Gå til innhold

Budsjettsprekk på huset vi bygger = "drømmebryllupsreisen" avlyst. Noen som har forslag til "budsjettbryllupsreise"?


Christiane_W

Anbefalte innlegg

Det meste av bryllupsplanene vår er i boks; kirke og prest, lokale, mat, blomster, kjole og dress er bestilt. Vi har også reservert hotellrom og kjøpt flybilletter til de vi skal spandere dette på. I det hele tatt er det meste under kontroll. Vi sendte ut "save the date" kort for et par måneder siden og invitasjonen skal sendes ut før 17. mai.

Vi er også i gang med husbygging. Ting går fremover og huset ble "vanntett" rett før helgen! Jippi!! Dessverre har ikke alt gått smertefritt og totalt har vi endt opp med ekstrautgifter på oppimot 150.000 kr så langt. Vi har lagt inn en buffer i budsjettet med tanke på uforutsette ting, men den er det gjort et kraftig innhogg i nå. Det er fortsatt en lang vei å gå før huset er ferdigstilt og vi må nok regne med at det dukker opp flere utforutsette utgifter før vi står med ferdigattesten i hånda.

Vi har ikke bestilt bryllupsreise, men "drømmebryllupsreisen" vår koster ca. 25.000 kr (hotell + flybilletter) + "lommepenger" til mat, drikke og shopping. Totalt regner vi med å bruke ca. 40-50.000 kr på den turen. Vi skulle egentlig booket hotell og billetter denne uken, men i går sa min kjære at på grunn av ekstrautgiftene på huset mener han bør droppe det og heller gå for noe rimeligere.

Jeg er forsåvidt enig og forstår at det er det er det mest fornuftige å gjøre, men jeg klarer ikke helt å kvitte meg med skuffelsen over å droppe "drømmebryllupsreisen". Forloveden foreslo at vi kan ta et par-tre netter på et fint hotell i København og kose oss med god mat og drikke på favorittrestaurantene våre der. Det er ikke et dårlig forslag, men det føles ikke så "spesielt" med Køben siden det er en by vi besøker flere ganger i året.

Er det noen som har andre forslag til hvor vi kan reise på "budsjettbryllupsreise"? Må være tilgjengelig for rullestolbruker (av type sprek fyr i 30-årene i manuell rullestol som kommer seg frem på de utroligste steder ;-)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 verdens problemer.



Anonymous poster hash: fa3e5...ea0
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Hva med å utsette bryllupsreisen 2-3 år. Det blir bare gjort en gang, synd å " nøye seg med" da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har sprekt budsjettet med 150 000,- før dere har fått det under tak, så kan du regne med ytterligere 2-300 000,- i sprekk når dere begynner inne :ler:.

Snakker av erfaring etter to husprosjekter :).

Anonymous poster hash: 3ab53...2df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha bryllupsreise i år siden vi nettopp har kjøpt hus.noen gang må man bare prioritere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje bare tatt en miniferie uten de store utskeielsene nå, og så ordentlig bryllupsreise et år på etterskudd?

Anonymous poster hash: a7cf9...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

Hva med å ta en langhelg på et fint hotell i Norge? Fine hotell som ligger litt rundt omkring i Norge:

Ullensvang Hotell i Hardanger, Hotell Union i Geiranger, Vega havhotell, Scandic Ishavshotell i Tromsø, og Sola Strandhotell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Hvis dere har sprukket budsjettet med nesten 200000 hva gjør vel 40000 til da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta en weekend etter bryllupet og heller utsette bryllupsreisen til dere får råd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ventet med bryllupsreisen, kanskje ta en 1.bryllupsdags-reise i stedet neste år?

Men hvis dere vil ta en weekend-tur, hva med Paris :hjerte: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har forloveden og jeg snakket litt mer "i dybden" om dette enn vi gjorde i går og har tatt den endelige avgjørelsen om å droppe "drømmebryllupsreisen". Vi satser på en "minibryllupsreise" i forbindelse i bryllupet; 2-3 dager i en storby i Europa eller kanskje på et sted i Norge. Vi får se litt på alternativene og diskutere det. Avventer også litt for å se hvordan budsjettet vårt ser ut om noen uker, en sånn tur kan tas litt "på sparket".

Forhåpetligvis har vi råd til "drømmebryllupsreisen" neste år og kan feire vår første bryllupsdag i varmere strøk. Husbyggingen er førsteprioritet nå - det dreier seg jo om det som skal være hjemmet vårt i mange år fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ville absolutt reist et sted etter bryllupet, bare for å nyte dagene litt. Se hva som er billig, for eksempel Praha, Tallinn? Noen tilbud noe sted? Sjekk om Apollo har gode tilbud til for eksempel Hellas (hver fredag har de ca 50% rabatt på utvalgte reiser)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en weekend i Paris eller Roma også tar dere drømmeturen etter at huset er ferdig :)

Anonymous poster hash: 307be...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan absolutt anbefale Praha eller Budapest. Ellers så hører jeg mange skryter av Riga. Der kan man absolutt bo og leve billig.



Anonymous poster hash: 8d79b...f9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paris er pyton for rullestolbrukere så vidt jeg husker, selv barnevogn var håpløst. Praha har jo ikke de store avstandene, Malaga det samme.

Hva med spa-weekend til Palanga, kystby i Litauen? Norwegian flyr dit direkte, ofte til en rimelig penge, og hotell og behandlinger er billig der borte. Klimaet er ganske likt vårt så kommer litt an på når på året dette er.



Anonymous poster hash: 685b3...348
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...