Gå til innhold

Hjemmelaget bounty


Gjest Badabing

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg har lyst til å forsøke meg på hjemmelaget bounty, men finner så mange oppskrifter at jeg ikke klarer å velge. Er det noen som har en utprøvd oppskrift å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokosmasse:

  • 50 g kokosolje (cocosa)
  • 2 ss sukrin (eller sukker)
  • 2 dl kokosmelk
  • 200 g kokosmasse

Sjokoladetrekk:

  • 100 g mørk sjokolade (70 %)
  • 2 ss kokosolje
  • Litt kokos til å drysse over som pynt

Fremgangsmåte:
Smelt kokosolje på svak varme eller over vannbad. Tilsett kokosmelk og rør godt. Ha så i kokosmassen og sukkeret og bland alt godt sammen. Sett massen til avkjøling i kjøleskap. Form til SMÅ kuler (eller andre former) ved å klemme dem fast med hendene. Legg bitene på et stekebrett med bakepapir og sett det i fryseren til kokosbitene er frosne. Lag sjokoladetrekket ved å smelte sjokolade og koksolje sammen på svak varme i en kjele (eller over vannbad). Dypp de iskalde kokosbitene i sjokolade ved hjelp av en gaffel og legg dem på brettet med bakepapir. Dryss over litt kokos umidelbart (sjokoladen stivner fort).

Sett bountysjokoladen kjølig til sjokoladen har stivnet. Legg så over i en beholder. Oppbevares kjølig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh,så flott! Tusen takk, her har jeg faktisk alle ingrediensene også. :)

Jeg bruker den samme som ovenfor, og det blir utrolig godt :)

Men trikset er faktisk å dekke dobbelt med sjokolade :nigo:

MEN - du skal altså ikke tilsette hele kokosboksen, kun kjøttet etter den har stått i kjøleskapet i ca 2 timer. Det er viktig.

Oppbevares i kjøleskap :) NAM

Anonymous poster hash: 046f3...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg bruker den samme som ovenfor, og det blir utrolig godt :)

Men trikset er faktisk å dekke dobbelt med sjokolade :nigo:

MEN - du skal altså ikke tilsette hele kokosboksen, kun kjøttet etter den har stått i kjøleskapet i ca 2 timer. Det er viktig.

Oppbevares i kjøleskap :) NAM

Anonymous poster hash: 046f3...84b

Takk for tips! :) Jeg skjønte dessverre ikke det her. Hva mener du med kokosboksen?

Tror du de holder seg en time utenfor kjøleskap, eller smelter det helt da? Tenkte å ha dem med meg til en sammenkomst i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Badabing

Jeg fant ut av det, og de ble veldig gode! Smakte kanskje ikke helt som bounty, men jeg hadde ikke det doble laget med sjokolade siden noen hadde forsynt seg av sjokoladen. :P Takk for oppskrift! Alle bitene forsvant da jeg hadde dem med i en bursdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...