Gå til innhold

Til alle spanjoler/dere som kjenner spansk kultur godt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

er litt forvirret her. 

For noen år siden flyttet mamma med meg inn til sin nye kjæreste som er fra Spania. Han hadde da bodd noen år i Norge.

Da jeg var 17-18 år var jeg av personlige grunner ganske mye hjemme og traff ikke så veldig mange venner. 

Han var på den tiden veldig opptatt av hvorfor jeg "som var så pen" (i hans øyne) ikke hadde en haug med gutter etter meg og hvorfor jeg ikke hadde kjæreste. Jeg svarte da at jeg ikke var så interessert i en kjæreste akkurat da, og det skjønte han ikke hvorfor. Spurte da om jeg aldri tenkte på gutter og om jeg ikke ønsket nærhet. Jeg svarte bare: "Nei." 
Han ble enda mer overrasket og spurte meg om jeg aldri "eksperimenterte med meg selv alene på rommet mitt" og om jeg aldri "hadde varme følelser for noen gutter".

Denne samtalen gjentok seg 2-3 ganger til og alltid når mamma var på jobb.

Så ba han meg om å gi ham en klem. Jeg var for usikker på den tiden og kjente han heller ikke så godt ennå til å si han imot så jeg gjorde som han sa og lot han klemme meg. Han klemte meg ganske lenge og strøk meg over håret og ryggen, ned til hoftene og pustet litt tungt. Etter klemmen spurte han "Ja? Kjente du noe? Ingen varme i kroppen?" og jeg svarte selvfølgelig nei. Dette gjentok seg senere og han ba meg da i tillegg om å kysse han på kinnet. Svarte da også at jeg ikke kjente noen varme (hvorfor skulle jeg få slike følelser for stefaren min?).

På den tiden drev han også og så på kroppen min hele tiden og kommenterte den "sexy rumpa" mi veldig ofte, kommenterte utseendet mitt veldig mye og så på meg hele tiden.

En annen gang (fortsatt rundt 17-18 år) da jeg var alene hjemme med han så fikk jeg lov til å leke litt med DJ-greiene hans og han drev å lærte meg hvordan man bruker det. Han ga meg et glass sprit blandet med brus. 
Det var litt trangt der DJ-utstyret sto og han sto rett bak meg for å justere på DJ-utstyret og danset i takt med musikken og kom hele tiden tilfeldigvis borti rumpa mi med underlivet sitt og sto veldig nærme meg. Jeg stivnet til og ville slå han, dytte han vekk men klarte ikke gjøre noe. Det ble med det. Han hører mamma kommer hjem. Slår umiddelbart av musikken, tar glasset mitt inn på kjøkkenet og sier til meg "Dette her blir bare mellom oss", så går han ut og kysser mamma velkommen hjem og oppfører seg som om ingenting skulle ha skjedd. 

Han sier nå, etter at jeg har fortalt alt til mamma og ho har konfrontert han med dette at han kun ville hjelpe meg til å få varme følelser for gutter og at han ikke mente noe mer med det han gjorde. Han ville enkelt og greit bare hjelpe meg. Han unnskylder det hele med at i Spania, der hvor han kommer fra er det helt normalt å kunne være så åpen om tingene og at han var bekymret for at jeg ikke hadde noen kjæreste eller en gjeng med gutter som var interessert i meg.

Han skylder hele tiden på at det er mer vanlig i Spania å kommentere slike ting og at kulturene i Spania og Norge er forskjellige. Det jeg lurer på her er om dette er normal oppførsel i Spania eller om det bare er noe han bruker som unnskyldning. 
Jeg mener at dette er veldig feil å gjøre mot sin stedatter selv om det kun var meningen å hjelpe og vil tro at selv i Spania så er ikke dette akseptabelt. 

Jeg ønsker å høre deres meninger om dette og da helst fra de av dere som enten er spanske eller kjenner godt til spansk kultur. 
 



Anonymous poster hash: 7ab26...cd8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vanlig i Spania, USA, Kina eller Zimbabwe. Eller på Mars. Mannen er en gris. Gikk langt over streken og moren din burde dumpe han umiddelbart. Æsj, for en ekkel fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig i Spania, USA, Kina eller Zimbabwe. Eller på Mars. Mannen er en gris. Gikk langt over streken og moren din burde dumpe han umiddelbart. Æsj, for en ekkel fyr.

Tusen takk, veldig glad for svaret ditt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...