Gå til innhold

Avlyse bryllup pga "vaskelig" 1 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem skal ev. passe barnet? Hva om barnet og barnevakten får trene sammen på leggesituasjonen nå og fram mot bryllupet? Ev. at barnet får prøve å overnatte hos barnevakten i forkant. Kan hende at det går bedre enn du frykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke avlyst bryllupet

Regner med at du har funnet en barnevakt når det er så kort tid igjen, og antar også at denne personen er vant til barn.

Vedkommende kan bare la barnet være våkent til det er så trøtt at det søvner uansett. Null gråt og null problem.

Anonymous poster hash: 8c37d...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden utsatt bryllupet for noe slikt om det var meg. (Ja, jeg har barn selv).

Skal kanskje også sies at jeg har mange i slekten min som har godt barnetekke som hadde fungert ypperlig som barnevakter.

Du får ha en energidrikk, eller to på lur den dagen om du er engstelig for å ikke klare å være våken nok. For øvrig har man som brudepar selv lov å bestemme når festen skal ta slutt. Behøver ikke å vare hele natta selv om mange har det slik. ;)

For øvrig bør dere gjennomgå rutinene dere har med tanke på leggeprosessen, og være veldig konsekvente med ungen fremover. Lykke til! :)



Anonymous poster hash: b6d3d...d87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den type unge selv. Han holdtpå slik til hav var ca 18 mnd. Litt av en overgang etter 2 unger som la seg greit. Unger er forskjellige, det er ikke BARE rutiner som spiller inn. Heldigvis rettet det seg for oss, håper det gjør det for ts også.

Men utsette bryllupet er veldig drastisk. -Og dere kommer i såfall til å få mye negative tilbakemeldinger på det. Folk har tatt seg ferie/fri for å dra etc. Men skaff en barnevakt som ikke blir stressa av litt grining, la ungen få være mye rundt folk og inntrykk. -Tror dette kommer til å ordne seg fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må barnet legge seg til fastsatt tid den kvelden? Og må det legge seg og sove alene i sin egen kveld? Kanskje barnevakten kan ta med dyne og pute inn på stua, så kan de ligge på sofaen og se film til de sovner. Eller ta med ungene i dobbeltsenga og lese til de sovner? Noen tar også en tur på trampolinen på ettermiddagen for å få ut litt energi før kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen gang forsøkt å la noen andre enn mamma/pappa legge han? Det at det er trøbbel vanligvis betyr ikke at det vil være problematisk når andre legger han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noen gang forsøkt å la noen andre enn mamma/pappa legge han? Det at det er trøbbel vanligvis betyr ikke at det vil være problematisk når andre legger han.

Støtter denne! 2 åringen min har siden 3 måneders-alder hatt perioder der hun er fryktelig vanskelig å legge (er i en slik periode akkurat nå😝) men uansett har mormora og bestemora aldri hatt noe problem med å legge henne når de har passet henne i slike perioder. De skjønner ikke hva jeg snakker om når jeg sier hun er vanskelig å legge 😂 Endret av Maiava88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de to siste.

Jeg har ikke barn selv, men ofte når jeg har vært barnevakt har barna vært en glede å legge, selv om foreldrene sier at de nekter å sove om dagen. Barn er gjerne mer trassig med foreldrene enn resten av sin omgangskrets. Hvis du bare tenker positivt går det nok kjempefint. Jeg ville ikke latt din bekymring over kanskje noen timer med gråt ødelegge hele bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at det er vanskelig med små babyer som skriker og skriker. Det er ikke gøy for noen. Jeg har også forståelse for at det kan være vanskelig å finne barnevakt da jeg selv aldri har hatt særlig muligheter for dette. Men til og med jeg hadde klart å løse dette. Du lager en stor sak av noe som ikke burde være en sak i det hele tatt! Det er snakk om én kveld!! En eneste en! Fikser du ikke det så vil du heller ikke fikse mye fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kloroform? :P 😂

Anonymous poster hash: 8d0ca...1c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...