Gå til innhold

Søte ting dyret ditt gjør :)


Frk.K

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å gå ut med valpen vår når jeg står opp for å dra på jobb, og så får han sove videre med samboeren min noen timer til. Når jeg da løfter han ut av senga gjesper han høylydt, som for å si at det er altfor tidlig å stå opp. Han er så søt når han gjesper :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en vannbolle som vi plugger inn på morgenen og av på kvelden. En slik som rommer 1-2 liter. De har en egen bolle på kvelden jeg fyller på slik at den andre slipper å gå på kvelden tilfelle brann . Hver morgen når jeg står opp så løper pus bort til den avslåtte vannbollen å venter med store øyne på at jeg skal starte den. Deretter "sjekker" hun vannet eller vet egentlig ikke hva hun gjør men hun putter poten i bollen å kjenner litt før hun "drar" bollen ut fra hjørnet sitt å drikker :P haha kloke små dyr.

En annen ting hun gjør er å "lukke opp" dører noe som egentlig irriterer meg samtidig som jeg tenker at det er morsomt. Men er noen steder jeg helst ikke vil hun skal luske rundt på. Men Neida mens jeg er på jobb har pus tatt å lukket opp alle dører å skap. Tror hun tar seg en liten tur rundt for å kontrollere alle rommene ;) En annen ting hun gjør er å legge seg under sengeteppet når jeg har ordnet sengen på morgenen. Ofte når jeg leter etter henne så ser jeg plutselig en klump på sengen haha å der ligger hun. Han yngste gjør egentlig ikke noe spesielt men hun eldste er utrolig morsom.

Anonymous poster hash: e7ab0...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Pusefrøkna mi satt på gulvet som en hund når jeg skulle gi henne en liten ostebit,og så holdt jeg den litt opp i høynden så hun måtte "hoppe" litt opp for å gripe den med klørne før hun kunne kose seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh katta mi la seg SÅ søtt oppå meg i sta. Jeg lå på siden i senga, og tasta på mobilen. Så kom katta og la seg oppå meg, altså på siden av meg, også hvilte han hodet sitt på skulderen min. (litt vanskelig å forklare) MEN ÅHH noe så søtt <33 :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg på kvelden går inn på kjøkkenet og hører ekstremt synkronisert *tripp tripp tripp* etter meg og begge kaninene kommer i full fart og stopper og stirrer håpefulle på meg - jeg synes det er ekstra søtt fordi hun minste er i utgangspunktet veldig sjenert, men vet at kanskje det vanker noen godbiter hvis hun "kaniner" seg opp :)

Anonymous poster hash: 2b9c7...c75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katten vår skal ofte ligge rundt hodet mitt og kosetråkke i hodebunnen. Dødsvondt men veldig søtt. Han maler og koser seg virkelig da.

Samme katt kommer ofte løpende til kjøkkenet når han ser at vi går dit. Blir stående rett foran kjøleskapsdøra og se på oss med verdens søteste øyne helt til han får noe godt.

Den andre katten kommer ofte løpende ut katteluka og bort til bilen når hun hører at vi kommer hjem. Mjauer masse og stryker seg rundt beina våre.

Begge kattene står ofte i gangen og mjauer oss velkommen hjem. De går ikke før de har fått masse kos ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min klatret opp et tre og reiv ned et fuglereir og bærte fuglungene til trappen ved husdøren og stolt viste meg dagens fangst mens jeg satt i sola og leste avisen med en kopp kaffe. Det var selvsagt litt synd at han hadde gjort noe så ille. Jeg hadde heller ikke hjerte til å kjefte på den når den i utgangspunktet trudde den hadde gjort noe kjempe flott. Så jeg kunne ikke annet enn å gi den skryt og kose med den.

Den var så glad over at den hadde fanget noe og det at den prøver å imponere meg med det er ikke annet en søtt og veldig smigrende.

Anonymous poster hash: 6ec8b...f20

Minner meg om noe..

Jeg satt på stua for et par uker siden, da jeg plutselig hørte noe voldsom rasling og styr og innimellom noe pesing i gangen. Da jeg kom ut, lå det ei hel grein der med en fugl på! :sjokkert: En sånn stor rognebærgrein, med bærklaser og det hele! Pusina lå ved siden av med tunga ute og peste. Fuglen var sånn halvdød stakkar.. Jeg klør meg enda i hodet over dette.. Lurer på hva som kan ha skjedd. :klo: Skulle sannelig ikke forundre meg om fuglen hadde viklet seg sånn fast under jakten at hun ikke fikk den løs, og har gnagd av hele greina! :gape: Hun er passe sta nok til det.. Sikkert var det iallfall at den fuglen skulle hjem til "mor" koste hva det koste ville! :Hehe:

Endret av Aurora M.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i senga for noen timer siden og knaska potetgull, dagen derpå.. Lillepus hadde veldig lyst til å smake, men fikk ikke denne gangen. Etter hvert ble jeg ekstremt trøtt, og potetgullskåla står på benken ved siden av meg og aner fred og ingen fare. Når jeg ligger der og halvsover hører jeg poteskritt nærme seg og rasling i potetgullet :fnise: Han henta en og en bit, og la alt sammen på gulvteppet mitt (ikke fullt så søtt..). Måtte nesten bare la han holde på, stakkar pusen sov jo alene i natt :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg på kvelden går inn på kjøkkenet og hører ekstremt synkronisert *tripp tripp tripp* etter meg og begge kaninene kommer i full fart og stopper og stirrer håpefulle på meg - jeg synes det er ekstra søtt fordi hun minste er i utgangspunktet veldig sjenert, men vet at kanskje det vanker noen godbiter hvis hun "kaniner" seg opp :)

Anonymous poster hash: 2b9c7...c75

Nah, det var i alle fall søtt!! :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår døde for et par uker siden. Hunden vår savner nok katten for de var veldig gode venner. I dag da vi gikk tur kom en nabokatt bort til hunden min. De snuste lenge på hverandre. Etterpå begynte katten å gni seg inntil hunden. De koste seg begge to. Det var så søtt og rart. Akkurat som den hadde forstått at katten vår var død og ville trøste hunden.



Anonymous poster hash: de1c0...2f5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah, det var i alle fall søtt!! :fnise:

Og samtidig med veldig høflig mine :fnise:

Anonymous poster hash: 2b9c7...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe nytt han har begynt med som jeg syns er så utrolig søtt og jeg lurer på hvor han har fått det fra. Når han er kosesyk og man stopper med kosen, pirker han poten bortpå meg - "Hvorfor stoppet du? Kom igjen da". Han gjør det hver eneste gang man stopper - er litt kjedelig å bli vekket midt på natta for man har sovnet fra kosinga :fnise:

Akkurat som denne pusen her, bare mens han ligger oppå eller ved siden av meg: https://m.youtube.com/watch?v=Xl2lbGhxttw

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe nytt han har begynt med som jeg syns er så utrolig søtt og jeg lurer på hvor han har fått det fra. Når han er kosesyk og man stopper med kosen, pirker han poten bortpå meg - "Hvorfor stoppet du? Kom igjen da". Han gjør det hver eneste gang man stopper - er litt kjedelig å bli vekket midt på natta for man har sovnet fra kosinga :fnise:

Akkurat som denne pusen her, bare mens han ligger oppå eller ved siden av meg: https://m.youtube.com/watch?v=Xl2lbGhxttw

Har bikkjen begynt med og, bare at han labber til meg :fnise:

Av og til så vil lillehund at jeg skal holde han i labben, vet ikke helt hvor han har fått det fra, men han strekker liksom ut labben å holder den der, til jeg holder på den :fnise::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg går til sengs vil han opp i sengen min. Han er så liten at han ikke kan hoppe opp selv, men forsøker. Jeg elsker å løfte han opp. :)



Anonymous poster hash: fe48c...28c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, denne tråden får meg til å savne å ha hund!! Men får nøye meg med kattene inntil videre.

Hvis jeg har vondt i magen kommer alltid den ene for å massere meg. På magen. Synes det er så snilt på en måte, og blir like rørt hver gang.

For å komme inn i leiligheten må vi først åpne ytterdøren nede, opp en trapp og så inn døren til leiligheten. Når de har vært ute og jeg skal slippe de inn, løper de opp trappen i en rasende fart men stopper utenfor døren til leilgheten selv om den er åpen. Da skal hver og en hilse før de går inn og spiser. Synes det er så høflig og "respektfullt" hehe.. Som takk for at jeg slapp de inn og "hei igjen" liksom.

Hvis jeg koser med en, blir de to andre så fra seg av sjalusi at de må ha øyeblikkelig kos de også. Tre katter i fanget på en gang kan bli litt mye, spesielt hvis jeg egentlig prøver å holde på med noe annet.



Anonymous poster hash: 153ca...cac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på gulvet i gangen og gråt. Hunden min kom bort til meg, snuste på ansiktet mitt og tørket en tåre som rant. Når jeg sluttet, satte hun seg ved siden av meg og så samme rettning som meg, snudde seg mot meg og ga et lite nuss på nesa før hun snudde seg og så den veien jeg så :fnise: Det var ganske mye trøst i det :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Bolla mi elsker å gå rundt med lekene sine. Den lille katta har en kattebamse som er ganske stor, likevel dreger han denne med seg fra soverommet til stua og tilbake. Og slike 'fiskestang' leker trekker han til seg, bærer de med seg med pinnen etter og gjømmer de under senga! Han blir også trist om du går på do og lukker døren, han maser til han får komme inn da han går på inspeksjon å sjekker om det er vannrester i dusjen før han håpper oppe fanget ditt. Privatliv? Neppe! Han er også glad i å snakke og det høres ofte ut som han sier 'mhm!'. Så vi har mange samtaler hvor han er helt enig i hva jeg sier... :P Pusen er også veldig sosial og glad i mennesker, så jeg synes det er kjempesøtt når han bare koser med alle han møter på. Det gjør meg også litt stolt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille sheltien vår gir klemmer, skikkelig kinn mot kinn. Sitter du i sofaen for eksempel kommer han og setter seg i fanget, legger labbene rundt halsen og presser kinnet alt han kan inntil deg, men et lite sukk. Han er så gooooo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min legger seg alltid oppå klærne mine når vi skal sove - hvis hun ikke får lov å sove i sengen med meg. Nå har hun vært og hentet seg et sokkepar som lå i et åpent skap og tatt med seg i kurven sin og ligger og hviler hodet på mens hun sover :fnise:

Når hun skal dusje så setter hun seg ned og lukker øynene når jeg skyller henne. Det virker som om hun nyter det varme vannet. Noen ganger setter jeg henne oppi en bøtte med vann for å få pelsen gjennomvåt (det er en pomeranian med myye pels), og en gang sovnet hun med hodet på bøttekanten.

Og når jeg koser på henne, og jeg slutter så bruker hun labben og krafser på meg til jeg fortsetter.

Snorkingen hennes er også utrolig søt :rodmer: Det kan vært helt stille også plutselig kommer et skikkelig snork, hihi.



Anonymous poster hash: fcd38...eeb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden overnattet jeg hos foreldrene mine. Dette var mens "min" katt fortsatt levde. Om kvelden da jeg skulle legge meg, lot jeg døra stå litt åpen sånn at katten kunne komme inn hvis han ville. (Han hadde uansett vekket meg ved å "spille" piano hvis døra hadde vært igjen.)

Han var ikke inne, så jeg fikk ha senga i fred for en gangs skyld.

Tidlig neste morgen våkna jeg og kjente at jeg lå skikkelig rart. Jeg pleier å ligge på magen, men denne gangen lå jeg på ryggen med den ene armen rett ut til sida. Jeg skjønte ikke helt hvorfor alt føltes merkelig helt til jeg så ned og oppdaget at katten hadde lagt seg under dyna mi med hodet sitt på armen min! Dvs. vi lå nesten i skje. Han har aldri gjort noe lignende før, og jeg tror jeg aldri før eller senere har blitt så overveldet av kjærlighetsfølelse for et dyr som da. Søte, snille pusen min! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...