Gå til innhold

Hawaii og bagasje


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestilt tur til Hawaii. Vi skal mellomlande en annen plass i USA før vi skal videre. Må vi hente bagasjen og sjekke den inn på nytt før vi reiser videre til Hawaii?

Har bestilt turen gjennom et reiseselskap.



Anonymous poster hash: 3531f...57a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bestilt tur til Hawaii. Vi skal mellomlande en annen plass i USA før vi skal videre. Må vi hente bagasjen og sjekke den inn på nytt før vi reiser videre til Hawaii?

Har bestilt turen gjennom et reiseselskap.

Anonymous poster hash: 3531f...57a

Ja det må du, men de gangene jeg har gjort det så har det vært mye enklere enn på Gardermoen. Sist gang, for et par uker siden, så hadde de drop-off rett etter passkontrollen, som igjen var rett ved bagasjebåndene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Er så redd for å få for dårlig tid. Har 2 timer på oss Jeg henter jo bagasjen der alle andre henter sin. og så må jeg finne ut hvor den skal sjekke inn. Håper jeg finner frem. :(

Litt stresset.



Anonymous poster hash: 3531f...57a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, to timer hørtes litt lite ut. Jeg reiste til USA med mellomlanding i København og Washington. Startet med 15 min forsinkelse fra Oslo som gjorde at flyet fra København ble 30-45 min forsinket pga bagasjen vår. Deretter måtte vi stå i lang kø på passkontroll i Washington, og alle som sto i køen skulle også rekke nytt fly så nytter ikke å spørre om å få komme lenger frem i køen.

All bagasjen sto rett utenfor passkontrollen så vi fant fort vår og fikk fort levert den før vi måtte gjennom en ny sikkerthetskontroll (som også gikk fort). Deretter løp vi til gaten og vi trengte heldigvis ikke ta tog til ny terminal, kom til gaten rett etter at flyet hadde dratt.

Da gikk vi til en servicedesk og fikk byttet fly(uten å betale noe ekstra) og måtte overnatte på flyplassen. Kunne få en rabatt på et hotell, men vi tok ikke sjansen på å ikke rekke flyet tidlig dagen etterpå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har snakket med flyselskapet. 2 timer skulle holde sa de. Litt skeptisk likevel. Eg skal og litt langt på flyplassen, men det må gå fint. :)



Anonymous poster hash: 3531f...57a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken flyplass? Det som kan ta tid er immigration, har vært med på alt mellom, 5, min og 3 timer.

Anonymous poster hash: c847f...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har snakket med flyselskapet. 2 timer skulle holde sa de. Litt skeptisk likevel. Eg skal og litt langt på flyplassen, men det må gå fint. :)

Anonymous poster hash: 3531f...57a

Og så lenge du har bestilt hele reisen samlet så fikser flyselskapet nytt fly til deg:) kjipt der og da hvis det ikke går, men du kommer hvertfall frem uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å være rask fra flyet til passkontrollen, ikke stopp for å gå på do om du ikke absolutt må, sitt gjerne langt framme i flyet så du kommer raskt ut og gå fort, da kommer du i det minste forran de andre på ditt fly i køen.

Passkontrollen kan ta LANG tid, alt etter som hvilken flyplass dere lander på og om det er mange andre internasjonale fly som lander samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...