Gå til innhold

mr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

får du stråling av og ta mr?



Anonymous poster hash: 53b1c...79c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. MR står for magnetisk resonans og bruker sterke magneter for å produsere bilder.



Anonymous poster hash: 14dc3...eab
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CT er røntgen og dermed radioaktivt. Ikke MR.

Anonymous poster hash: 32294...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke magnetisk stråling da?

Kan jeg kreve og få en Mr av legen min?

Gikk rund med svimmelhet i mange måneder og sa første gang jeg var der at jeg hadde sterk følelse at det var krystallsyken..... men han sjekket det aldri.Seks måneder senere drar jeg til kiropraktor som finner ut med testen at det er krystallsyken.var mange ganger hos legen. Har en magefølelse at jeg har en svulst derfor vil jeg ta Mr for å utelukke dette, siden magefølelsen var rett på krystallsyken

Anonymous poster hash: 53b1c...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kreve noen undersøkelser. Hvis du ikke er fornøyd må du be om en second opinion.

Anonymous poster hash: ee0b2...659

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kreve noen undersøkelser. Hvis du ikke er fornøyd må du be om en second opinion.

Anonymous poster hash: ee0b2...659

Evt ta det privat og betale for det selv

Anonymous poster hash: 627c1...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CT er røntgen og dermed radioaktivt. Ikke MR.

Anonymous poster hash: 32294...adb

Eh, nei. Røntgen er IKKE radioaktivt(!) Nukleærmedisin derimot, hvor vi bruker radioaktive isotoper er det.

TS; krystallsyken synes ikke på MR, så det er bortkastet tid, penger, utstyr og personell. Krystallsyken kan kureres av bla kiropraktor. Snakk med legen din

Anonymous poster hash: 14dc3...eab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ike ta det privat, trenger narkose

Har en følelse av at jeg har svulst derfor

Anonymous poster hash: 53b1c...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ike ta det privat, trenger narkose

Har en følelse av at jeg har svulst derfor

Anonymous poster hash: 53b1c...79c

Man får ikke dekket dyre unødvendige undersøkelser på statens regning kun fordi man har "en følelse". Hadde det vært en mulighet ville statskassa vært tømt for evigheter siden.

Anonymous poster hash: 627c1...65c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ike ta det privat, trenger narkose

Har en følelse av at jeg har svulst derfor

Anonymous poster hash: 53b1c...79c

Du får ikke en MR uten en medisinsk indikasjon. Det koster mellom 6-12.000,- per undersøkelse i MR, avhengig av hva du skal undersøke. Hvis jeg husker riktig koster MR caput 7.800,- uten kontrast og 8.200,- med kontrast.

MR krever radiografer med enten videreutdanning eller ekstra kurs, du må ha en spesialutdannet radiolog til å granske bildene, maskinen koster flere millioner, det koster å drifte og ha service. Så det å få en undersøkelse "pga en følelse" får du ikke. Da skal du ha en rekke symptomer (som jeg ikke vil nevne, da du kanskje lurer legen din), utfall og problemer før du får en slik undersøkelse.

Om nevrologisk undersøkelse er normal og du fungerer greit, så er det psykolog du må snakke med for å få vekk denne "følelsen" av tumor i hjernen...

Anonymous poster hash: 14dc3...eab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...