Gå til innhold

Svigerbroren min forgrep seg på datteren min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I forbindelse med et familieselskap har jeg fått vite at svigerbroren min forgrep seg på min 11 år gamle datter.

Hvordan bør jeg gå fram?

Jeg er så sint at jeg ikke klarer å tenke klart. Sier jeg det til mannen min tror jeg faktisk han kunne drept han for det han har gjort, og jeg har akkurat nå ikke noe imot tanken, men vil ikke at mannen min havner i fengsel.

Hvem sier jeg det til først? Når jeg anmelder det, setter de svigrebror i varetekt med en gang, eller lar de ham gå løs? Når bør jeg si det? Mannen min vet allerede at noe er galt.



Anonymous poster hash: dea11...ca2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan fikk du greie på det? Har du bevis på at det ar skjedd?

Svigerbroren din blir nok tatt inn i avhør, men så lenge det ikke er mulighet for bevisforespillelse så reiser han nok rett hjem igjen frem til saken er etterforsket.



Anonymous poster hash: 06467...4b4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter ham nok ikke i varetekt med en gang nei.

Hvor lenge er det siden det skjedde? Har du tatt med din datter på sykehuset/voldteltsmottak for innsamling av bevis/undersøke at alt er bra med henne?

Masse klemmer fra ei som har opplevd misbruk fra stefar.

Anonymous poster hash: a4c36...a6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang må du snakke med din mann om dette. Denne bekymringen/informasjonen kan du ikke sitte alene på uten å involvere han om det. Forklar han dette rolig, men gjerne begynn med å si at han ikke må reagere på annen måte enn å lytte og hjelpe deg videre med dette.



Anonymous poster hash: ab4eb...a50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vær sikker på at noe har skjedd før du tar helt av TS. Litt vanskelig å kunne gi råd når vi ikke vet hvordan du vet dette. Men om det viser seg å ikke være sant har du satt igang en bølge som ikke kan stoppes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må anmelde vedkommende, se bort i fra familie relasjoner og stå på.

Dette er helt uakseptabelt, og om du ikke gjør noe, kommer datteren din aldri til å tilgi deg.

Vedkommende blir nok ikke satt i varetekt, men innkalt til avhør, datteren din også.

Uansett utfall, er det viktig å markere at dette ikke er OK, og kjøre dette "helvetes løpet".


(Mann 42 som skriver, men ønsker å være anonym)



Anonymous poster hash: 4d01d...c05
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan og av hvem har du fått vite dette?

I tilfelle "sikre kilder";

1. Snakk med din mann. Men be ham om å forholde seg rolig.

2. Anmeld drittsekken av en svigerbror. Hvis han har gjort dette, er det ikke grenser for hvor mye helvete han fortjener.



Anonymous poster hash: e2375...2e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud stakkars datteren din. Men heldig hun er som har en mamma som vil gjøre noe. Han blir ikke varetektet nei dessverre. Kanskje blir han heller aldri fengslet. Men gjør alt du kan for at han skal bli det. Datteren din må mest sannsynlig inn til avhør så jeg foreslår at du begynner å prate med henne om dette så hun klarer å snakke om det med en politimann jo mer hun klarer å si selv = bevis. Uten å presse henne såklart. Skaff besøksforbud på mannen så datteren din kan føle seg trygg fra han. Ønsker deg masse lykke til hilsen ei som ble misbrukt av pappaen sin hvor mamma ikke gjorde noe. Og det er det verste hu har gjort mot meg så aldri slutt å kjempe for å beskytte henne. Håper han får den straffen han fortjener hvis dette var i et middagsselskap kanskje det finnes vitner ? Etterhvert kan du snakke med andre som var der kanskje de så noe unormalt. OM du er helt sikker på dette TS da mener jeg virkelig helt sikker på at han er skyldig da kan du be noen nære av deg som var i selskapet om å vitne om at de har sett/hørt han si ting selvom de ikke har sett det om det ikke finnes andre bevis.

Anonymous poster hash: 3c6e6...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forteller mannen din om overgrepet og så går du til politiet og anmelder svigerbroren din. Drit i familiære bånd. Det viktigste er datteren din. Hun trenger hjelp til å bearbeide dette. Sørg for at hun ikke treffer på svigerbroren din under noe som helst omstendighet. Det vil bare gjøre henne redd. Har denne mannen egne barn? Det er viktig at han blir stoppet før han gjør mot andre som mot din datter.



Anonymous poster hash: 24544...979
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med et familieselskap har jeg fått vite at svigerbroren min forgrep seg på min 11 år gamle datter.

Hvordan bør jeg gå fram?

Jeg er så sint at jeg ikke klarer å tenke klart. Sier jeg det til mannen min tror jeg faktisk han kunne drept han for det han har gjort, og jeg har akkurat nå ikke noe imot tanken, men vil ikke at mannen min havner i fengsel.

Hvem sier jeg det til først? Når jeg anmelder det, setter de svigrebror i varetekt med en gang, eller lar de ham gå løs? Når bør jeg si det? Mannen min vet allerede at noe er galt.

Anonymous poster hash: dea11...ca2

Du ringer hit ASAP: Telefon: 116 111 . http://www.statensbarnehus.no/ De sier du det til først.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...