Gå til innhold

Hva er verst av å bli avvist pga personlighet eller utseende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det verste med å bli avvist pga personlighet, er at folk er "høflige" og ikke forteller deg hva som var feil, samme opplegget etter jobbintervju. Man får ikke vite hvorfor man ikke fikk jobben.

Sånn er det vel uansett, enten det er personligheten eller utseendet? Jeg tenker at det er enklere å si at "man ikke passer sammen" eller "ikke har kjemi", enn at man rett og slett ikke syns vedkommende er pen nok.

Jeg syns det er verre å bli avvist pga utseende. Det får jeg liksom ikke gjort så mye mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis man blir avvist pga personlighet, kan man unnskylde det med at man ikke har kjemi, passer sammen, personen kjenner meg uansett ikke godt nok til å vite noe om meg osv.

Hvis man blir avvist pga utseende, er det mye vanskeligere å bortforklare. Vedkommende syntes bare ikke at jeg var pen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Sånn er det vel uansett, enten det er personligheten eller utseendet? Jeg tenker at det er enklere å si at "man ikke passer sammen" eller "ikke har kjemi", enn at man rett og slett ikke syns vedkommende er pen nok.

Jeg syns det er verre å bli avvist pga utseende. Det får jeg liksom ikke gjort så mye mer med.

blir ikke helt det samme, for er det utseendet blir msn ikke deita engang. Er det personlighet så deiter man en stund inntil den andre finner ut at det ikke funker pga personlighet, men da får du den: det er ikke deg men meg-talen. Man tør ikke si : Det ER deg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli avvist pga utseende er for meg en selvfølgelighet. Derfor blir jeg aldri avvist grunnet personlighet, fordi det aldri kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det høyden. Jeg er 165 cm. Den har jeg så lite jeg får gjort noe med uansett hvor mye jeg spiser riktig, trener, kler meg bra etc etc. Det hjelper ikke å ha et pent ytre, en ganske god personlighet men en høyde som gjør at kvinner overhode ikke anser en som potensiell kjæreste.



Anonymous poster hash: e4af0...47c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det høyden. Jeg er 165 cm. Den har jeg så lite jeg får gjort noe med uansett hvor mye jeg spiser riktig, trener, kler meg bra etc etc. Det hjelper ikke å ha et pent ytre, en ganske god personlighet men en høyde som gjør at kvinner overhode ikke anser en som potensiell kjæreste.

Anonymous poster hash: e4af0...47c

Jeg ser nok av korte menn med damer. Du må enten forbedre personlighet, legge fra deg krav, eller begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser nok av korte menn med damer. Du må enten forbedre personlighet, legge fra deg krav, eller begge deler.

Det ble nok litt feil formulert fra min side. Men vi snakket vel om hva som er verst å bli avvist for? Og for meg er det høyde. Jeg synes ikke det er noe trivelig å få slengt i tryne at jeg er for liten til å overhode være noen potensiell kjærestekandidat.

Damer kan man få selv om man er lav ja (og jeg har hatt kjærester som har vært en del høyere enn meg). Men jeg foretrekker heller at folk ikke liker meg som person, enn at jeg har korte forfedre jeg har arva høyda til. Det kan jeg gjøre så ekstremt lite med. ;)

Anonymous poster hash: e4af0...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok litt feil formulert fra min side. Men vi snakket vel om hva som er verst å bli avvist for? Og for meg er det høyde. Jeg synes ikke det er noe trivelig å få slengt i tryne at jeg er for liten til å overhode være noen potensiell kjærestekandidat.

Damer kan man få selv om man er lav ja (og jeg har hatt kjærester som har vært en del høyere enn meg). Men jeg foretrekker heller at folk ikke liker meg som person, enn at jeg har korte forfedre jeg har arva høyda til. Det kan jeg gjøre så ekstremt lite med. ;)

Anonymous poster hash: e4af0...47c

At det er verst, skjønner jeg. Men at kvinner ikke vil ha korte menn er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir ikke helt det samme, for er det utseendet blir msn ikke deita engang. Er det personlighet så deiter man en stund inntil den andre finner ut at det ikke funker pga personlighet, men da får du den: det er ikke deg men meg-talen. Man tør ikke si : Det ER deg.

Jo man kan bli deita og avvist fordi man ikke er pen: nettdating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er verst, skjønner jeg. Men at kvinner ikke vil ha korte menn er feil.

Som sagt ble det en liten feilformulering. :) Heldigvis er ikke alle så blinde på høyde (eller alle andre av disse listene med "kunne du datet" som man finner. :P )

Anonymous poster hash: e4af0...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ble det en liten feilformulering. :) Heldigvis er ikke alle så blinde på høyde (eller alle andre av disse listene med "kunne du datet" som man finner. :P )

Anonymous poster hash: e4af0...47c

Ja, skjønner, så jeg håper du ikke er en av disse som tror høyde er det eneste betydningsfulle i verden. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skjønner, så jeg håper du ikke er en av disse som tror høyde er det eneste betydningsfulle i verden. ;)

Vel, unektelig nok så er det et stor faktor for mange kvinner, når du opplever å bli

oversett/tilsidesatt mange nok ganger så føles det jo litt slik for vedkommende

det gjelder.

Samme med menn som misliker overvekt blant kvinner også, hjelper lite om du

er den mest greie, omsorgsfulle personen ever, du får aldri anledning til å vise det

uansett.

Anonymous poster hash: a88a7...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok litt feil formulert fra min side. Men vi snakket vel om hva som er verst å bli avvist for? Og for meg er det høyde. Jeg synes ikke det er noe trivelig å få slengt i tryne at jeg er for liten til å overhode være noen potensiell kjærestekandidat.

Damer kan man få selv om man er lav ja (og jeg har hatt kjærester som har vært en del høyere enn meg). Men jeg foretrekker heller at folk ikke liker meg som person, enn at jeg har korte forfedre jeg har arva høyda til. Det kan jeg gjøre så ekstremt lite med. ;)

Off topic, men høyde for kvinner er ikke det samme som høyde for menn mtp dating. Lave menn stiller med samme utgangspunkt på kjærestemarkedet som kvinner som veier for mye.

Anonymous poster hash: 1f618...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, unektelig nok så er det et stor faktor for mange kvinner, når du opplever å bli

oversett/tilsidesatt mange nok ganger så føles det jo litt slik for vedkommende

det gjelder.

Samme med menn som misliker overvekt blant kvinner også, hjelper lite om du

er den mest greie, omsorgsfulle personen ever, du får aldri anledning til å vise det

uansett.

Nettopp, og fostår veldig godt at det er kjipt. Selv er jeg mindre pen dame (er veltrent og slank), og det er så kjipt at jeg aldri får sjansen til å vise at jeg er snill og grei når menn aldri gir meg sjansen.

Anonymous poster hash: 1f618...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men høyde for kvinner er ikke det samme som høyde for menn mtp dating. Lave menn stiller med samme utgangspunkt på kjærestemarkedet som kvinner som veier for mye.

Anonymous poster hash: 1f618...6c2

Det nekter jeg å tro. Med tanke på hvor mange kjekke lave menn jeg ser med damer i motsetning til smellfeite men ansiktspene damer, så kan det umulig være like vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nekter jeg å tro. Med tanke på hvor mange kjekke lave menn jeg ser med damer i motsetning til smellfeite men ansiktspene damer, så kan det umulig være like vanskelig.

Kanhende, menn er mer overfladiske enn kvinner.

Anonymous poster hash: 1f618...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanhende, menn er mer overfladiske enn kvinner.

Anonymous poster hash: 1f618...6c2

Hehehe, nei. Menn er overfladiske på felt som angår utseende, kvinner er overfladiske

på felt som angår økonomi, status, jobb og slikt.

Anonymous poster hash: a88a7...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jo man kan bli deita og avvist fordi man ikke er pen: nettdating.

jo men da møter du personen en gang og det var det. Er det personlighet blir man gjerne prøvd ut en stund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, unektelig nok så er det et stor faktor for mange kvinner, når du opplever å bli

oversett/tilsidesatt mange nok ganger så føles det jo litt slik for vedkommende

det gjelder.

Samme med menn som misliker overvekt blant kvinner også, hjelper lite om du

er den mest greie, omsorgsfulle personen ever, du får aldri anledning til å vise det

uansett.

Anonymous poster hash: a88a7...4e7

At det er en stor faktor, kanskje, men jeg tror ikke den er så avgjørende som mange vil ha det til.

For i det jeg traff fyren jeg dater nå, så var det plutselig ikke noe problem at han var lavere enn meg, rett og slett fordi alt klaffet ;) Men er man usikker i utgangspunktet, så kan helt sikkert høyden ha noe å si.

For min del er ingen av delene så ille, for det betyr jo strengt tatt bare at jeg ikke møter denne ene personens preferanser. Det er jo et fåtall som oppfyller mine også, så det er ikke så overraskende.

Anonymous poster hash: 44ea0...2a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

I forhold, så håper jeg jo virkelig det er den andres personlighet som gjør at den ene gjør det slutt, og ikke utseende hans/hennes :overrasket:

Hvis det gjelder avvisninger av potensiell kjæreste også.

Hvis det er tilfeldig sexpartner det er snakk om, er det vel utseendet som betyr mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...