Gå til innhold

Gå i bryllupet til venninne man ikke kjenner så godt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor går grensen deres for å takke nei til bryllupsinvitasjon? Takker dere nei om dere ikke føler for å gå i bryllupet, eller går dere av plikt?

Jeg er invitert på bryllupsfest til ei dame jeg kjenner overfladisk, og jeg er invitert uten følge. Festen starter litt sent (de skal ha middag først) og opplegget er av typen hjemmebrent og Spotify på høytalerne. Jeg kjenner to andre damer utenom bruden, som er invitert sammen med sine kjærester.

Saken er at jeg heller kunne tenke meg å tilbringe ettermiddagen og kvelden sammen med mannen min og barnet vårt, da vi er invitert på familiedag med mannens jobb.

Vet ikke om jeg orker begge deler, men er dette god nok grunn til å si nei?

Er redd hun oppdager at jeg går på et annet arrangement, da vi begge har felles bekjente i firmaet til min mann....

Ville dere takket nei eller gått av plikt fordi dere ble invitert?



Anonymous poster hash: 1395b...7f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville takket nei. Og kanskje heller sendt et kort med gratulasjon. Så lenge man ikke er brudens mor eller noe i den duren er det ingen som blir fornærmet om man ikke kommer.

Anonymous poster hash: ddea4...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville takket nei. At du skal på et annet arrangement er en helt legitim grunn til å si nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Du har jo allerede andre planer for den dagen. Da er det bare å takke nei med god samvittighet.

Siden du kun kjenner henne overfladisk er det heller ingen grunn til at du skal sitte med dårlig samvittighet på arrangementet på mannens jobb.

Men jeg hadde gitt/sendt henne en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...