Gå til innhold

Brukte opp husleia på andre ting. Hva gjør jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jo soleklart at dette er NAV sin feil. Siden pengene har gått direkte til huseier alle andre ganger, så skal jo ikke det inn på konto til TS uten varsel om at det har skjedd.

Om det hadde skjedd meg, så hadde jeg selvfølgelig BRUKT pengene. Kanskje stilt litt spm til hvorfor jeg hadde mer enn normalt, men antageligvis ikke tenkt så mye mer over det. Husleien skal jo betales direkte til huseier, så da forventer man jo selvfølgelig at det er gjort uten å måtte stille spm til det.

Men dette er jo NAV i et nøtteskall!

 

Dette kalles økonomisk uansvarlighet. En har da ansvar for sin egen økonomi. Feil skjer, og da er det DITT ansvar å oppdage feilen og melde ifra/ta saken i egne hender. Dette er totalt ansvarsfraskrivelse. Man kan da ikke bruke opp pengene på hva enn man vil på grunn av at man har fått for mye penger på konto på grunn av en feil. Ærlig talt... Hvor gammel er du? 

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Dette kalles økonomisk uansvarlighet. En har da ansvar for sin egen økonomi. Feil skjer, og da er det DITT ansvar å oppdage feilen og melde ifra/ta saken i egne hender. Dette er totalt ansvarsfraskrivelse. Man kan da ikke bruke opp pengene på hva enn man vil på grunn av at man har fått for mye penger på konto på grunn av en feil. Ærlig talt... Hvor gammel er du? 

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

 

når man har fått for mye penger på konto*

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har aldri prøvd å legge skylden på NAV. Det er jo mitt problem og ansvar. 

Hvor står det at jeg ønsker å skylde på NAV?

Anonymous poster hash: f0c80...c9a

 

Som du ser var ikke innlegget et svar til deg, men til vedkommende som mente at NAV er ansvarlig for det som har skjedd. Det er slik siteringer fungerer. 

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har heldigvis depositum som jeg håper at husleien kan bli trekt i fra. 

Det jeg er bekymret for er å miste støtten jeg har av NAV, og at de ikke lenger vil hjelpe meg med neste husleie og den etter der igjen. 

Jeg har desverre ikke tv, stereo, sofa, fet mobiltelefon eller sykkel ect.

Jeg solgte det meste av tingene mine før jeg ba NAV om hjelp, og sitter igjen med kun det aller nødvendigste jeg trenger for å leve. De få møblene jeg har i hybelen har jeg fått kjøpt brukt på finn.no og jeg ville nok ikke klart å gi det bort en gang fordi det er gamle, stygge ting uten verdi i hele tatt. 

Tusen takk for gode tips. Tror jeg bare må kontakte NAV og fortelle hva jeg har gjort. :(

Anonymous poster hash: f0c80...c9a

 

Virker som at du lever med en standard ikke engang syrerne hadde godtatt, en standard som de hadde flydd til media med. 

Anonymous poster hash: d9c93...6ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette kalles økonomisk uansvarlighet. En har da ansvar for sin egen økonomi. Feil skjer, og da er det DITT ansvar å oppdage feilen og melde ifra/ta saken i egne hender. Dette er totalt ansvarsfraskrivelse. Man kan da ikke bruke opp pengene på hva enn man vil på grunn av at man har fått for mye penger på konto på grunn av en feil. Ærlig talt... Hvor gammel er du? 

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

 

Selvfølgelig har man et ansvar. Men jeg har selv tabbet meg ut og endt opp med -5000,- på konto. Så jeg kjenner situasjonen veldig godt. Og det skal jo aldri gjenta seg for min del.

Samme har skjedd med TS her nå. Dette har skjedd denne ene gangen nå. Så skal det bli SÅ forpult mye hets og dritt pga den ene tabben? Ikke bare det, men leste at vedkommende har hatt problemer med rus, og det er et tilfelle som er ganske alvorlig. Om du i det hele tatt har kjennskap til rusavhengige (alkohol og stoff) mennesker, så skjønner du dilemmaet her. Burde ihvertfall vise litt mer forståelse.

 

Nå velger forhåpentligvis TS og oppsøke nav for å fortelle hva som faktisk har skjedd. Så da tilsier jo det at vedkommende tar ansvar for sin egen tabbe.

 

Og står fortsatt ved at dette er NAV i et nøtteskall. SPESIELT siden det med rusproblemer kom opp i tråden her. Det er nok noe NAV er fullstendig klar over. Som igjen tilsier at vedkommende ALDRI burde hatt de pengene på konto!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selg sofa, komfyr,seng,klær. Hva som helst.



Anonymous poster hash: 541f1...734
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig har man et ansvar. Men jeg har selv tabbet meg ut og endt opp med -5000,- på konto. Så jeg kjenner situasjonen veldig godt. Og det skal jo aldri gjenta seg for min del.

Samme har skjedd med TS her nå. Dette har skjedd denne ene gangen nå. Så skal det bli SÅ forpult mye hets og dritt pga den ene tabben? Ikke bare det, men leste at vedkommende har hatt problemer med rus, og det er et tilfelle som er ganske alvorlig. Om du i det hele tatt har kjennskap til rusavhengige (alkohol og stoff) mennesker, så skjønner du dilemmaet her. Burde ihvertfall vise litt mer forståelse.

 

Nå velger forhåpentligvis TS og oppsøke nav for å fortelle hva som faktisk har skjedd. Så da tilsier jo det at vedkommende tar ansvar for sin egen tabbe.

 

Og står fortsatt ved at dette er NAV i et nøtteskall. SPESIELT siden det med rusproblemer kom opp i tråden her. Det er nok noe NAV er fullstendig klar over. Som igjen tilsier at vedkommende ALDRI burde hatt de pengene på konto!

Hvorfor er det mer OK å være uansvarlig med rus og ikke f.eks bruke noen ekstra penger på dyrere mat enn first price og klær man trenger? Hvorfor er man nærmest unnskyldt fordi at man er rusmisbruker? Hun valgte som sagt selv å bruke svært mye penger på dette og visste at det var galt når hun gjorde det. Det var ikke snakk om 1000 kr ekstra på konto men 6000. Da får man så ta konsekvensene deretter.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er det mer OK å være uansvarlig med rus og ikke f.eks bruke noen ekstra penger på dyrere mat enn first price og klær man trenger? Hvorfor er man nærmest unnskyldt fordi at man er rusmisbruker? Hun valgte som sagt selv å bruke svært mye penger på dette og visste at det var galt når hun gjorde det. Det var ikke snakk om 1000 kr ekstra på konto men 6000. Da får man så ta konsekvensene deretter.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

 

Hvorfor? Fordi at det å være rusmisbruker ikke er et valg man tar, men en sykdom som spiser opp både deg og pengene. Det er en veldig stor forskjell på å være narkoman og bruke opp pengene sine fordi man er syk og på å være helt frisk og gå ut å bruke penger for å kjøpe dyre klær og dyr mat. 

Hvis du ikke forstår den vesentlige forskjellen tror jeg aldri du har slitt med et avhengighetsproblem. Det er en grunn til at så mange mennesker mister alt de har pga. rusproblemer, og det er ikke fordi de selv har så utrolig lyst. :) 

Anonymous poster hash: f0c80...c9a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det mer OK å være uansvarlig med rus og ikke f.eks bruke noen ekstra penger på dyrere mat enn first price og klær man trenger? Hvorfor er man nærmest unnskyldt fordi at man er rusmisbruker? Hun valgte som sagt selv å bruke svært mye penger på dette og visste at det var galt når hun gjorde det. Det var ikke snakk om 1000 kr ekstra på konto men 6000. Da får man så ta konsekvensene deretter.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

Fordi rus og narkotika ikke er heeeelt det samme som du beskriver her.

TS får hjelp og så lenge ikke dubselv har vært i situasjonen ts er i, så synes jeg du skal forlate tråden om ikke du har noe kunnskap om hvor vanskelig det kan være når pengene plutselig er der.

TS er sterk som får hjelp og det å sprekke skal ikke hetsen på, det er lov å gjøre feil.

Aldri sammenlign dyre matvarer med rus i en slik hetende kommentar! TS har det tøft og du hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 7ed5b...491

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Virker som at du lever med en standard ikke engang syrerne hadde godtatt, en standard som de hadde flydd til media med. 

Anonymous poster hash: d9c93...6ee

 

Standarden er vel egentlig ganske grei når husleien hennes er på 6000 kr. 

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har man et ansvar. Men jeg har selv tabbet meg ut og endt opp med -5000,- på konto. Så jeg kjenner situasjonen veldig godt. Og det skal jo aldri gjenta seg for min del.

Samme har skjedd med TS her nå. Dette har skjedd denne ene gangen nå. Så skal det bli SÅ forpult mye hets og dritt pga den ene tabben? Ikke bare det, men leste at vedkommende har hatt problemer med rus, og det er et tilfelle som er ganske alvorlig. Om du i det hele tatt har kjennskap til rusavhengige (alkohol og stoff) mennesker, så skjønner du dilemmaet her. Burde ihvertfall vise litt mer forståelse.

 

Nå velger forhåpentligvis TS og oppsøke nav for å fortelle hva som faktisk har skjedd. Så da tilsier jo det at vedkommende tar ansvar for sin egen tabbe.

 

Og står fortsatt ved at dette er NAV i et nøtteskall. SPESIELT siden det med rusproblemer kom opp i tråden her. Det er nok noe NAV er fullstendig klar over. Som igjen tilsier at vedkommende ALDRI burde hatt de pengene på konto!

TS får da ikke hets. Det er dere som påstår at NAV er ansvarlig for dette som får reaksjoner. 

Anonymous poster hash: 689ca...2b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor er det mer OK å være uansvarlig med rus og ikke f.eks bruke noen ekstra penger på dyrere mat enn first price og klær man trenger? Hvorfor er man nærmest unnskyldt fordi at man er rusmisbruker? Hun valgte som sagt selv å bruke svært mye penger på dette og visste at det var galt når hun gjorde det. Det var ikke snakk om 1000 kr ekstra på konto men 6000. Da får man så ta konsekvensene deretter.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

 

Ro deg ned, en eller annen gang kommer du også til å gjøre en tappe i livet med penger. Du får nok ikke hets for det som TS da. Ofte er det sånn at mennesker ikke har forståelse før de havner i samme situasjon selv. Jeg opplever det stadig med venninner, ikke akkurat når det kommer til økonomi, men andre ting. Da forstår de plutselig, sier unnskyld og forstår. Merkelig det der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor? Fordi at det å være rusmisbruker ikke er et valg man tar, men en sykdom som spiser opp både deg og pengene. Det er en veldig stor forskjell på å være narkoman og bruke opp pengene sine fordi man er syk og på å være helt frisk og gå ut å bruke penger for å kjøpe dyre klær og dyr mat. 

Hvis du ikke forstår den vesentlige forskjellen tror jeg aldri du har slitt med et avhengighetsproblem. Det er en grunn til at så mange mennesker mister alt de har pga. rusproblemer, og det er ikke fordi de selv har så utrolig lyst. :)

Anonymous poster hash: f0c80...c9a

 

Du er ts, ikke sant?

Her beviser jo du at du til og med lager unnskyldninger for deg selv FORDI at du er rusmisbruker, og sier selv at dette er OK. Det er mange som er syke og lever like fattig som deg på NAV. Noen kunne ha valgt å bruke ekstra penger på bedre mat eller klær man TRENGER. Begge deler er uansvarlig og feil men den holdningen du viser nå synes jeg er på sin plass at du får konsekvenser. Mister du skolerett er det din egen feil. Dette kan du ikke skylde på rus.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi rus og narkotika ikke er heeeelt det samme som du beskriver her.

TS får hjelp og så lenge ikke dubselv har vært i situasjonen ts er i, så synes jeg du skal forlate tråden om ikke du har noe kunnskap om hvor vanskelig det kan være når pengene plutselig er der.

TS er sterk som får hjelp og det å sprekke skal ikke hetsen på, det er lov å gjøre feil.

Aldri sammenlign dyre matvarer med rus i en slik hetende kommentar! TS har det tøft og du hjelper ikke.

Anonymous poster hash: 7ed5b...491

Jeg får selv hjelp fra NAV og lever fattig. Hadde jeg fått ekstra penger inn på konto hadde jeg tatt kontakt pronto. Jeg trenger varmere klær og sko men det har jeg ikke råd til. Jeg skulle gjerne hatt råd til god mat i stedet for first price mat...  Ekstra penger på konto hadde såklart hjulpet her, men dette blir faktisk stjeling. Noe som ikke er greit... TS er ikke unnskyldt fordi at hun er rusmisbruker.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du er ts, ikke sant?

Her beviser jo du at du til og med lager unnskyldninger for deg selv FORDI at du er rusmisbruker, og sier selv at dette er OK. Det er mange som er syke og lever like fattig som deg på NAV. Noen kunne ha valgt å bruke ekstra penger på bedre mat eller klær man TRENGER. Begge deler er uansvarlig og feil men den holdningen du viser nå synes jeg er på sin plass at du får konsekvenser. Mister du skolerett er det din egen feil. Dette kan du ikke skylde på rus.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

 

Nei, jeg sier ikke at det her er ok, og hvis du leser tråden min, så har jeg faktisk sagt det flere ganger at dette er min egen feil. Jeg prøve å forklare AB hvorfor det er forskjell på når man bruker penger på narkotika og dyr mat. 

Jeg skylder ikke på rus, men på meg selv. Men nå er det nå sånn at jeg hadde en enorm sprekk, og derfor ikke kan selge noe av det jeg har "kjøpt". Takk for støtten med å få meg på  rett vei igjen :) 

Anonymous poster hash: f0c80...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned, en eller annen gang kommer du også til å gjøre en tappe i livet med penger. Du får nok ikke hets for det som TS da. Ofte er det sånn at mennesker ikke har forståelse før de havner i samme situasjon selv. Jeg opplever det stadig med venninner, ikke akkurat når det kommer til økonomi, men andre ting. Da forstår de plutselig, sier unnskyld og forstår. Merkelig det der :)

Jeg lever selv fattig på nav og mener at ts sin oppførsel er helt bak mål. Hun er ikke unnskyldt fordi at hun er rusmisbruker. Hun visste meget godt selv konsekvensene da hun brukte alle 6000 på rus.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jævla moralpolitiet på KG altså. Snakk og vær ærlig med NAV, og vær ydmyk - se deg rundt etter småjobber og prøv å tjen de inn selv. Du må stå på litt etter å ha sklidd ut sånn :)

 

Håper det løser seg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ts, ikke sant?

Her beviser jo du at du til og med lager unnskyldninger for deg selv FORDI at du er rusmisbruker, og sier selv at dette er OK. Det er mange som er syke og lever like fattig som deg på NAV. Noen kunne ha valgt å bruke ekstra penger på bedre mat eller klær man TRENGER. Begge deler er uansvarlig og feil men den holdningen du viser nå synes jeg er på sin plass at du får konsekvenser. Mister du skolerett er det din egen feil. Dette kan du ikke skylde på rus.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

Jammen herregud da!

Rus er ikke lengre et valg man tar når en er avhengig av det! Hvor vanskelig er det å forstå??

En rusavhengig velger ikke å bruke pengene sine på rus, de MÅ bruke pengene sine på rus, fordi de ikke klarer å stå imot presset i kroppen. Rus trumfer alt annet, og at NAV ga ut 6000 til en rusmisbruker som prøver å bli frisk er ufattelig godt jobba, og jo, da har NAV faktisk litt skyld i at pengene er borte. Hvorfor? Fordi ts får profesjonell hjelp for det, ergo, NAV vet at ts ikke kan ta ansvar for at pengene går til huseier. Altså, det var jo en grunn til at pengene gikk direkte frem til denne måneden, hvor noe gikk galt.

22 år og kan ikke betale egen regning til huseier? Det sier seg selv at det ligger en grunn bak på hvorfor ordningen var slik den var.

Anonymous poster hash: 7ed5b...491

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg sier ikke at det her er ok, og hvis du leser tråden min, så har jeg faktisk sagt det flere ganger at dette er min egen feil. Jeg prøve å forklare AB hvorfor det er forskjell på når man bruker penger på narkotika og dyr mat. 

Jeg skylder ikke på rus, men på meg selv. Men nå er det nå sånn at jeg hadde en enorm sprekk, og derfor ikke kan selge noe av det jeg har "kjøpt". Takk for støtten med å få meg på  rett vei igjen :)

Anonymous poster hash: f0c80...c9a

 

Det innlegget du skrev til meg beviser at du synes det er helt OK å gjøre slik. Du unnskylder din oppførsel med rus. Du visste hva som ville skje når du brukte såpass mye penger på rus. Takk for støtten? Støtten er at du trenger et stort spark i baken og ta deg sammen. Ta ansvar for det du har gjort. Forhåpentligvis ordner dette seg men om du mister skoleplassen er dette faktisk en konsekvens av dine handlinger.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen herregud da!

Rus er ikke lengre et valg man tar når en er avhengig av det! Hvor vanskelig er det å forstå??

En rusavhengig velger ikke å bruke pengene sine på rus, de MÅ bruke pengene sine på rus, fordi de ikke klarer å stå imot presset i kroppen. Rus trumfer alt annet, og at NAV ga ut 6000 til en rusmisbruker som prøver å bli frisk er ufattelig godt jobba, og jo, da har NAV faktisk litt skyld i at pengene er borte. Hvorfor? Fordi ts får profesjonell hjelp for det, ergo, NAV vet at ts ikke kan ta ansvar for at pengene går til huseier. Altså, det var jo en grunn til at pengene gikk direkte frem til denne måneden, hvor noe gikk galt.

22 år og kan ikke betale egen regning til huseier? Det sier seg selv at det ligger en grunn bak på hvorfor ordningen var slik den var.

Anonymous poster hash: 7ed5b...491

Hun sa selv at hun har vært nykter lenge mener jeg. Så hun MÅTTE ikke ha rus. Hun VALGTE å ta rus.

Anonymous poster hash: 8d05f...e0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...