Gå til innhold

Store bokser kattemat


Tvist

Anbefalte innlegg

Vet dere hvor man kan finne store bokser med våtfor? I mange butikker har de enten poser eller små bokser. Finnes det store bokser, slik som tidligere? Hvor får man våtfor til katt til en billig penge?

Er ikke ment som hovedfôr, kattene får selvsagt tørrfôr av god kvalitet til vanlig, det skal kun være til kos, og må ikke være av topp kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Våtfór som det går lite av, og som kun fungerersom kos, vil bli dårlig av å oppbevares før en stor boks er spist opp.

- det gjelder også om boksen oppbevares i kjøleskap.

Kos er en liten porsjon, og en stor boks inneholder kos nok til mer enn 7 katter.

Så må jeg si jeg rister på hodet når jeg leser at kvaliteten på våtmaten ikke spiller noen rolle.

Der er jeg prinsipielt revnende uenig med deg, - men jeg har bare 3 jeg da, og de får 1/3 boks Almo Nature hver når det er servering av kosemat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørrfor som er vetet er mye bedre!



Anonymous poster hash: eab2a...a86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Det finnes fortsatt store bokser med whiskas, Kitekat o.l. Men jeg ville ikke servert det til kattene mine. Porta 21 og Nature's Peak kommer i store bokser og er av mye bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det finnes fortsatt store bokser med whiskas, Kitekat o.l. Men jeg ville ikke servert det til kattene mine. Porta 21 og Nature's Peak kommer i store bokser og er av mye bedre kvalitet.

Tro om vi definerer 'stor boks' litt ulikt her?

Stor boks for meg er de boksene som er dobbelt så store som Whiskas boksene, den typen størrelse som Friskies hadde midt på 90-tallet... samme størrelse som stor boks hermetiske fersken :fnise:

Sist gang jeg så den størrelsen må ha vært på Felleskjøpet da jeg kjøpte gass for sånn 4-5 år siden...men, jeg er veldig usikker nå altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våtfór som det går lite av, og som kun fungerersom kos, vil bli dårlig av å oppbevares før en stor boks er spist opp.

- det gjelder også om boksen oppbevares i kjøleskap.

Kos er en liten porsjon, og en stor boks inneholder kos nok til mer enn 7 katter.

Så må jeg si jeg rister på hodet når jeg leser at kvaliteten på våtmaten ikke spiller noen rolle.

Der er jeg prinsipielt revnende uenig med deg, - men jeg har bare 3 jeg da, og de får 1/3 boks Almo Nature hver når det er servering av kosemat.

Selv "dårlig" våtfor er bedre enn tørrfor i denne varmen. Er utrolig viktig å få i de nok vann for å unngå nyresvikt eller krystaller i urin.

I tillegg skader det ikke å tenke litt over markedsføringen til disse 'finere' merkene. Har kjøpt billig for med mer enn 10% høyere kjøttprosent enn royal canin og det andre merket som begynner på U.

Med store bokser, mener du de som er like stor som et menneskeansikt cirka? De selges jo overalt. Har ikke enda større bokser, for å forhindre at det blir dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv "dårlig" våtfor er bedre enn tørrfor i denne varmen. Er utrolig viktig å få i de nok vann for å unngå nyresvikt eller krystaller i urin.

I tillegg skader det ikke å tenke litt over markedsføringen til disse 'finere' merkene. Har kjøpt billig for med mer enn 10% høyere kjøttprosent enn royal canin og det andre merket som begynner på U.

Med store bokser, mener du de som er like stor som et menneskeansikt cirka? De selges jo overalt. Har ikke enda større bokser, for å forhindre at det blir dårlig.

Som et menneskeansikt? :fnise: God beskrivelse.

De veldig store boksene har jeg ikke sett på mange år, og jeg synes det er vanskelig å finne bokser i det hele tatt, mesteparten av tiden har de bare små poser.

Jeg får sjekke pris på kvalitetsvårfôr på mandag, men i mellomtiden må jeg tilby katten noe. Hun har ikke spist mye siden i går kveld, så jeg er bekymret.

Oppbløtt tørrmat har vi prøvd, det er ikke populært. Får se om jeg kan få kjøpt torsk, det pleier å være populært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et menneskeansikt? :fnise: God beskrivelse.

De veldig store boksene har jeg ikke sett på mange år, og jeg synes det er vanskelig å finne bokser i det hele tatt, mesteparten av tiden har de bare små poser.

Jeg får sjekke pris på kvalitetsvårfôr på mandag, men i mellomtiden må jeg tilby katten noe. Hun har ikke spist mye siden i går kveld, så jeg er bekymret.

Oppbløtt tørrmat har vi prøvd, det er ikke populært. Får se om jeg kan få kjøpt torsk, det pleier å være populært.

Prøvde lenge å komme på noe annet! :ler: "like stor som en kattemage" var min første idé, før jeg kom på hvor små pusene mine er.

Jeg ser ofte slike bokser jeg. Coop, remi ogkiwi har iallefall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Tro om vi definerer 'stor boks' litt ulikt her?

Stor boks for meg er de boksene som er dobbelt så store som Whiskas boksene, den typen størrelse som Friskies hadde midt på 90-tallet... samme størrelse som stor boks hermetiske fersken :fnise:

Sist gang jeg så den størrelsen må ha vært på Felleskjøpet da jeg kjøpte gass for sånn 4-5 år siden...men, jeg er veldig usikker nå altså.

Sånne store 400 grams bokser? Det er de jeg tenker på. Jeg vet jeg har sett dem i det siste og svigermor kjøper slike for å fôre låvekatter som svinger innom hos dem. Står som regel helt nederst i dyremathyllene blant annet på Meny.

Men større enn det har jeg ikke sett til katt!

Endret av Anubiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Selv "dårlig" våtfor er bedre enn tørrfor i denne varmen. Er utrolig viktig å få i de nok vann for å unngå nyresvikt eller krystaller i urin.

I tillegg skader det ikke å tenke litt over markedsføringen til disse 'finere' merkene. Har kjøpt billig for med mer enn 10% høyere kjøttprosent enn royal canin og det andre merket som begynner på U.

Med store bokser, mener du de som er like stor som et menneskeansikt cirka? De selges jo overalt. Har ikke enda større bokser, for å forhindre at det blir dårlig.

Nå var det vel ikke tørrfisk vrs våtfor som var temaet, men væske i varmen er viktig for både dyr og mennesker.

Mineralinnholdet i fóret er ikke uviktig når vi snakker om krystaller. Har hatt en kompis med det problemet i hus tidligere, og da var eneste mat Specific vetrinærfor FCD i tørr og våt utgave.

Boksestørrelsen jeg tenkte på var, som Anubiel sier; 400 grams bokser.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare burde kjøpe de vanlige boksene med Whiskas bløtfôr. De er billige og funker til sitt behov. Mine 3 katter har ikke klaget hittil ihvertfall ;) Jeg bruker en hel boks på alle 3, men det er kun grunnet at Pølsa (Den største katten min) spiser for 4 katter alene... :fnise:
En halv boks på 2-3 katter burde holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rema 1000 har små bokser (firkanter) til 2-3 kr. Skal være en porsjon men til mine 3 katter pleier 2 slike å være passe. 😺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...