Gå til innhold

Hvilken sang har den beste teksten?


Arwen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shivani

Feel med Robbie Williams. Den beskriver utrolig godt det som forgår i en bipolars hode og følelsesverden. For meg er den kjempegripende og til trøst når tilværelsen er en rollercoaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir delt førsteplass for mitt vedkommende:

"Too Much Love Will Kill You" med Queen og "Share The Darkness" med Saw Doctors. Begge er svært betegnende for min nåværende situasjon. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Manu Chao: Infinita Tristeza. Jeg elsker den sangen over alt på jord. Skjønt, sang og sang... Det er musikk og folk som prater. Men den er fantastisk vakker. Blir aldri, aldri lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste teksten for meg må være til sangen "Take this waltz" av Leonard Cohen. Det er en så nydelig og poetisk tekst, basert på et dikt av Federico Garcia Lorca. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det må bli Jan Eggum, han har mange gode tekster. Kan da kanskje trekke frem " de skulle begrave en konge stor", "smuler fra de rikes bord" og "troya ble en svane". Synes de er fine og gode tekster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det må bli Jan Eggum' date=' han har mange gode tekster. Kan da kanskje trekke frem " de skulle begrave en konge stor", "smuler fra de rikes bord" og "troya ble en svane". Synes de er fine og gode tekster.[/quote']

Enig med du! :Nikke: Eggum skriver virkelig godt. Jeg gråter hver gang jeg hører "De skulle begrave..."

Av de mer gudelige sanger er Lina Sandells "Blott en dag" min store favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...