Gå til innhold

Hvor lang per vei fra hjem - barnehage ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS her

Takk for respons!

Jeg visste ikke om det skulle bli mye for hver dag - frem og tilbake så til jobb men da ser jeg at det burde være problemfritt, og takk for at dere klarner tanken min :D



Anonymous poster hash: 95952...eb5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjører i 10 min til barnehagen, alt for langt å gå. Dere er heldige med kun 500m

Anonymous poster hash: 08069...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører i 10 min til barnehagen, alt for langt å gå. Dere er heldige med kun 500m

Anonymous poster hash: 08069...4c2

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: 95952...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker drøyt 20 minutter, kanskje nærmere 25, om jeg går til bhg. Noe mer tilbake pga bakker. Da må barnet stå på ståbrett. Det er for langt for han å gå. Vi kan ta bussen deler av veien, og det hjelper litt, selv om vi ikke sparer så mye tid, mest energi. Når jeg skal jobbe igjen er det litt knotete med buss og tbane etterpå for å komme på jobb, men når det ikke er snø pleier vi å sykle, og sykkelvogn er helt genialt. Det er absolutt ikke så tungt som det ser ut som. Kan det være noe for dere også? Sykkel kan eventuelt settes igjen i bhg dersom det er for langt å sykle videre til jobb. Ulempa med sykkel er at barnet kan finne på å sovne i sykkelvogna på vei hjem, samt at det er vanskeligere å prate. Som det nevnes over er det mange fine samtaler vi har hatt med eldste på ståbrettet :-)

Anonymous poster hash: 1beeb...5fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker drøyt 20 minutter, kanskje nærmere 25, om jeg går til bhg. Noe mer tilbake pga bakker. Da må barnet stå på ståbrett. Det er for langt for han å gå. Vi kan ta bussen deler av veien, og det hjelper litt, selv om vi ikke sparer så mye tid, mest energi. Når jeg skal jobbe igjen er det litt knotete med buss og tbane etterpå for å komme på jobb, men når det ikke er snø pleier vi å sykle, og sykkelvogn er helt genialt. Det er absolutt ikke så tungt som det ser ut som. Kan det være noe for dere også? Sykkel kan eventuelt settes igjen i bhg dersom det er for langt å sykle videre til jobb. Ulempa med sykkel er at barnet kan finne på å sovne i sykkelvogna på vei hjem, samt at det er vanskeligere å prate. Som det nevnes over er det mange fine samtaler vi har hatt med eldste på ståbrettet :-)

Anonymous poster hash: 1beeb...5fc

Ts her ;)

Hun blir ett år til høsten ;)

Vi må gå først til t bane ca 700 meter så hoppe av så gå til bhg og leverer så tilbake til t bane så til byen og gå/buss til jobb ;)

Ja derfor usikker om blir mye tilslutt hver dag eller får bruke bil og kjøre - parkere ved t bane :)

Anonymous poster hash: 95952...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant en barnehage som er både 500-650 meter pr vei og tilbake. Vi er to. En henter og en leverer. Høres mye ut når man går frem og tilbake til t bane for videre til jobb. Hvordan er deres ?

Anonymous poster hash: 95952...eb5

du tuller nå? Har du ikke bein å gå på? Er det rart folk blir overvektige i samfunnet sier jeg!

Anonymous poster hash: a3930...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 7-800 meter til bhg da hun gikk der. Skulle jeg rett videre på jobb kjørte vi, men hvis jeg ikke begynte på jobb før seinere, gikk vi. Tok 7-8 minutter med ungen i vogn, lenger tid da hun begynte å gå selv selvfølgelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Om vi bytter til vår bydel ville vi spasert omlag 15/20 min hver vei.

Nå har vi plass i annen bydel, og spaserer mannen 10-15 min til kollektiv, og jogger ca 4,5 km fra kollektiv via bhg til jobb(alt i Oslo sentrum). En vei, altså han jogger/går tilsammen 10 km hver dag.

Han kunne tatt kollektiv hele veien, men pga knotete bytter er det lettere å jogge/gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...