Gå til innhold

Puppene har forandret seg, og er kjempeømme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dette er grunn til å kontakte legen? Jeg har iløpet av de to-tre siste månedene fått større pupper, de har helt endret form, og de er store, litt harde, og veldig vonde, slik som når man er gravid. Jeg hadde det litt sånn da jeg var gravid. Men jeg har tatt tester, og er ikke gravid. Dette begynner å bli plagsomt. Vil de gå ned igjen, jeg har ikke råd til å kjøpe mange nye bh-er, og det er tortur å ha bh på for tiden. Kan dette være et symptom på noe annet? Og burde jeg gå til legen?

Anonymous poster hash: 99649...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet forresten på p-piller i høst, og har hatt uregelmessig/svak mens etter det.

Anonymous poster hash: 99649...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med det samme, og legen tok en haug av blodprøver, blant annet prolaktin (mine væsker også, til tross for at jeg aldri har født barn eller vært gravid), hun sendte meg også til mammografi, den var fin, og det samme var prolaktinnivået. Holder på med videre undersøkelser, men jeg har litt andre symptomer i tillegg. Spør legen din siden du har gått sånn i flere måneder, han/hun vil sikkert ta noen prøver av deg for å finne ut om det kan være noe galt. Siden du også har sluttet med p-piller og hatt uregelmessig mens kan årsaken være at du har såpass hyppig eggløsning at kroppen stort sett hele tiden blir "premenstruell", at brystene ikke rekker å bli myke/ikke vonde igjen fra mens til du får eggløsning igjen. Mine har alltid vært hardere/vonde og større fra eggløsning og til mens, men ikke helt som nå. Snakk med legen din. Ønsker deg lykke til!



Anonymous poster hash: 158a7...00d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smerter er som regel et godt tegn når det gjelder brystene. MEN, det skal aldri oversees når pasienten merker forskjell og det skal undersøkes. Start med en tur til fastlegen, deretter vil du nok henvises videre til BDS for evt mammografi (spørs hvor gammel du er) og UL



Anonymous poster hash: 2763c...7c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i tidlige trettiårene, og syns kroppen er helt rar. Den oppfører seg som om den er gravid, bortsett fra kvalme. Men, det er umulig. Håper det ikke er kreft.



Anonymous poster hash: 99649...dbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i tidlige trettiårene, og syns kroppen er helt rar. Den oppfører seg som om den er gravid, bortsett fra kvalme. Men, det er umulig. Håper det ikke er kreft.

Anonymous poster hash: 99649...dbd

Huff, skjønner at du er redd, men det du beskriver er vel ikke akkurat typiske symptomer på brystkreft?

Jeg tenkte mer på hormonell krøll etter at du sluttet på p-piller. Kroppen bruker jo gjerne tid på å hente seg inn.

Men ta en tur til legen uansett, greit å finne ut hva det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er så lett å tenke kreft. Det er sikkert hormonell ubalanse eller noe. Har fått ordnet time til legen, men må vente i to uker til enda.

Anonymous poster hash: 99649...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...