Gå til innhold

hjemme fra skolen pga forslått halebein?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente som går i niende klasse. I morges på tur til skolen sklei jeg på isen og datt rett på halebeinet. Det er veldig vondt og jeg lurer på om det er ok å være hjemme fra skolen pga forslått halebein?



Anonymous poster hash: b2610...d3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo veldig avhengig av hvor stor skaden er det.



Anonymous poster hash: d6361...8ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Hadde vondt ca hver dag da jeg gikk på skolen før. Det å ake i bakker på sklimatter, over et hopp og så lande på baken førte til vonde halebein. Det er ingenting å holde seg hjemme for.



Anonymous poster hash: 51ae8...e5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan sitte, stå eller gå så JA. Hvis du har veldig vondt, men likevel kan fungere normalt: NEI!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du sitte da? Synes ikke det høres ut som en god grunn, men vet at det skrekkelig vondt å feks brekke halebeinet, så om det er såpass alvorlig så synes jeg du skal gå til legen. Om du ikke føler det er vits, så er det nok ikke så ille at du må være hjemme heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sitte da? Synes ikke det høres ut som en god grunn, men vet at det skrekkelig vondt å feks brekke halebeinet, så om det er såpass alvorlig så synes jeg du skal gå til legen. Om du ikke føler det er vits, så er det nok ikke så ille at du må være hjemme heller.

Jeg gikk ikke til legen med 2 brukene ribbbein før det var gått over en uke. Det gjorde sykt vondt, men trodde ikke det var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er god nok grunn dersom du har vondt. Har selv slått halebeinet kraftig og det var j****g vondt, og så ømt at det var ubehagelig å sitte i et par dager etterpå. Du feiler neppe ungdomsskolen pga en ekstra dag fravær.

Anonymous poster hash: 60cbe...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, ikke god nok grunn. Da må du nok være hjemme lenge, for halebein som har fått seg en smell er trege til å bli bra igjen. Mitt brukte flere måneder. Og jepp, jeg gikk på skolen. (Det skjedde da jeg gikk i 8. klasse.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente i klassen min brakk halebeinet og hun satt på puter eller sto oppreist bakerst i klassen. Hun slapp gym, og fikk tilbud om å legge seg ned i storefri.

Anonymous poster hash: 1d329...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei? Hadde vondt ca hver dag da jeg gikk på skolen før. Det å ake i bakker på sklimatter, over et hopp og så lande på baken førte til vonde halebein. Det er ingenting å holde seg hjemme for.

Anonymous poster hash: 51ae8...e5d

Hva vet du om hvor vondt TS har det? Det går an å slå seg sånn at det er litt småvondt, og så går det an å slå seg sånn at man omtrent ikke klarer å gå, og at det gjør vondt å komme seg opp og ned fra stoler. Det siste har jeg gjort mens jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg husker ikke om jeg var hjemme da, men TS: Hvis det er vanskelig for deg å gå til skolen er det helt i orden å holde seg hjemme. Siden du ikke er myndig er det din mor eller far som må skrive melding for deg, så forhør deg med dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe mykt å sitte på og noen smertestillende Paracet.

Du kan ta to tabletter om gangen, fire ganger på ett døgn.

Da går det nok ganske bra.

Hvis du får fryktelig vondt av å sitte, kan du jo ringe til legen og si du har akutt vondt etter et fall og spørre dem hva de syns du skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde en tendens til å skade halebeinet en del når jeg var yngre; det gjorde inn i h*****s vondt.. Så alle her som mener det ikke er en grunn til å bli hjemme, synes dere er litt vel strenge siden dere ikke vet hvor vondt TS kan ha. Når jeg falt på halebeinet da jeg var yngret klarte jeg ikke gå ordentlig i 2-3 dager etterpå og hadde store smerter når jeg først var i bevegelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En jente i klassen min brakk halebeinet og hun satt på puter eller sto oppreist bakerst i klassen. Hun slapp gym, og fikk tilbud om å legge seg ned i storefri.

Anonymous poster hash: 1d329...63d

Så generøst av skolen... :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde en tendens til å skade halebeinet en del når jeg var yngre; det gjorde inn i h*****s vondt.. Så alle her som mener det ikke er en grunn til å bli hjemme, synes dere er litt vel strenge siden dere ikke vet hvor vondt TS kan ha. Når jeg falt på halebeinet da jeg var yngret klarte jeg ikke gå ordentlig i 2-3 dager etterpå og hadde store smerter når jeg først var i bevegelse.

Derfor synes jeg hun skal ringe legen dersom hun får fryktelig vondt på skolen, og heller reise hjem igjen, enn å ikke gå dit.

Hun må forsøke seg fram.

Dessuten kan hun behøve å få smertetabletter av legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stikker på skolen da

Anonymous poster hash: b2610...d3a

Som sagt synes jeg du bør bruke skjønn og ha lav terskel for å ringe lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde en tendens til å skade halebeinet en del når jeg var yngre; det gjorde inn i h*****s vondt.. Så alle her som mener det ikke er en grunn til å bli hjemme, synes dere er litt vel strenge siden dere ikke vet hvor vondt TS kan ha. Når jeg falt på halebeinet da jeg var yngret klarte jeg ikke gå ordentlig i 2-3 dager etterpå og hadde store smerter når jeg først var i bevegelse.

Det er flere som skriver at det må hun se an selv etter hvor vondt hun har det. Jeg er en klums og vet av erfaring at det kan være vondt og nesten ikke i det hele tatt

Anonymous poster hash: d6361...8ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...