy. ;)

Men når det gjelder å kle opp femti år gammel dame, så er jo det vesentlige personlighet. Langt viktigere enn mål og hårfarge!

Et såkalt klassisk, stramt antrekk med Louboutins blir gjerne helt feil for en kvinne som er billedkunstner, for eksempel. Bare som eksempel. 50-åringer er jo like ulike som alle andre, det finnes 50-årige bohemer, 50-årige forretningskvinner, 50-årige naturentusiaster.. Ulike mennesker trenger naturligvis ulike klær.

Men for å illustrere at stil ikke kjenner noen alder:

article-2168201-13E834FC000005DC-850_634

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå det gjelder trusa som diskuteres, så kan jeg bare meddele om at jeg som er i tyveårene også liker slikt retroundertøy, og det er mange som synes det er veldig sexy. ;)

Men når det gjelder å kle opp femti år gammel dame, så er jo det vesentlige personlighet. Langt viktigere enn mål og hårfarge!

Et såkalt klassisk, stramt antrekk med Louboutins blir gjerne helt feil for en kvinne som er billedkunstner, for eksempel. Bare som eksempel. 50-åringer er jo like ulike som alle andre, det finnes 50-årige bohemer, 50-årige forretningskvinner, 50-årige naturentusiaster.. Ulike mennesker trenger naturligvis ulike klær.

Men for å illustrere at stil ikke kjenner noen alder:

article-2168201-13E834FC000005DC-850_634

Veldig enig med deg i det du skriver her. Fin var denne dama også på håret - nydelig gråfarge og ikke kjerringkort. Kule briller og veldig fint med den røde leppestiften som prikken over i`en.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag - jeg synes det kan være stilig med undertøy i retro-stil. Det kommer nok ikke så godt fram på bildet her, men det er snakk om ferskenfarget silke og blonder, ikke bestemorbeige polyester ;) En voksen dame med litt størrelse på puppene trenger dessuten som regel en BH som gir god støtte. Og så er det jo bare et forslag, da. Enhver står jo fritt til å bruke det undertøyet man selv liker best :)

Enig, undertøy i retrostil kan være kjempestilig. Samme gjelder badetøy i retrostil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det berre meg, eller er det mest bukser her, og ei overveldande overvekt av smale olabrøker? Og så er det då vitterleg litt lite fargar her også, er det ikkje? Har vi komme til det stadiet at alt anna enn svart, grått, kvitt, beige og jeansblått er "kjerring" eller "harry", eller?

Eg slår eit slag for skjørt i alle varianter, og grønt. Folk brukar for lite grøne klede.

Enig i at man ikke behøver å dempe fargene ned til supernøytralt pga alder, men jeg er sikker på at med kobberrødt hår som modellen for påkledningsforslagene har, vil svart/hvitt/grått/blått være helt smashing og understreke den flotte hårfargen. Er man i tillegg slank med store pupper, og går flott på i high heels, er man jo uansett ikke usynlig i landskapet.

Forøvrig er jeg enig i at både skjørt og grønt er fint, og garantert også kledelig på modellen her.

Anonymous poster hash: d6a03...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg. Jeg har ikke deltatt her før, men jeg er over 40, og blir ikke fristet til å kjøpe antrekk som flatbrystede 16-åringer med fett hår viser fram. Det er omtrent så langt unna meg som det er mulig å komme. Dette var ikke gode forslag til hvordan en 50-åring kan kle seg med stil!

Anonymous poster hash: 243d6...cc8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Uffameg. Jeg har ikke deltatt her før, men jeg er over 40, og blir ikke fristet til å kjøpe antrekk som flatbrystede 16-åringer med fett hår viser fram. Det er omtrent så langt unna meg som det er mulig å komme. Dette var ikke gode forslag til hvordan en 50-åring kan kle seg med stil!

Anonymous poster hash: 243d6...cc8

Ta å ro ned eggsokka a, tråden er laget til at flere kan komme med antrekk man personlig syntes er fint og er ikke laget til sure damer over 40 som lager spydige kommentarer om flatbrystede jenter. Skjerp deg og kom med et forslag eller gå ut av tråden.

Endret av Booker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ta å ro ned eggsokka a.

Hva har mine eggSOKKER med din dårlige smak å gjøre? Bare med å komme med et sånt svar viser at du har lite å bidra med.

Men ærlig talt, med slike bilder, kan man ikke forvente å selge klær? Og det er litt rart at du poster dette i en tråd om hvordan en 50-åring kan kle seg.

Det er da vel ingen som vil kjøpe klær som 1. sitter på en modell som er yngre enn døtrene og 2. sitter på en modell som ser både anemisk, flatbrystet og ustelt ut?

Anonymous poster hash: 243d6...cc8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Hva har mine eggSOKKER med din dårlige smak å gjøre? Bare med å komme med et sånt svar viser at du har lite å bidra med.

Men ærlig talt, med slike bilder, kan man ikke forvente å selge klær? Og det er litt rart at du poster dette i en tråd om hvordan en 50-åring kan kle seg.

Det er da vel ingen som vil kjøpe klær som 1. sitter på en modell som er yngre enn døtrene og 2. sitter på en modell som ser både anemisk, flatbrystet og ustelt ut?

Anonymous poster hash: 243d6...cc8

Ro. deg. ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Uffameg. Jeg har ikke deltatt her før, men jeg er over 40, og blir ikke fristet til å kjøpe antrekk som flatbrystede 16-åringer med fett hår viser fram. Det er omtrent så langt unna meg som det er mulig å komme. Dette var ikke gode forslag til hvordan en 50-åring kan kle seg med stil!

Anonymous poster hash: 243d6...cc8

Smak er ulik fra menneske til menneske.

- denne 50 åringen syntes det var ett av flere riktig fine, og nydelig sammensatte, antrekk.

Spesielt det lekre skjørtet fanget min oppmerksomhet, - det må ærlig innrømmes.

Og den lekre vesken da !

Snuppesøte ballerinasko, diskrete øredobber og variasjon i topper.

Jeg synes det er både inspirerende og veldig fint å se variasjonene i antrekk for modellen :)

Så jeg deler ut +1 over en ikke spesielt lav sko, smiler og liker kreativiteten og de flotte antrekkene som settes sammen.

- tenker i mitt stille sinn at her er det inspirasjon og idèer for mange som er både yngre, like gamle, og eldre enn vår fiktive modell :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en flatbrysta ungjente med "fett" hår jeg da. Men i realiteten er jeg 45 år. Har fortsatt kropp som en fjortiss (og blir offer for den der gutta snur seg etter meg når de ser meg bakfra, men som snur seg vekk når de får se at jeg er voksen :P heldigvis ikke i vemmelse, men som i "ojda")

Jeg elsker cardigan og blazerstilen. Gjerne med bluse eller t-skjorte under, trange jeans og skjerf. Jeg er dårlig på å bruke smykker, men ett og annet enkelt smykke kan gjøre seg. Statementsmykker utgår. Og skoletter eller pumps er et must. Og ja jeg shopper undertøy på H&M beregnet på ungdommen fordi det sitter best på.

Litt nettere sko enn disse og antrekket er midt i blinken

2012-spring-puff-sleeve-leopard-print-bl

b1.jpg

433-Vince-Wool-Blend-Cardigan-For-Women-

rvca-shoals-cardigan-women-s-coffee-fron



Anonymous poster hash: 00037...fd5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...