Gå til innhold

Dette tok kaka!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke problemet, mine foreldre gjorde dette ofte da jeg var på den alderen.

Er virkelig foreldre idag så hysteriske?

Ikke rart dagens ungdom er som den er...

Jeg kjenner en familie hvor alle tre barna brant inne mens faren var avgårde for å hente mor på kino. Tipper de angrer på at de ikke var mer "hysteriske". Aldri ok å reise fra sovende barn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At ting "som regel går bra" er ingen unnskyldning!

Barn SKAL passes på! Av edru voksne nok folk - i samme hus/leilighet!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en familie hvor alle tre barna brant inne mens faren var avgårde for å hente mor på kino. Tipper de angrer på at de ikke var mer "hysteriske". Aldri ok å reise fra sovende barn alene.

Herregud, hvor i verden var dette? Det er jo rett og slett forferdelig!

Anonymous poster hash: 26fa2...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du kanskje er litt småhysterisk men så har jeg ikke barn da

Ville ikke du blitt litt småhysterisk om du hadde et barn, og du lot barnet ligge å sove alene hjemme mens du gikk bort på butikken for å handle litt mat. Det er jo bare 5 min unna uansett.

Og når du kom hjem var f.eks. huset overtent ...

Eller f.eks. ytterdøran stod åpen og barnet lå ikke i sengen sin

Eller f.eks barnet lå på kjøkkengulvet og var kvalt av noe

Kom gjerne på flere eksempler på hva som kan skje ...

Hvordan kunne du unngått dette?

Anonymous poster hash: 26fa2...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes du kanskje er litt småhysterisk men så har jeg ikke barn da

Jeg har heller ikke barn, men syns far var uansvarlig! Så sint jeg ville blitt hvis det hadde skjedd meg.

Anonymous poster hash: 123a4...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et sjansespill hver eneste gang. Tenk deg den fortvilelsen og angeren om det en dag skjedde barnet noe.



Anonymous poster hash: 41fc4...3be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvor i verden var dette? Det er jo rett og slett forferdelig!

Anonymous poster hash: 26fa2...abd

Det var ca en mil fra her hvor jeg bor, og det er mange år siden, men foreldrene kom seg aldri over tragedien. Naturlig nok. Og det bare viser hvor kort tid det skal til før noe forferdelig kan skje. Oddsene er selvfølgelig ikke store, men hvorfor ta sjansen? Det finnes taxi, buss, tog, bekjente man kan få til å kjøre seg, i stedet for å risikere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke ok, og han kan du ikke stole på. Neste gang du skal noe må du skaffe kompetent barnevakt, selvom han nekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en i roman for noen år siden, foreldrene til babyen skulle ut å reise. Barnevakten ringte og meldte om at hun var forsinket, hadde forsovet seg. Det ville bli ca 5 minutter hvor babyen måtte ligge alene. Barnevakten kom aldri, hun kolliderte på vei til babyen å døde. Foreldrene kom hjem til et stille hus......

Jeg tenker alltid på den historien når jeg hører om barn som er alene.

Jeg synes ikke du er hysterisk, men heller ansvarlig :)

Anonymous poster hash: 812f7...d65

Det der høres ihvertfall hysterisk ut...

Hvis barnet aldri ellers våkner på natten, hvorfor skulle det plutselig våkne den ENE natten han gikk ut for å hente de andre barna?

Uansett - det har jo litt å si hvor lenge han var borte. 20 eller 30 min er OK, over en time er litt vel lenge...

Anonymous poster hash: 33329...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke du blitt litt småhysterisk om du hadde et barn, og du lot barnet ligge å sove alene hjemme mens du gikk bort på butikken for å handle litt mat. Det er jo bare 5 min unna uansett.

Og når du kom hjem var f.eks. huset overtent ...

Eller f.eks. ytterdøran stod åpen og barnet lå ikke i sengen sin

Eller f.eks barnet lå på kjøkkengulvet og var kvalt av noe

Kom gjerne på flere eksempler på hva som kan skje ...

Hvordan kunne du unngått dette?

Anonymous poster hash: 26fa2...abd

Herregud. Snakk om å blåse ting ut av proporsjoner.

Tenk deg dette da;

Du går med barnet ditt på tur...dere går på fortauet, og plutselig svinger en bil og kjører rett mot dere, dere klarer ikke komme dere vekk og bilen meier ned dere begge, barnet dør og du overlever; hvordan hadde du levd med dette?

Enn ; du sitter ute med barnet ditt og leker. Du snur deg for å hente noe drikke, men da du snur deg tilbake igjen så har nabohunden klart å bite i hjel ungen din.

Enn denne da;

Du sitter hjemme og ser barnetv med barnet ditt, og må på do. Du tar selvfølgelig med deg barnet på do, men siden det er så lite så må du bære barnet ned trappen. Plutselig sklir du ned trappen og ungen faller og slår seg stygt. Hvordan kunne du da leve med deg selv?

Osv....osv...

Anonymous poster hash: 33329...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ofte alene i korte perioder pga slike ting da jeg var liten. Enten pga henting eller kjappe turer over til naboen. Kommer helt an på hvor lenge han var borte. 15 minutter synes jeg er greit om barnet er på et sikkert sted.

Ja, man kan komme ut for en ulykke og ja det kan begynne å brenne. Men personen som passer på barnet alene kan også falle om hjemme e.l.

Selvfølgelig bør barnet være under oppsyn, men jeg synes det er ok med noen minutter i unntakstilfeller.



Anonymous poster hash: b2ac1...470
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kunne han ikke ta på barnet en varm dress og tatt henne med?! Barnet hadde jo bare fortsatt å sove i bilen uansett, så er det bare å legge over igjen om det var helt krise?! Eller ringt litt rundt for å høre om noen kunne stikke over en liten stund så han fikk henta de andre barna! Kan det være så vanskelig. Det hender en sjelden gang når det har vært krise. at jeg har måttet hente mannen veldig seint på natta, og da tar jeg bare opp 3,5 åringen, tar på en tjukk ulldress og lue, og setter henne i bilen, hun sover og fortsetter å sove i bilen og blir bare lagt over når vi kommer hjem. Er jo helt uhørt å la et så lite barn være hjemme alene!



Anonymous poster hash: be4fc...f11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er du sammen med fordi? Herregud han er en vandrende risiko, du må jo ta affære! Han kan jo ikke stoles på!

Ansvarsløst av deg å la han HA ansvar når du vet han ikke er i stand til å ta det!

Anonymous poster hash: 0c407...bfa

folk vet jo ikke at den de er sammen med ikke kan stoles på før de eventuelt gjør noe slikt da. Tipper de som har opplevd at partneren er utro ikke visste at de ikke kunne stole på den personen heller. Ha litt mer enn tunnelsyn da du :P

Anonymous poster hash: be4fc...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne han ikke ta på barnet en varm dress og tatt henne med?! Barnet hadde jo bare fortsatt å sove i bilen uansett, så er det bare å legge over igjen om det var helt krise?! Eller ringt litt rundt for å høre om noen kunne stikke over en liten stund så han fikk henta de andre barna! Kan det være så vanskelig. Det hender en sjelden gang når det har vært krise. at jeg har måttet hente mannen veldig seint på natta, og da tar jeg bare opp 3,5 åringen, tar på en tjukk ulldress og lue, og setter henne i bilen, hun sover og fortsetter å sove i bilen og blir bare lagt over når vi kommer hjem. Er jo helt uhørt å la et så lite barn være hjemme alene! Anonymous poster hash: be4fc...f11

jeg også tok med meg sovende barn om jeg måtte en liten kjøretur. Hadde ikke turt å latt det vær alene, tenk så redd barnet hadde blitt om det plutselig våknet, og helt alene i huset.

Anonymous poster hash: 3848a...00e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg også tok med meg sovende barn om jeg måtte en liten kjøretur. Hadde ikke turt å latt det vær alene, tenk så redd barnet hadde blitt om det plutselig våknet, og helt alene i huset.

Anonymous poster hash: 3848a...00e

Ja det er jo bare å ta det med om det ikke er mulig å gjøre det på noen annen måte. De er jo så i drømmeland at de merker ikke at de blir flytta på en gang. De få gangene jeg har måttet gjøre det her har det aldri vært noe problem. Har jeg vært borte hos gode venner og lagt frøkna der, så er det jo bare å pakke på henne tøy og legge hun over igjen i sin seng når vi kommer hjem.

Anonymous poster hash: be4fc...f11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere hatt det i dag TS? snakket noe mer om saken?



Anonymous poster hash: caa1c...e6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han fyllekjørte, så er jo sjansene enda litt mindre for at han ikke kommer seg hjem til barnet..



Anonymous poster hash: 2ecfd...dcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Snakk om å blåse ting ut av proporsjoner.

Tenk deg dette da;

Du går med barnet ditt på tur...dere går på fortauet, og plutselig svinger en bil og kjører rett mot dere, dere klarer ikke komme dere vekk og bilen meier ned dere begge, barnet dør og du overlever; hvordan hadde du levd med dette?

Enn ; du sitter ute med barnet ditt og leker. Du snur deg for å hente noe drikke, men da du snur deg tilbake igjen så har nabohunden klart å bite i hjel ungen din.

Enn denne da;

Du sitter hjemme og ser barnetv med barnet ditt, og må på do. Du tar selvfølgelig med deg barnet på do, men siden det er så lite så må du bære barnet ned trappen. Plutselig sklir du ned trappen og ungen faller og slår seg stygt. Hvordan kunne du da leve med deg selv?

Osv....osv...

Anonymous poster hash: 33329...4cf

For en elendig sammenligning! Man er jo tilstede med barnet i de situasjonene du beskriver!! Her er det noen som har reist fra et barn.

Anonymous poster hash: ec7a0...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...