Gå til innhold

Hva plager deg når du er trist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det plager meg når du tydelig er trist og lei, og alt den andre parten klarer og grave opp med der å da er "går det bra?"

Også plager det meg når du får melding "hvordan går det?"

Og du føler deg nødt til å svare "det går bra"

Så da skjønner jeg meg ikke på de som starter en samtale med å spørre om det?

Anonymous poster hash: 816ec...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg. Hater at folk later som de bryr seg eller tror det vil hjelpe med et smilefjes. Enten så kan de hjelpe med å virkelig gjøre noe av verdi (invitere meg på tur / tilby å passe barna) eller så skal de holde seg for gode til å tro at de har evnen til å strø litt engleglitter over meg så vil alt bli bra.

Anonymous poster hash: 4fde9...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare et standardspørsmål for å starte en samtale, men jeg lurer iblant på når det betyr hva:

 

Er de nysgjerrige?

Bryr de seg og vil virkelig vite hva som står på og hvordan de kan hjelpe?

Vil de ikke vite noenting, bare påpeke at de skjønner at noe er galt?



Anonymous poster hash: a5ed6...ec2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Kan jo ikke akkurat si "nei det går faen ikke bra" siden det egentlig er en slags hilsen, det er obligatorisk å svare at det går bra. 

 

 

Eller når man smiler og ler, så tror alle at det går så mye bedre. Altså noen ganger smiler man helt automatisk.



Anonymous poster hash: 609dc...28e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det plager meg at jeg ikke har en skulder å gråte på som jeg tørr å vise følelsene mine til. Ja jeg blir ofte så nedfor og trist at jeg gråter, selv om jeg er mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

Det plager meg at jeg ikke har en skulder å gråte på som jeg tørr å vise følelsene mine til. Ja jeg blir ofte så nedfor og trist at jeg gråter, selv om jeg er mann.

jeg gråter også ofte selv om jeg er mann ikke noe gale i det :) det gjør godt å gråte når man er lei sei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er så kult å jobbe når jeg er trist. Jobber i et yrke hvor man må smile og virke interessert i det kundene sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan går det" sies jo mer av høflighet.

 

Men jeg blir ikke så ofte trist, jeg er et positivt menneske  :laugh: Det er vel kanskje grunnen til at jeg suger til å trøste andre når de gråter. Jeg gir dem liksom en awkward klapp på skulderen eller mumler noe  :vetikke: Jeg blir superutilpass når noen jeg kjenner er triste  :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg når jeg er skikkelig trist er at jeg ser ut som et troll i speilet. Skitne joggebukser, frizzy hår, ringer under øynene, en tilsølt tskjorte og hårete underarmer. Får meg til å le og kommer i noe bedre humør da :)



Anonymous poster hash: c1e58...371
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg er veldig "flink" til å trekke meg unna når jeg er trist. Da vil jeg enkelthen ikke ha mennesker rundt meg. Jeg må uansett løse de fleste problemer selv, og ønsker ikke ubedt/uønsket involvering fra andre. Så det plager meg - at folk ikke respekterer at jeg vil være alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater det spørsmålet fordi "joda, det går bra" blir jo helt feil å si. Pleier som regel å komme unna med "som vanlig". Å plumpe ut med "Nei, store deler av tiden føler jeg meg bedriten" ødelegger vel stemningen en smule. Som andre her og sier, så trekker jeg meg ofte unna. Gjør det faktisk mer og mer. Andre får ikke ting på rett kjøl, det må en jo ordne selv ja. Problemet blir at ihvertfall jeg isolerer meg mer enn det som strengt tatt er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...