Gå til innhold

Får ikke logget meg inn på facebook, feilmelding: du prøver for ofte! What?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke logget meg inn på Facebook-profilen min. Får opp en melding hvor det står: Du prøver for ofte, prøv igjen senere. Ventet en time og forsøkte igjen, men samme melding kommer opp. Hva er dette for noe? Er jeg for ofte på Face? Logget inn en gang på morgenen i dag, og så skulle logge meg inn igjen nå i kveld. 

Hva er dette for noe? 

 



Anonymous poster hash: 2cfbe...ff5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enten er det en glitch, eller så er det noen som prøver å hacke seg inn på kontoen din. Altså at noen vet epost, men ikke passord, så de har prøvd flere for å prøve å komme seg inn



Anonymous poster hash: e7a15...1c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enten er det en glitch, eller så er det noen som prøver å hacke seg inn på kontoen din. Altså at noen vet epost, men ikke passord, så de har prøvd flere for å prøve å komme seg inn

Anonymous poster hash: e7a15...1c2

 

Takk for svar. : ) Oi, ekkelt hvis noen forsøker å logge seg inn! 

Hva er glitch? 

Anonymous poster hash: 2cfbe...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar. : ) Oi, ekkelt hvis noen forsøker å logge seg inn! 

Hva er glitch? 

Anonymous poster hash: 2cfbe...ff5

 

En glitch er når nettsiden oppfører seg ulogisk. At det er noe galt med selve nettsiden, slik at den TROR at noen logger seg inn gang på gang med feil passord. Slik at den tror at du er en av mange forsøk. 

 

Dersom det er noe galt med selve nettsiden så blir det nok fikset snart. Glitcher kan skje nå og da, spesielt hvis selve nettsiden enten er under et hacke angrep, også etter et slikt angrep.

Men det kan også skje når de legger til noe nytt, eller romsterer rundt i kodene til nettsiden, slik at en kode blir endret ved en feil. 

 

Alle nettsider er bygd opp av en såkalt HTML kode. Det er den du ser når du høyrerklikker på en nettside og trykker på "vis sidekilde". Ikke alltid du får opp HEEELE koden, men deler av den, den delen som bestemmer for den siden du er på. 

En HTML kode består av div koder og krusseduller som bestemmer hvor boksen du skriver et innlegg på KG skal være for eksempel, hvordan den skal se ut, hvor stor den skal være, hvordan den skal "oppføre seg". Altså, uten en slik kode, så er hele KG bare hvitt, også VG, google og facebook og alt på nett. Uten en slik kode, så er det ingenting :) 

Når de endrer på utsendet på facebook, eller legger til nye funksjoner som delings knapp, blokkere venner etc så må de legge inn en slik "kode", noen ganger skjer det en feil, en eller to koder  kan kræsje med hverandre, slik at delings knappen gjør at du unfollow noen (for eksempel) da oppstår det en så kalt glitch. 

 

 

 

Anonymous poster hash: e7a15...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar og forklaring, nå lærte jeg ting jeg ikke visste, og det er alltid kjekt :) 



Anonymous poster hash: 2cfbe...ff5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør be om å få tilsendt nytt passord, og prøve å logge inn med det! 



Anonymous poster hash: 33a64...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...