Gå til innhold

Pus skadet for n`te gang av nabokatter


Gjest No wonder woman

Anbefalte innlegg

Hei

Vil lufte noen tanker. I går hadde Mikkel for 3 gang fått bank av ukastrerte hannkatter. Stakkarn halter. Fikk han til dyrelegen og da kunne han fortelle at han hadde et bitt i foten. Så nå må han på penicilinkur igjen. Og ikke for å snakke hvor dyrt det er å bare være innom en liten tur hos dyrelegen. 1200 for 10 min.

I det siste har vi hatt en svær hannkatt utenfor hos oss, han kan også stå rett utenfor katteluken og titte inn. Pinglene mine er redd han. Og jeg gjør mitt beste for å skremme han bort, men på natten har jeg ingen kontroll.

Problemet er at jeg ikke vet hvem som eier katten. Og om jeg hadde vist det så ville jeg ha snakket med eierne og bedd dem kastrere katten. Synes dere dette er en grei fremgangsmåte? Evt. noen andre tips til hva jeg kan gjøre med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg forstår det så er dine kastrerte. Det er også derfor de får juling desverre. Det er vel to alternativer. 1, få de andre i området til å kastrere sine. 2, begrense området til dine katter i form av inngjerding hvor de andre kattene heller ikke kan komme seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ha kattene inne om natten i det minste? Slik jeg ser det så virker det ikke som de har det noe godt ute så lenge det er slik, og da kan de jo like gjerne være inne når du ikke har muligheten til å passe på. Hvis de maser så får de bare venne seg til det. Og har du ikke sandkasse, så er det jo bare å anskaffe det. Katteluken burde også gå an å stenge av, håper jeg? Hvis ikke kan jo hannkatten komme inn, og det ville vel ikke være noe særlig.

Prøv å skremme den store hannkatten ordentlig fra å komme til deg og sitte utenfor døra di...feks med vann. Ikke spyle den med hageslangen akkurat, det kan den få skader av, men en mugge vann burde være ganske avskrekkende. Det gjør ingenting så lenge det er varmt i været og pusen vasker seg selv fort tørr.

Og ja, det ville være helt ålreit av deg å snakke med eieren til katten om kastrering, dersom du fant ut av hvem det var. Men det er vanskelig, mange katteeiere gir fullstendig blaffen, så trå varsomt. Men forklar at du har måttet bruke mange penger på katten din, at den stadig blir skadet osv.

Håper du finner ut av det. Hold oss oppdatert! Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt akurat samme problemer med min katt som har fått mye juling. Skikkelig slitsomt for både katten og meg.

Jeg føyer meg bare til d Grendel sier over her.

Min katt får ikke lov til å være ute på natten mer og må være inne før d er mørkt :) Bare d synes jeg har hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd.

Jeg kvier meg for å holde han inne på natten. Katten er jo nattedyr og det vil jo forringe hans livskvalitet, men på en anne side så er det jo ikke noe god livskvalitet å få juling på natten. Men blir det verre så skal jeg holde han inne. I første omgang har jeg lyst til å se om jeg kan finne eieren. Får spørre noen i gata her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd.

Jeg kvier meg for å holde han inne på natten. Katten er jo nattedyr og det vil jo forringe hans livskvalitet, men på en anne side så er det jo ikke noe god livskvalitet å få juling på natten. Men blir det verre så skal jeg holde han inne. I første omgang har jeg lyst til å se om jeg kan finne eieren. Får spørre noen i gata her...

Jeg vil bare si at jeg også kviet meg veldig for å holde pus inne. I begynnelsen fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet når jeg ikke kunne slippe han ut på kvelden.

Katter reagerer nok forskjellig, men nå går d kjempefint me han. Pus går ut på morgenen og er ofte borte mange timer. Går ut en tur på ettermiddagen igjen og kommer inn på kvelden. Natta sover han som oss og er mye roligere. Han virker som han har d kjempefint med d, og får ikke like mye juling lengre. :)

Uansett hva dere finner ut som er best for dere, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...