Gå til innhold

Klær fra Zizzi


Perelandra

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er det flere som ening i at klærne fra Zizzi er stygge og har dårlig passform? Jeg blir like skuffa hver gang jeg er i butikken.

Jeg bruker størrelse 46/48 (sånn omtrent, varierer noe fra butikk til butikk) og savner ofte fine klær i min størrelse. Hos de vanlige kjedebutikkene kan jeg noen ganger passe inn i de største størrelsene blant de vanlige plaggene, men andre ganger må jeg over i avdelinga for store størrelser.

Det er derfor flott at det finnes egne butikker med store størrelser. Zizzi-butikkene finnes mange stedet i landet, og stort sett ok priser. Problemet er bare at de aller fleste plaggene er stygge og uformelige. Selv om de passer på størrelsen, sitter de overhodet ikke bra. Dette gjelder særlig topper og bluser.

Mange av toppene til Zizzi er posete uten midje, men med en kant nederst. Denne kanten går gjerne inn under magen og fremhever den. Toppene har også ofte mye rynker rundt halsen som får overkroppen til å virke større. Dette er en typisk Zizzi-bluse

Jeg synes også det er vanskelig å finne bukser i butikkene. Jeansbuksene har ofte effekter med mønster eller slitte felt. Jeg vil bare ha ei enkel jeansbukse som sitter godt og ikke en masse dill dall.

I tillegg virker det som mange av plaggene prøver å virke kule med diverse trykk, for eks. nummer eller tekst.

Noen som er ening?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, dårlig passform :(

Anonymous poster hash: 5bdcb...e9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig.

Synes klærne virker å være lagt opp til kvinner med eplefasong, sjelden pæreformede.

Er også allergisk mot den påtatte "kulheten".



Anonymous poster hash: d8a96...10e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blusene er også ofte uformelige ved skuldrene, og har gjerne stor, rund utringing,evt. med bånd til å snurpe litt sammen. Få ting får en til se så formløs ut som det.



Anonymous poster hash: d8a96...10e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt dårlig kvalitet. Og merkelig passfasong på mye. Kjøper singletene deres da, det er ikke enkelt å finne singletter med tynne stropper så mange andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi klærne designes til å se fine ut på en str 34, og så bare forstørres dem. Hadde vært kult om noen hadde begynt å designe klær som faktisk ser fine ut på store kropper!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig snitt, dårlig søm og stoff, lite valuta for pengene. Det hender en veldig sjelden gang at jeg finner noe jeg synes er brukelig der, men mesteparten ville jeg ikke gått med om jeg så fikk betalt for det.

Chanchan: merkene Zizzi selger er deres egne, de designes for str. 42-56 så de har ikke engang oppskalering å skylde på. Jeg mistenker at designerne selv er str. 34 og litt tanketomme, eventuelt har de røyka sokkene sine.



Anonymous poster hash: f0577...b5f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zizzi har stort sett stygge klær og jeg har aldri kjøpt noe der. Merkelige og ukledelige fasonger og stygge mønstre på stoffene (i likhet med mye plus size klær!). En rar blanding av kjerring og harry.

Perelandra, har du prøvd H&M+ Straight Regular Jeans?

http://www.hm.com/no/product/16794?article=16794-A

H&M har også skinny variant:

http://www.hm.com/no/product/16896?article=16896-A


Anonymous poster hash: 7e456...40b



Anonymous poster hash: 7e456...40b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg elsker buksene jeg har kjøpt på Zizzi hittil, Sanna tror jeg modellen heter. Ellers har jeg så vidt kjøpt en kjole der. Men det er også stooor forskjell på hva butikkene tar inn synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanchan: merkene Zizzi selger er deres egne, de designes for str. 42-56 så de har ikke engang oppskalering å skylde på. Jeg mistenker at designerne selv er str. 34 og litt tanketomme, eventuelt har de røyka sokkene sine.

Anonymous poster hash: f0577...b5f

Har de virkelig egne designere? Jeg hadde oppfattelsen av at sånne "små" butikkjeder rett og slett bare leide designere eller kjøpte design utenifra, og at det var grunnen. Utrolig dårlig hvis de fra starten av designer for store størrelser, tror det ligger noe i det du sier om at designerne er tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt at klær i større størrelser er fæle. Det har ingenting med at størrelsene er større, men at klærne som regel er/har: 1.skrift, paljetter, strass ol., 2. dårlig passform, 3. ofte dekorert med store mønstre, 4. slamsete stoff og dårlig kvalitet.

Har jobbet på klesbutikk der det var plus size-avdeling, og nesten uten unntak så var klærne i plus size-avdelinga betraktelig styggere og mer kjerringaktig enn i den andre avdelinga. Synes det er veldig synd at utvalget er så dårlig, og at det skal være vanskelig å finne fine klær.



Anonymous poster hash: 71e0c...20d
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk gavekort på Zizzi til jul og fikk endelig brukt noe av det før jeg dro på ferie. Da kjøpte jeg enkle jerseykjoler på salg til å bruke i varmen. De var faktisk ganske ok, den ene var ganske fin.

Ellers er jeg enig i mye av det dere skriver, jeg finner et og annet plagg her og der som er fint, men ofte så er det alltid en (eller flere) "feil" på plagget. Dårlig passform, stygt mønster, farge eller et eller annet sånt. Synes de har fått styggere klær de to siste årene.

Mye av det er litt sånn fargerik/eksentrisk formingslærer som ikke kan å kle seg etter hverken fasong eller farger.



Anonymous poster hash: 32093...82f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del topper fra sizzi, men det er "rette" modelle som jeg tar et belte under puppene eller i midjen. Jeg har timeglass figur, smal midje, brede hofter, veldig store pupper og litt mage og de klærne er ikke laget for meg hvertfall. I tillegg er jeg 1.80, så alle toppene er for korte. Buksene der synes jeg er direkte Harry, de skal ha så mye dill på dem. Synes topper og kjoler er så vanskelig når man er stor :( bukser kjøper jeg alltid hos hm :)

Anonymous poster hash: 0263f...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker buksene jeg har kjøpt på Zizzi hittil, Sanna tror jeg modellen heter. Ellers har jeg så vidt kjøpt en kjole der. Men det er også stooor forskjell på hva butikkene tar inn synes jeg!

Der har man også mye av grunnen! Jeg har selv jobbet i Zizzi en kort periode og fant en god del tøffe klær i katalogene men sjefen insisterte på å ta inn mest mulig uformelige kjerringklær i rare fasonger. Jeg synes klærne på Zizzi bærer preg av at designerne kanskje er kun litt eldre folk som tror at alle damekropper i str 42-56 er uformelige fettklumper som må gjemmes bort i mest mulig stoff. Når da enkelte butikksjefer ikke gidder å ta inn de kolleksjonene som faktisk ser bra ut, ender butikkene opp med å se ut som et eldorado for alternative tanter i flagrende gevanter.

På den butikken jeg jobbet var det forøvrig sånne enkle jeans uten spesielle detaljer vi hadde mest av. Jeans med pynt eller spesielle detaljer på hadde vi nesten ingen av. Ble det en sjelden gang tatt inn ble de utsolgt med én gang, spesielt i de minste str. Jeg har en jeansbukse og en kjole fra den tiden jeg jobbet der men ellers har jeg kvittet meg med resten etter at jeg sluttet å jobbe der.

Anonymous poster hash: ae2f7...53c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær fra Zizzi og andre pluss size butikker er generelt sett stygt. Synes synd på overvektige som er nødt til å handle der, det må vel finnes et bedre tilbud enn dette? Synes også klær i kjedebutikkene som er plus size er fryktelig stygge!

Anonymous poster hash: 19202...0c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er det flere som ening i at klærne fra Zizzi er stygge og har dårlig passform? Jeg blir like skuffa hver gang jeg er i butikken.

Jeg bruker størrelse 46/48 (sånn omtrent, varierer noe fra butikk til butikk) og savner ofte fine klær i min størrelse. Hos de vanlige kjedebutikkene kan jeg noen ganger passe inn i de største størrelsene blant de vanlige plaggene, men andre ganger må jeg over i avdelinga for store størrelser.

Det er derfor flott at det finnes egne butikker med store størrelser. Zizzi-butikkene finnes mange stedet i landet, og stort sett ok priser. Problemet er bare at de aller fleste plaggene er stygge og uformelige. Selv om de passer på størrelsen, sitter de overhodet ikke bra. Dette gjelder særlig topper og bluser.

Mange av toppene til Zizzi er posete uten midje, men med en kant nederst. Denne kanten går gjerne inn under magen og fremhever den. Toppene har også ofte mye rynker rundt halsen som får overkroppen til å virke større. Dette er en typisk Zizzi-bluse

Jeg synes også det er vanskelig å finne bukser i butikkene. Jeansbuksene har ofte effekter med mønster eller slitte felt. Jeg vil bare ha ei enkel jeansbukse som sitter godt og ikke en masse dill dall.

I tillegg virker det som mange av plaggene prøver å virke kule med diverse trykk, for eks. nummer eller tekst.

Noen som er ening?

Og her er jeg visst nesten den eneste som faktisk liker zizzi klærne og synes de er fine på oss litt lubne.

Anonymous poster hash: 4fecb...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finner noen fine plagg innimellom, blant annet klassiske jeans og enkle topper. Men synes generelt at det er mye dårlig, håpløse utringninger, dårlig søm, kleine detaljer (nei, jeg blir ikke mer ungdommelig eller fresh av paljetter eller kleine ord/mønstre). Savner mer klassiske, enkle og fine plagg, formsydd, UTEN strikk nederst, med v-hals eller annen pen/enkel utringning og uten mønster og dill. Kjøpte to capri og en cardigan der i sommer - perfekte plagg men dessverre utsolgt på et øyeblikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp enig i dette, overdelene ser nesten ut som en sekk. Når man er litt lubben har man ofte deler av kroppen man vil framheve. Jeg har store lår og rompe, men prøver å fremheve midjen. Før fant jeg mere topper som gikk litt inn på midjen, men allikevel hadde god lengde så det skulle lår og rompe. Dessverre sjelden jeg finner dette og iallefall ikke på zizzi. Om man har en stor byste, men mindre nedentil så kan klærne til zizzi kanskje være fine

Anonymous poster hash: a4f9e...567

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten en plus size butikk som har enda verre klær enn Zizzi, nemlig Alexis Mote i Oslo. De har også nettbutikk, http://www.alexismote.no . De har noen få fine ting, men mesteparten er forferdelig.

Noen eksempler:

70809_Tone_Tone_kjole_1.jpg

69880_Handberg_Handberg_kjole_1.jpg

70128_Sempre_Piu_Sempre_Piu_topp_1.jpg


Anonymous poster hash: 7e456...40b



Anonymous poster hash: 7e456...40b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at mange er enige, og at det ikke bare er meg som er sær. Jeg savner plagg som fremhever midjen og ikke ser ut som en uformelig potetsekk. Ideelle plagg for min kroppsfasong er de som følger kroppens linjer, men uten å sitte for stramt. De bør framheve midjen, men skjule magen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...