Gå til innhold

Julekaker - hva baker dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke sorter baker dere til jul?

Jeg lagde disse i går. http://www.melange.no/oppskrifter/julebakst/n%C3%B8tteroser

Men jeg syns ikke de ble helt gjennomstekt. Skal de være myke?

Hva annet lager dere? jeg skal også lage brune pinner, kakemenn, riskaker. Men skulle gjerne hatt tips til flere sorter.



Anonymous poster hash: d2740...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har begynt å lage Sara Bernhard hver jul de siste årene.

Ellers lager jeg stort sett brune pinner, krumkaker, hasselnøttopper, ristopper og pepperkaker med barna.

Iblant lager jeg smultringer og sandkaker

Tar det rimelig rolig med bakingen nå for tiden, da jeg var yngre overdrev jeg såpass mye at vi hadde julekaker til over påske. Oppdaget også at jeg ikke likte alt jeg lagde, så jeg har kuttet ut potetmelstopper og noe mer,

Har lyst til å lage lefser, men det blir bare om jeg gidder og jeg kommer til å gjøre det et sted mellom Sara Bernhard, de grove havrekjeksene jeg vil lage og de brune pinnene, så det er kanskje ett eller annet som får vike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Jeg baker kun lussekatter, men vi får en drøss av de 7 sortene av farmor hver jul, pluss at mamma ordner konfekt og marsipan :) er egentlig ikke så glad i hverken julebakst eller julemiddag (bortsett fra lussekatter og kalkun), så tar det med ro mht utskeielser ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtteroser skal være myke ja. Myke og seige inni og litt sprø utenpå. Absolutt ikke gjennomstekt, da blir de vel bare tørre og kjipe.

Vi lager pepperkaker (fordi det er gøy å konstruere pepperkakebyggverk og kline med godis og melis), min mormors knallgode sandkaker, berlinerkranser, hjemmelaget grov marsipan, biscotti med appelsin og mandler og antagelig noe mer konfektaktig med sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pepperkaker,en forenklet versjon av Sarah Bernard,cookies med sjokolade og tørka bær,brente mandler,lussekatter,kransekakestenger,muffins med julekrydder og sjokoladeglasur.

Resten kjøper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serinakaker, i ekte bestemorstil:)

Pepperkaker kjøper jeg ferdig, samme med sirupsnipper. Jeg elsker sirupsnipper! Men får de aldri bra selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brune pinner, peppernøtter (nytt i år), sjokoladetrøfler, marsipan, vørterkake og julkekake. Goro er min favorittjulekake men dem er det min mor som baker til meg ;) Tyske skiver (mørdeigskaker) er også veldig godt. Tidligere lagde jeg det som "sjakkruter". Engelsk julekake med masse frukt og nøtter er også veldig godt (den bør lages i god tid slik at den får modne frem mot jul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød

Rundstykker

Julebrød

Hardangerlefser

Kransekakestenger

Havreflarn

Brune pinner

Serinakaker

Pepperkaker

Krumkaker

Havrekjeks

Karameller

Lager små porsjoner av hver kakesort da det ikke går så mye småkaker i jula.

Anonymous poster hash: 7e915...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bakes brune pinner, havreflarn og pepperkaker. I tillegg lager vi gjerne delfiakake, Sarah Bernhard og ymse konfekt, og selvsagt brente mandler :)

Pepperkakene er de eneste som ikke blir rørt men de hører liksom til. Resten går ned på høykant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker korianderkaker, så skal lage sånne tenkte jeg :) Og pepperkaker!

Aldri høyrt om før. Måtte googla. Ser spanande ut.

Anonymous poster hash: 941c5...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri høyrt om før. Måtte googla. Ser spanande ut.

Anonymous poster hash: 941c5...30a

De er veldig gode :) Skal være litt myke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serinakaker, havrekjeks med sjokolade, riskaker, tyske skiver, bordstabelbakkels, krumkaker, skårne pepperkaker og vanlige pepperkaker. Noen år har jeg laget kransekake også, men er usikker på om jeg skal gjøre det i år.



Anonymous poster hash: 7a2ab...ff0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg lager alltid havreflarn, potetmelstopper og kransekakestenger! Og kjøper masse pepperkaker :) I år har eg lyst å lage berlinerkranser også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...